Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Vask/tørk i en maskin

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-10-19, 00:36   #1
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Vask/tørk i en maskin

Jeg trenger ny tørketrommel, men vasker mer klær enn tørker, så jeg vurderer en kombinert vask/tørk i tillegg til vaskemaskinen. Jeg leser best i test og blir ikke klokere, så da spør jeg erfarne folk.

ANbefalinger?
AVbefalinger?

Eller er konseptet vask/tørk tøys?

Tilleggs info: jeg kunne tenkt meg at maskinen har steam funksjon når jeg først investerer i en ny maskin.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 27-10-19 kl 00:47.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-19, 00:44   #2
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vask/tørk i en maskin

Vi har vask/tørk og er fornøyd. Endte med Bosch serie 6 og den tørker håndklær helt tørt og sengetøy nesten tørt. (Har dobbeldyne og det er stort sett dynetrekket som ikke er 100% tørt. Kunne nok valgt et annet tørkeprogram, men pleier bare å slenge det over senga litt før det tas på. Det er nesten tørt men litt fuktig i hjørnene.)

Vi har hatt den et drøyt år.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-19, 00:49   #3
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vask/tørk i en maskin

Jeg tørker gjerne håndklær og sengetøy "skaptørt", så det er godt nok for meg det du beskriver Robyn. Noterer og leser meg opp på Bosch.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-19, 01:32   #4
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vask/tørk i en maskin

Min erfaring er 10 år gammel. Hadde en kombi fra AEG. Den fungerte ypperlig!

Fordelene var blant annet at alt av støv (hva det nå heter, lo?) gikk rett i skyllevannet, og at jeg slapp å huske på å flytte over klesvasken halvveis.


Sist redigert av Timar : 27-10-19 kl 13:45.
Timar er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-10-19, 02:34   #5
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vask/tørk i en maskin

Jeg har lest og hørt mye bra om AEG, er de i samme klasse som Miele? Jeg har en Miele maskin som har gått smertefritt i 17 år, men begynner å småhikke nå, men den maskinen har fått kjørt seg i gjennom 2 aktive barn som har blitt voksne ungdommer.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-19, 09:37   #6
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vask/tørk i en maskin

Jeg har en og den er dårlig

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-19, 10:15   #7
mammaugla
Superduperaktiv
 
mammaugla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 672
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Sv: Vask/tørk i en maskin

Jeg har Samsung.
Siden jeg knapt bruker tørketrommel orket jeg ikke fylle hele badet med ei ekstra stor maskin, men det greit å ha kombinert slik at jeg slipper løpe rundt til naboene når en del ytterjakker skal vaskes.
Selgeren i butikken sa følgende da jeg kjøpte: Vaskemaskina er like bra som andre vaskemaskiner, men tørketrommelen i en kombimaskin vil ikke være like bra som en separat tørketrommel, det kan hende du må kjøre den litt lengre.

Jeg er fornøyd med min, men som sagt brukes ikke tørketrommelen så ofte.

En ulempe jeg derimot ser er at hvis det er mye klesvask får man ikke vasket neste klesvask når tørketrommelen går.

mammaugla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-19, 11:07   #8
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vask/tørk i en maskin

Jeg hadde vask/tørk i mange år, fra Zanussi. Vaskekapasiteten var større enn tørkekapasiteten, så jeg tok ut noen ting og tørka andre. Vi brukte den egentlig mest til nødtørking av ting når vi hadde glemt å vaske eller hadde stor backlog.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-19, 12:13   #9
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vask/tørk i en maskin

Jeg har Lg og er veldig fornøyd. Den kan tørke så det er helt tørt, og har dampfunksjon. Men hva bruker man egentlig det til? Den har ikke eget ullprogram da, men det kan man laste ned.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-19, 12:15   #10
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vask/tørk i en maskin

Opprinnelig lagt inn av mammaugla, her.

Jeg har Samsung.
Siden jeg knapt bruker tørketrommel orket jeg ikke fylle hele badet med ei ekstra stor maskin, men det greit å ha kombinert slik at jeg slipper løpe rundt til naboene når en del ytterjakker skal vaskes.
Selgeren i butikken sa følgende da jeg kjøpte: Vaskemaskina er like bra som andre vaskemaskiner, men tørketrommelen i en kombimaskin vil ikke være like bra som en separat tørketrommel, det kan hende du må kjøre den litt lengre.

Jeg er fornøyd med min, men som sagt brukes ikke tørketrommelen så ofte.

En ulempe jeg derimot ser er at hvis det er mye klesvask får man ikke vasket neste klesvask når tørketrommelen går.

Det problemet du nevner helt til slutt løser jeg ved å først vaske det som ikke skal tromles, og så vaske det som skal. Det er jo uansett mye som ikke bør tromles.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-19, 12:28   #11
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vask/tørk i en maskin

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Jeg har Lg og er veldig fornøyd. Den kan tørke så det er helt tørt, og har dampfunksjon. Men hva bruker man egentlig det til? Den har ikke eget ullprogram da, men det kan man laste ned.

