Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva betyr kvinnedagen for deg?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-03-16, 09:44   #41
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.995
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva betyr kvinnedagen for deg?

Til tross for den nydelige 8. mai-talen til Aslak, så går jeg ikke i tog på 8. mai. Jeg liker ikke å gå i tog, og syns godt man kunne avviklet hele opplegget 17. mai også.

Men kvinnedagen er viktig for meg likevel. Det er en dag for å gjøre opp status. Har jeg gjort noe bra for likestillinga i år? Er det noe jeg burde gjøre?

Jeg er i en posisjon hvor jeg har mulighet til å endre på noen ting for samfunnet, og det gjør jeg, og for meg selv, og det gjør jeg også. Har jeg bedt om høyere lønn i år? Ja. Har jeg forsøkt å få folk betale vaskehjelpa si hvitt, sånn at hun får rett til sykepenger og permisjon? Jepp. Oppdrar jeg egne (og andres unger) til likestilling? Ja. Har jeg hjulpet noen innvandrerdamer finne seg en plass i samfunnet der jeg bor? Nei. Det er fortsatt ting igjen å gjøre.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-16, 09:46   #42
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.113
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva betyr kvinnedagen for deg?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jøss, vi må ferdes i ekstremt ulike miljøer, for jeg merker ikke noe av dette.

Mulig. Jeg jobber med en haug kvinner rundt 60 år og kjenner en haug menn uten nevneverdig utdannelse. Mulig det er forklaringen. Dette er jo folk jeg omgås, uten at det er mine nærmeste venner som jeg inviterer på fest.

Jeg hadde problemer med CBE-kronikken. Det var mer et leserinnlegg enn en kronikk synes jeg, kronikker har normalt mer dybde. Her var det jo full sammenblanding. Jeg synes kommentering av borte fra barn er tåpelig i den settingen uansett, men OM jeg hadde vært kritisk til slikt, så hadde jeg jo ikke kommentert hennes mann. det er jo ikke hans blogg!! Hun kan jo ikke ta det til inntekt for ettellerannet i den retningen hun gjør.

Essensen hennes er at vi kvinner ødelegger for vår egen manglende likestilling, så vi kan takke oss selv, så vidt jeg forstår det. Og kommer man med saklig kritikk i kommentarfeltet blir det med en gang tatt til inntekt for "kvinne er kvinne verst - se her er det i praksis". Jeg tror aldri jeg har sett menn bli angrepet slik - at alt de måtte ha a kritikk blir avfeid fordi de er av samme kjønn som kronikøren og det ederfor ikke er gyldig. "De er bare mizunnelige." Og jeg blir sur av applaus fordi det er "deilig å se noen som for en gang skyld støtter seg på forsking". Hallo!! Man kan jo ikke ta en hvilken som helst rapport og ramse opp noe vilkårlig og dermed Ha Rett!!

Ikke er jeg fan av Kari J. heller - synes hennes opptreden er generelt usymatisk -, men man kan da være feminist likevel. Det blir jo som å si at man ikke er humanist og opptatt av generelt menneskeverd fordi en aller annen dust også er det.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-16, 09:52   #43
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva betyr kvinnedagen for deg?

Enig i alt, Pelle!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-16, 17:19   #44
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva betyr kvinnedagen for deg?

For meg personlig er ikke dagen viktig. Jeg markerer den ikke på noe vis.

Men jeg ser at den er viktig for mange og synes det er fint at dagen finnes selv om jeg selv ikke gjør noe ut av den. Kvinnekampe. trengs fortsatt, men det er andre enn meg som står på barrikadene. Livet jeg lever i dag er et resultat av kampen kvinner har kjempet før meg,

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no