Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Noen med Alfi kaffekanne her? Spørsmål om rengjøring

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-04-10, 17:19   #1
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.827
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Noen med Alfi kaffekanne her? Spørsmål om rengjøring

Jeg har en Alfi kaffekanne som vi har hatt noen år nå. Jeg er veldig fornøyd med kanna, den holder godt på varmen, er god å helle fra og er fin å se på. Men jeg strever litt med rengjøringen av den. Ikke kanna utenpå og inni, men den gummiproppen som er lokket på kanna, som gjør den tett. Den er svart, og jeg har prøvd forskjellig for å få den til å se litt mindre udelikat ut; Lagt i bløt i oppvaskmaskinmiddel, skrubbet både med oppvaskkosten og en klut, vasket med zalo. Men den er og blir svart.

Er det noen som har slik kanne som har fått til å rengjøre den skikkelig?

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 20:41   #2
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.827
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen med Alfi kaffekanne her? Spørsmål om rengjøring

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Hiv oppi bakepulver og vann og la det stå en stund.

Det er prøvd, både det og oppvaskmaskinpulver. Men gummiknotten er like svart...

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 20:43   #3
Lucifer
Skummelt distré...
 
Lucifer sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Innlegg: 1.931
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Sv: Noen med Alfi kaffekanne her? Spørsmål om rengjøring

Man får kjøpt kaffekannerens på dagligvaren for tiden. Men jeg pleier å kjøre kaffetrakterrens gjennom trakteren og helle det oppi kannen etterpå. Den blir ren som gull. Men jeg har ikke den kannen du snakker om, men prøv!

__________________
3-barnsmor: Nesten tenåringen (07.07.2002) og Fotballspilleren (10.10.2005) og Minsteprinsessa (03.08.2008)

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 21:20   #4
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.827
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen med Alfi kaffekanne her? Spørsmål om rengjøring

Takk for tips, Lucifer, det skal jeg jammen forsøke.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 21:32   #5
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen med Alfi kaffekanne her? Spørsmål om rengjøring

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Jeg har en Alfi kaffekanne som vi har hatt noen år nå. Jeg er veldig fornøyd med kanna, den holder godt på varmen, er god å helle fra og er fin å se på. Men jeg strever litt med rengjøringen av den. Ikke kanna utenpå og inni, men den gummiproppen som er lokket på kanna, som gjør den tett. Den er svart, og jeg har prøvd forskjellig for å få den til å se litt mindre udelikat ut; Lagt i bløt i oppvaskmaskinmiddel, skrubbet både med oppvaskkosten og en klut, vasket med zalo. Men den er og blir svart.

Er det noen som har slik kanne som har fått til å rengjøre den skikkelig?

Gummien er i utgangspunktet hvit? Og har blitt svart?
Tror jeg hadde prøvd å legge den i litt klorinvann jeg, om ikke kanna er svinedyr da, aner ikke hva slags kanne du snakker om.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 21:42   #6
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen med Alfi kaffekanne her? Spørsmål om rengjøring

Gummien vil ikke bli hvit igjen, men du kan kjøpe ny.
De aller fleste steder som selger disse kannene har løse gummi/silikonpakninger.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 21:46   #7
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen med Alfi kaffekanne her? Spørsmål om rengjøring

Bakepulver er tingen! Eller natron.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 10:21   #8
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.827
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen med Alfi kaffekanne her? Spørsmål om rengjøring

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Gummien er i utgangspunktet hvit? Og har blitt svart?
Tror jeg hadde prøvd å legge den i litt klorinvann jeg, om ikke kanna er svinedyr da, aner ikke hva slags kanne du snakker om.

Kanna er det jeg vil kalle svindyr, og det tror jeg ikke jeg tar sjansen på, i tilfelle gummien ikke tåler det.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 10:22   #9
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.827
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen med Alfi kaffekanne her? Spørsmål om rengjøring

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Gummien vil ikke bli hvit igjen, men du kan kjøpe ny.
De aller fleste steder som selger disse kannene har løse gummi/silikonpakninger.

Det visste jeg ikke. Da kan jeg stikke innom glasmagasinet her og høre om de har, om ikke rengjøringsmiddelet jeg fikk tips om her funker. Takk for tips!

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no