Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Religiøse privatskoler - sett fra FrP

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-04-14, 09:03   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.046
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Religiøse privatskoler - sett fra FrP

Viser til følgende artikkel: http://www.osloby.no/nyheter/Frp-tal...o-7530645.html

Frps integreringspolitiske talsmann ber om at den muslimske skolen som er foreslått i Oslo stoppes. Begrunnelsen slik jeg ser det er at det vil være uheldig for integreringen, og det står ingenting i artikkelen om at skolen ikke vil være god nok. Skolen er foreslått å ligge på Oslo Øst.

Jeg kjenner at jeg er ganske delt. Jeg ser definitivt at det vil skape problemer integreringsmessig å ha en skole med bare muslimske elever i et område som allerede er relativt segregert. På den annen side så mener jeg at hvis vi skal åpne for flere privatskoler, så må vel det gjelde alle skoler som har en forsvarlig læreplan. Det er helt klart lov til å starte kristne skoler i Norge, men hvilke religioner skal få ha egne grunnskoler og hvilke skal ikke få lov?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-14, 09:12   #2
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Religiøse privatskoler - sett fra FrP

Loven må være lik for alle. Med godkjent læreplan ser jeg ingen grunn til at de ikke skal kunne starte opp.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-14, 09:15   #3
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Religiøse privatskoler - sett fra FrP

Jeg synes skoler, og speiselt grunnskoler, grunnlagt på relgiøs basis er problematisk. Uansett religion.

Skulle gjerne debattert grundigere, men rekker ikke nå. Jeg vet det ikke legger grunnlag for diskusjon statistisk sett, dette å dra inn egne erfaringer, men etter å ha sett barna til et familiemedlem gå på skolen til menigheten derses er jeg ikke i tvil. Oppfordret til å snakke i tunger osv, hva slags viss vass er det å holde på ovenfor barn. I skoletiden!
Nei, relgiøse grunnskoler er problematisk, og særlig i et land som Norge hvor befolkningen er så veldig liten.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-14, 09:17   #4
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.241
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Religiøse privatskoler - sett fra FrP

Jeg er kritisk til alle livssynsbaserte skoler, men mye MER kritiske til en som er basert på et minoritetslivssyn. Med de problemene vi har med integrering så er dette å utdanne barn til tapere. De vil ikke lære norsk godt nok, de vil ikke lære norske "koder" godt nok, de vil falle utenfor når det gjelder nettverk og aktiviteter. Jeg kan ikke få sagt hvor negativ jeg er til en slik skole.

I prinsippet er jeg selvsagt for at livssyn likestilles, at om læreplanen er godkjent så må det være ok, etc. Men i praksis! Det finnes ikke ETT positivt resultat av en slik skole, det er bare nedsider.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-14, 09:18   #5
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Religiøse privatskoler - sett fra FrP

Jeg syns lovverket bør endres slik at det ikke kan startes religiøse privatskoler uavhengig av religion.

Utover det så syns jeg det er problematisk å starte en muslimsk skole i et område med stor segregering, det skaper større skiller og hindrer helt klart integrering. Det er dog vanskelig å forsvare at man skal nekte muslimer egen skole samtidig som det finnes mange kristne skoler - det er en form for diskriminering.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-14, 09:18   #6
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.894
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Religiøse privatskoler - sett fra FrP

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg er kritisk til alle livssynsbaserte skoler, men mye MER kritiske til en som er basert på et minoritetslivssyn. Med de problemene vi har med integrering så er dette å utdanne barn til tapere. De vil ikke lære norsk godt nok, de vil ikke lære norske "koder" godt nok, de vil falle utenfor når det gjelder nettverk og aktiviteter. Jeg kan ikke få sagt hvor negativ jeg er til en slik skole.