Dampfunksjonen blir som hvis du sender noe på rens, men uten kjemikalier. Du frisker opp klær som egentlig ikke er møkkete, men trenger å bli freshere.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-19, 12:28   #12
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vask/tørk i en maskin

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Dampfunksjonen blir som hvis du sender noe på rens, men uten kjemikalier. Du frisker opp klær som egentlig ikke er møkkete, men trenger å bli freshere.

Aha, det må jeg prøve!

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-19, 13:48   #13
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vask/tørk i en maskin

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Jeg har lest og hørt mye bra om AEG, er de i samme klasse som Miele? Jeg har en Miele maskin som har gått smertefritt i 17 år, men begynner å småhikke nå, men den maskinen har fått kjørt seg i gjennom 2 aktive barn som har blitt voksne ungdommer.

Det vet jeg ikke, mener de er en del rimeligere enn Miele. Husker vi fikk beskjed om at en vaskemaskin kan man kjøpe en billig versjon av, men vask + tørk i samme maskin er såpass krevende teknisk at man bør kjøpe en maskin av god kvalitet for å bli fornøyd.

Jeg husker jeg syns tørkingen tok fryktelig lang tid i kombi-maskina, men nå har vi separat tørketrommel med varmepumpe, og den bruker minst like lang tid, om ikke mer.

Timar er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-10-19, 13:58   #14
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vask/tørk i en maskin

Vi har det og er fornøyde, men vi er bare tre i familien og vi tørketromler kun sengetøy, håndeklær og undertøy. Det blir ofte ikke tørt på første tørkerunde, men det er nok fordi jeg prøver å tørke mer enn den har kapasitet til. Vi har en toppmodell fra LG.

Vi er dog enige om at hvis den går i stykker og ikke kan repareres, skal vi bytte den ut med en vaskemaskin og en tørketrommel. Hovedgrunnen er at vi får en baby til, og da blir det jo erfaringsmessig mer vask av kluter, håndklær og sengetøy, så det spørs jo også hvor gammel denne babyen rekker å bli før det skjer.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-19, 14:13   #15
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.828
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vask/tørk i en maskin

Oi! Kombi altså? Dette var nytt for meg, har knapt visst at det finnes kombimaskiner. Det høres jo veldig smart ut? Vi flytter etterhvert, og kanskje det er en slik en vi trenger? I tillegg til den gode Miele vaskemaskinen vi allerede har? Nå har vi ikke tørketrommel, men i nyhuset får vi langt mindre tørkeplass og trenger absolutt trommel til håndklær, sengetøy, sokker og undertøy. Andre klær liker jeg ikke å tørke i trommel uansett. Vi er tre voksne og to barn. Ikke mye hjelp til HI fra meg altså, men jeg følger spent med her.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-19, 14:25   #16
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vask/tørk i en maskin

Tenker du å ha både vaskemaskin og en kombi? Det var genialt, jeg har alltid ønsket to vaskemaskiner, da får man det.

Erfaringer har jeg ikke.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-19, 14:33   #17
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vask/tørk i en maskin

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Tenker du å ha både vaskemaskin og en kombi? Det var genialt, jeg har alltid ønsket to vaskemaskiner, da får man det.

Erfaringer har jeg ikke.

Jeg tolket som at hun vil ha begge deler. Det må da være genialt?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-19, 15:03   #18
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vask/tørk i en maskin

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Jeg tolket som at hun vil ha begge deler. Det må da være genialt?

Ja, smart. Da får man mulighet for å vaske to maskiner samtidig, som er det jeg ønsker mer, uten å ha tre maskiner. Jeg hadde ikke tenkt på denne kombinasjonen før nå.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-19, 17:27   #19
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.
 
Sir Limpalot sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.242
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vask/tørk i en maskin

Vi gikk for kombinert sist gang og det er helt genialt når du kommer på at du har glemt å sette på noe du skal bruke dagen etter, da ligger det rent og tørt i maskinen når du står opp. (Med riktig timing også varmt. )
Allikevel kommer vi til å kjøpe en god gammeldags blåservarmluftgjennomtøyet-tørketrommel å ha ved siden av fordi kapasiteten for tørketrommelfunksjonen er lavere enn for vaskefunksjonen, en full maskin blir ikke tørr og det tar uansett lengre tid enn den gode gammeldagse.

__________________
“There is a rumour going around that I have found God. I think this is unlikely because I have enough difficulty finding my keys, and there is empirical evidence that they exist.”
Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-19, 18:39   #20
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vask/tørk i en maskin

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Tenker du å ha både vaskemaskin og en kombi? Det var genialt, jeg har alltid ønsket to vaskemaskiner, da får man det.

Erfaringer har jeg ikke.

Ja, det er det jeg skal ha. Vasker mer enn jeg tørker, men greit å ha muligheten til å tørke håndklær, sengetøy o.l.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no