Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Kurio nettbrett til barn

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-08-12, 21:36   #1
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.851
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Kurio nettbrett til barn

Noen som har det og kan si litt om hvordan det er?
Eller om noen har sett det i butik.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-12, 22:34   #2
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kurio nettbrett til barn

Spent på det jeg også. Kun sett det i et par nettbutikker.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-12, 23:41   #3
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kurio nettbrett til barn

Sønnen snakket om det i dag, og ønsket seg det veldig. Da tror jeg vi går for et vanlig nettbrett.

  Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 13:27   #4
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.851
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kurio nettbrett til barn

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Sønnen snakket om det i dag, og ønsket seg det veldig. Da tror jeg vi går for et vanlig nettbrett.

Her hadde vi planer om vanlig nettbrett før vi så denne, jeg tror kurio tåler mer o g regner med det blir den.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 13:44   #5
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kurio nettbrett til barn

Jeg ville heller gått for iPod Touch med case. 5 åringen har det, passe størrelse, han foretrekker den fremfor iPad.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-12, 14:30   #6
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.851
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kurio nettbrett til barn

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Jeg ville heller gått for iPod Touch med case. 5 åringen har det, passe størrelse, han foretrekker den fremfor iPad.

Vi vurderte det også men tror vi går for kurio eller ipad.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-12, 20:43   #7
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.409
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kurio nettbrett til barn

Tilbud på ipad nå hos Expert. Eller var det Elkjøp?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-12, 20:29   #8
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kurio nettbrett til barn

Noen som har prøvd ut? Liker at den har android. Kan man ha Netflix på den? Koster 1499 har jeg sett. Tenker på til 6.5 åringen.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-12, 20:50   #9
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kurio nettbrett til barn

Jeg har ikke testet dette, men har hørt at det er vanskelig å legge inn alle slags apper på det. Er noe med at de har egen appbutikk og ikke gir tilgang på google play.

Jeg tror jeg ville gått for et vanlig nettbrett og heller kjøpt et beskyttende deksel. Finnes f.eks. flere barnevennlige til ipad http://noahsdad.com/best-ipad-case-k...ddlers-babies/

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-12, 22:42   #10
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kurio nettbrett til barn

Vi vurderte den, som jeg skrev over her, men vi endte med Samsung Galaxy Y til 5-åringen til jul istedet. Bl.a. pga at Kurio ikke har tilgang til Google Play.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-12, 09:58   #11
Mango
Fullverdig medlem
 
Mango sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 48
Mango har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Kurio nettbrett til barn

Så den på brio i går.

Mango er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-12, 10:00   #12
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kurio nettbrett til barn

Jeg lurer også på om noen har prøvd det - har en 7-åring som ønsker seg det til jul.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-12, 13:11   #13
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kurio nettbrett til barn

Noen som har prøvd det?

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-12, 21:46   #14
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.557
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kurio nettbrett til barn

Nei, men mannen tenker vi skal kjøpe det til ungene (som altså er 4,5 og 2, sånn ca)

Det må nettbestilles, så beslutningen må tas nå i helgen. Vi HAR jo allerede en ipad, tanken var en egen barnegreie hvor de ikke tullet seg inn i våre ting...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-13, 14:00   #15
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kurio nettbrett til barn

Jeg drar opp igjen denne litt jeg.
Har det skjedd noen forbedringer her? Får man fortsatt ikke tilgang til Google Play?

Storebror har nemlig sett litt reklame den siste tiden og ønsker seg veldig Kurio. Han vil gjerne ha den i bilen, og det er forsåvidt et greit poeng. Nextbase dvd spillerne har vi klart å ødelegge, så for øyeblikket har vi ikke noe underholdning for ungene i bilen.

Prismessig er den ganske grei da. Vi kan få 2 Kurio med bilholder til under 3000kr.
http://www.netonnet.no/art/data/nett...e/185940.7794/

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-13, 14:52   #16
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kurio nettbrett til barn

Avbefaler Kurio på det sterkeste. Vi kjøpte det til minstemann til jul, og det er knapt brukt - noe jeg skjønner godt, det er fryktelig dårlig.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-13, 14:58   #17
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.851
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kurio nettbrett til barn

Vi droppet kurio, vi har nå kjøpt samsung tab i steden på tilbud.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-13, 15:06   #18
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kurio nettbrett til barn

Har ikke peil på nettbrett, men etter å ha lest mye negativt om Kurio, falt valget på relativt ukjente ChildPad. Vår 7-åring fikk den i bursdagsgave.
Den har android og Wifi. Man skal kunne laste ned filmer ol på den, men jeg har ikke greie på hvordan man gjør slikt. (Tar gjerne i mot tips!)
Jeg har ikke vært på Googel Play med den, da den har en egen butikk man benytter som har masse moro for barn. Jeg tror riktignok man kan bruke på Googel Play på den. (Kan evt se i kveld, for det er et spill der han vil ha.)

Mine gutter som har testet den nå i en uke, på 7 og 11 år, storkoser seg med den i alle fall.
Men en ting den ikke hadde var det man trengte for å spille div spill på nettet, feks på NrkSuper ol. Men med så mye Apper tilgjengelig er det ikke noe problem for han.
Man kan surfe på nett, lese aviser, sende mail, se YouTube osv. Som på vanlig pc.

http://www.pixmania.com/no/no/129845...&CodePromo=oui

Kom på 1000,- ink mappe å legge den i, samt forsikring og porto! Ikke så ille synes jeg. Denne sitter godt i barne hendene, da den er laget for det.

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-13, 15:10   #19
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kurio nettbrett til barn

Takk for tipset Grøten!
Jeg satt akkurat å så på denne.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-13, 15:13   #20
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kurio nettbrett til barn

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Takk for tipset Grøten!
Jeg satt akkurat å så på denne.

Bare hyggelig!
Som sagt, jeg har svært lite greie på slikt, men så lenge gutta er fornøyd, er jeg det også.

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no