Enig. Men jeg synes det er så mange problemer med de andre livssynsbaserte skolene også at jeg synes det burde være flatt nei til alle.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-14, 09:19   #7
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.937
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Religiøse privatskoler - sett fra FrP

Jeg synes, som Guava, at loven må være lik for alle. Det vil si at dersom vi tillater religiøse privatskoler så må vi tillate dem også for andre religioner enn den kristne.

Jeg har tvilt meg frem til at det bør være tillat. Men at det offentlige bør ha et tett og godt tilsyn med skolene. Og at man bør være oppmerksom både på faglig nivå, at begge kjønn får oppnå det samme faglige nivået, og at skolen er oppmerksom på behovet for inkludering i storsamfunnet. Og det kan være et problem, både med kristne og muslimske skoler.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-14, 09:20   #8
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.820
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Religiøse privatskoler - sett fra FrP

Jeg er, som fler, skeptisk til religiøst baserte skoler, uansett religion.

Jeg er også redd at reine muslimske skoler kan medføre en enda større grad av kontroll overfor jentene, og en enda større grad av religiøs påpassing - større krav til nitidig følging av muslimske skikker, enn det er i en ikke-religiøs skole. Vil en slik skole kanskje også føre til et større press overfor muslimske foreldre, at de blir uglesett om de velger la barna gå i sekulær skole framfor religiøs? Jeg er sterkt tvilende til at en skole basert på muslimsk livssyn vil bidra til bedre integrering i det norske samfunnet. På samme linje er jeg redd for at dette også vil kunne lage et enda større gap mellom "dem" og "oss," noe det grumsete folkedypet som befinner seg i diverse avisers kommentarfelt, vil få blod på tann for.

Når det er sagt, sier jeg som guava, at så lenge vi har en lov i Norge som åpner for religiøse skoler, må loven være lik for alle, også muslimer, så fremt læreplanen er godkjent - av prinsippmessige årsaker. Jeg syns loven bør endres til et generelt nei til religiøse skoler.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.

Sist redigert av Inagh : 09-04-14 kl 09:29.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-14, 09:20   #9
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.241
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Religiøse privatskoler - sett fra FrP

Det er ganske stort mangfold mellom de kristne, fra de som er ganske nær "flertallsstatskirkelige" og ganske uproblematiske, til de som er mye mer ekstreme. De "nøytrale" vil ikke skille seg mye ut fra andre småskoler, de som driver med tungetale vil vel kunne nærme seg litt de utfordringene den muslimske skolen representerer. Men fortsatt gir det ikke integreringsutfordringer i samme skala.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-14, 09:22   #10
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Religiøse privatskoler - sett fra FrP

Jeg tenker at man enten sier nei til alle private skoler eller har en åpen politikk på sånt.
Så lenge læreplanene er innafor ser jeg ingen grunn til å stenge katolske privatskoler og Steinerskoler, men la montessorri få bli.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-14, 09:22   #11
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.241
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Religiøse privatskoler - sett fra FrP

Det ENKLESTE vil være å la lover være lik for alle og forby hele bøtteballetten. Men det ER store vesensforskjeller, og jeg syns slett ikke det er en selvfølge at det skal være "likt for alle". Integreringsutfordringen er såpass stor og vesentlig at den godt kan telle som et argument for seg selv.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-14, 09:25   #12
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Religiøse privatskoler - sett fra FrP

Det er integreringsutfordringer med tanke på internasjonale skoler også, bare ut i fra et annet perspektiv. Franske barn som går på fransk skole i Norge blir ikke integrert.

Gode regelverk og tilsyn må være en forutsetning uansett hvem som driver.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-14, 09:28   #13
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Religiøse privatskoler - sett fra FrP

Hvorfor er det mer tvilsomt å ha en privatskole med utgangspunkt i religion, enn en privatskole med utgangspunkt i språk, intelligens eller økonomi.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-14, 09:34   #14
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 8.013
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Religiøse privatskoler - sett fra FrP

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg er kritisk til alle livssynsbaserte skoler, men mye MER kritiske til en som er basert på et minoritetslivssyn. Med de problemene vi har med integrering så er dette å utdanne barn til tapere. De vil ikke lære norsk godt nok, de vil ikke lære norske "koder" godt nok, de vil falle utenfor når det gjelder nettverk og aktiviteter. Jeg kan ikke få sagt hvor negativ jeg er til en slik skole.

