Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Disney World-Florida, noen som har vært der?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-02-07, 15:54   #1
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Disney World-Florida, noen som har vært der?

Vi vurderer å kjøre ned til Florida etter et par uker i Louisianna for å besøke Disney World.

Dette er jo veldig kostbar fornøyelse etter det jeg har lest på nettet.
Nesten litt over 4500 fro oss 5 (tror det var 2-3 dagers pass) og det er uten overnatting.

Vi vurderer å spandere dette på oss, og det vil bli et minne for livet for gutta.

Noen som har vært der og kan gi noen gode tips, slik at vi kan få noen fine dager og ikke bare stresse rundt og bli helt pumpet og ende opp med grinete unger.
Overnatting blir nok på et billig Motell/hotell, skal bare sove der uansett, så overnatting er ikke viktig.

Anyone?

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 18:13   #2
SmarteSmelt
Erfaren
 
SmarteSmelt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.133
SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Disney World-Florida, noen som har vært der?

Det er veldig mange år siden jeg var der, men et nøkkelord tror jeg vil være kø og forsøke å unngå disse i den grad det er mulig da

Men altså. De dagene det er tilbøyligheter til litt dårlig vær, er det potensielt færre besøkende og dermed mindre køer. (Her snakker vi timer i kø for hver karussel ol. altså)

Sikkert noen som har vært der senere som vet mere.

Min absolutte favorittkarusell var forøvrig "Space Mountain". Der er køen en "underholdning" i seg selv, og ikke så ille...

Også er jo Epcot centeret uten denne graden av kø siden det ikke er karuseller og sånn der på samme måten...

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 18:23   #3
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Disney World-Florida, noen som har vært der?

Ja, den køen er noe dritt på alle slike type parker.
Tirsdager var visstnok dagen det var minst folk sto det på siden dems, men det ser ut som vi kommer midt i høysesongen.
Litt regn vil ikke plage oss i hvertfall.
Man kan visst betale ekstra for å slippe køen.
Epcot skal vi innom of course..

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 18:28   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Disney World-Florida, noen som har vært der?

Det er altfor mange år siden jeg var der, men man må beregne en hel dag i Magic Kingdom, nn hel dag i Epcot center osv. Så jeg foreslår at man velger et par tre av parkene man vil besøke, og går for dem. Jeg var i Magic Kingdom, MGM Studios og Epcot Center.

Jeg vet ikke når dere tenker å dra, men prøv å unngå spring break, da er det kaotisk.

Skal dere spise i et av "landene" i Epcot Center, bestill bord med en gang dere kommer dit, det fylles opp fort.

Les litt om de forskjellige aktivitetene de forskjellige stedene tilbyr, hva som passer til hvilken aldersgruppe osv. Så kaster dere ikke bort unødig tid og penger på noe som kanskje ikke er attraktivt.

God tur, det er KJEMPEGØY!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-07, 01:14   #5
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Disney World-Florida, noen som har vært der?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det er altfor mange år siden jeg var der, men man må beregne en hel dag i Magic Kingdom, nn hel dag i Epcot center osv. Så jeg foreslår at man velger et par tre av parkene man vil besøke, og går for dem. Jeg var i Magic Kingdom, MGM Studios og Epcot Center.

Jeg vet ikke når dere tenker å dra, men prøv å unngå spring break, da er det kaotisk.

Skal dere spise i et av "landene" i Epcot Center, bestill bord med en gang dere kommer dit, det fylles opp fort.

Les litt om de forskjellige aktivitetene de forskjellige stedene tilbyr, hva som passer til hvilken aldersgruppe osv. Så kaster dere ikke bort unødig tid og penger på noe som kanskje ikke er attraktivt.

God tur, det er KJEMPEGØY!

Vi drar til statene nå 15 februar, kommer til å dra dit etter ca 2 uker.
Og det står at vi kommer på en tidspunkt mange drar dit, men det er enten å dra eller ikke dra.
Og dette er noe vil vil at ungene skal få oppleve.
Takk for tips

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-07, 02:34   #6
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Disney World-Florida, noen som har vært der?

Jeg har jobbet der, samt vært på ferie utallige ganger, så fyr løs! Hva vil du vite?

Eneste store og gode tips jeg vil gi er å begynne å søke hotell/motell i Kissimee. Det ligger rett utenfor Disney World og utenfor det som Disney eier/disponerer av eiendom men likevel nærme nok til at man slipper å kjøre langt, og langt gunstigere priser enn i Disney World.

Ikke ta vann over hodet og tro at dere skal se ALT i Disney World på noen få dager. Amerikanere som reiser hit på ferie regner ofte 2 uker for å komme over alt, så plukk ut 3-4 parker som dere vil se de 4-5 dagene dere da minst bør ha til disposisjon. Jeg ville valgt Magic Kingdom og Epcot Center og muligens ville jeg valgt en ikke-Disney park, nemlig Universal Studios dersom dere ikke har så mange dager til disposisjon. Har dere tenkt KUN Disney så anbefaler jeg som glitterchick også MGM Studios.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-07, 10:57   #7
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Disney World-Florida, noen som har vært der?