I prinsippet er jeg selvsagt for at livssyn likestilles, at om læreplanen er godkjent så må det være ok, etc. Men i praksis! Det finnes ikke ETT positivt resultat av en slik skole, det er bare nedsider.

Enig.

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Jeg er også redd at reine muslimske skoler kan medføre en enda større grad av kontroll overfor jentene, og en enda større grad av religiøs påpassing - større krav til nitidig følging av muslimske skikker, enn det er i en ikke-religiøs skole. Vil en slik skole kanskje også føre til et større press overfor muslimske foreldre, at de blir uglesett om de velger la barna gå i sekulær skole framfor religiøs?

Det er nok en god del av de mer sekteriske av de kristne skolene som absolutt driver med ting du nevner her. Selv har jeg god kjennskap til pinsemiljøet, og den isolasjonen man får gjennom egne skoler og egne miljøer på fritiden er absolutt med på en radikalisering. Personlig syns jeg det er ordentlig skummelt.

Integreringshensynet veier naturligvis også noe når det gjelder de muslimske skolene, fordi det er vesentlig at man lærer norsk språk og norske skikker godt nok gjennom skoleløpet.

Jeg ønsker ikke egne religiøst motiverte skoler, punktum. Folk har mer enn nok muligheter til å praktisere tro på fritida, og jeg tror ikke det er sunt å forsterke isolasjonen fra resten av samfunnet ved å fjerne barna fra offentlig skolegang.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-14, 09:36   #15
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Religiøse privatskoler - sett fra FrP

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Hvorfor er det mer tvilsomt å ha en privatskole med utgangspunkt i religion, enn en privatskole med utgangspunkt i språk, intelligens eller økonomi.

Jeg personlig synes skolen skal være tett knyttet opp mot det sekulære samfunnet. Språk osv, utfordrer i mindre grad prinsippet rundt dette.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-14, 09:40   #16
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.241
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Religiøse privatskoler - sett fra FrP

Intelligens eller økonomi?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-14, 09:40   #17
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.241
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Religiøse privatskoler - sett fra FrP

Og den gang manglende integrering av franske barn blir et samfunnsproblem så får vi også ta den franske skolen opp til debatt.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-14, 09:43   #18
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Religiøse privatskoler - sett fra FrP

Jeg var mer kritisk til private skoler tidligere og jeg synes fremdeles det er litt tullete at man kan belaste kommuneøkonomi ved å starte montessoriskoler eller andre privatskoler når kommuner vedtar nedleggelse av grendeskoler. Samtidig tenker jeg at det er foreldre som har ansvar for sine barns utdannelse og opplæring og at et mangfold i skoletilbud ikke bare er dumt. Å skille mellom ideologi og pedagogikk synes jeg blir veldig kunstig. For integreringens del kan det være like uheldig med skoler basert på språk og kultur.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-14, 09:47   #19
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Religiøse privatskoler - sett fra FrP

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Jeg personlig synes skolen skal være tett knyttet opp mot det sekulære samfunnet. Språk osv, utfordrer i mindre grad prinsippet rundt dette.

Så det er bedre å ha en skole basert på somalisk språk enn en allmenn muslimsk skole?
Man kan vanskelig si nei til en skole basert på somalisk hvis man tillater tysk og fransk, kan man?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-14, 09:47   #20
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.241
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Religiøse privatskoler - sett fra FrP

Kunstig å skille mellom pedagogikk - som er det skolen er basert på - og religion - som er en privatsak??

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no