En dag i hver park er ett absolutt minimum. Det er dyrt, men absolutt verdt det.

Vi var der i en uke, og besøkte fire parker. Det var asbolutt nok i løpet av den tiden. Vi var i Magic Kindom, Animal Kingdom, Epcot og Mgm studios.

Selv om det til tider var laaaaange køer, går disse køene mye fortere enn vi er vandt til.

Universal Studios har vi også besøkt, dog uten barn. Og det er absolutt å anbefale.

Godt tur. Selv gleder vi oss til snart å begynne planleggingen av USA tur til neste vår/forsommer. Med innlagt Disney tur. Lurer på om vi ikke skal ta oss en tre ukers tur denne gangen.

Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-07, 23:42   #8
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Disney World-Florida, noen som har vært der?

Vi skal være der i 2-3 dager, mer orker ikke ryggene våre og bekkenet mitt.

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 00:55   #9
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Disney World-Florida, noen som har vært der?

Opprinnelig lagt inn av Michayla, her.

Vi skal være der i 2-3 dager, mer orker ikke ryggene våre og bekkenet mitt.

Da ville jeg satset på Epcot Center og Magic Kingdom, og dersom rygger/bekken orker evt. MGM Studios.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 01:02   #10
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Disney World-Florida, noen som har vært der?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Da ville jeg satset på Epcot Center og Magic Kingdom, og dersom rygger/bekken orker evt. MGM Studios.


Takk for tips.
For oss er det viktigste at guttene for en uforglemmelig opplevelse.
Disney World er de to eldstes høyeste drøm, og de vet ikke engang at vi skal til USA, de får vite det til helgen.
Skal klare noen få dager med ekstremt hypre barn.....derfor vi har ventet i det lengste å fortelle det, de blir ikke til å ha i hus.

Nok at besteforeldrene skal komme, så sier vi det rett før omtrent...

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 01:21   #11
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Disney World-Florida, noen som har vært der?

Her er link til den offisielle Disneyworld-hjemmesiden (det finnes en mengde uoffisielle og useriøse). Denne er den eneste du trenger.

www.disneyworld.com

Her finner du informasjon om alle parkene, alle Disney-resorts osv. osv.
Jeg anbefaler som sagt å bo i Kissimee. Der er hotellprisene gunstige og det er veldig nærme.
www.hotels.com har de flere hoteller i Kissimee med sterkt rabatterte priser. Dette er en seriøs hotellwebside.

Kan tenke meg barna dine kommer til å være helt i ekstase ja! Det har de all grunn til! Disney er HELT FANTASTISK og helt uforglemmelig. Jeg jobbet der i '91, men har vært der flere ganger etter det på ferie, og det er like bra hver gang.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 01:58   #12
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Disney World-Florida, noen som har vært der?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Her er link til den offisielle Disneyworld-hjemmesiden (det finnes en mengde uoffisielle og useriøse). Denne er den eneste du trenger.

www.disneyworld.com

Her finner du informasjon om alle parkene, alle Disney-resorts osv. osv.
Jeg anbefaler som sagt å bo i Kissimee. Der er hotellprisene gunstige og det er veldig nærme.
www.hotels.com har de flere hoteller i Kissimee med sterkt rabatterte priser. Dette er en seriøs hotellwebside.

Kan tenke meg barna dine kommer til å være helt i ekstase ja! Det har de all grunn til! Disney er HELT FANTASTISK og helt uforglemmelig. Jeg jobbet der i '91, men har vært der flere ganger etter det på ferie, og det er like bra hver gang.


Tusen takk

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-07, 21:24   #13
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Disney World-Florida, noen som har vært der?

Elin:
Vi planlegger 4 ukers tur til Orlando nneste sommer i fellesferien (vi får kun ferie da). Er 4 uker i Orlando for mye, burde vi dratt en annensted etterhvert? Finnes det noe samlebilletter osm gir bedre inngangspriser i de ulike parkene? (feks, her kan man kjøpe årskort i dyreparken som er rimeligere enn tre dager i parken). Vi skal leie hus privat, ca 15 min fra disney. Vi er på planleggeingsstadiet enda, og har ikke bestilt fly enda, kun reservert hus

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 19:20   #14
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Disney World-Florida, noen som har vært der?

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Elin:
Vi planlegger 4 ukers tur til Orlando nneste sommer i fellesferien (vi får kun ferie da). Er 4 uker i Orlando for mye, burde vi dratt en annensted etterhvert? Finnes det noe samlebilletter osm gir bedre inngangspriser i de ulike parkene? (feks, her kan man kjøpe årskort i dyreparken som er rimeligere enn tre dager i parken). Vi skal leie hus privat, ca 15 min fra disney. Vi er på planleggeingsstadiet enda, og har ikke bestilt fly enda, kun reservert hus

Nei, 4 uker er fint! Da kan dere rekke å se masse!! Husk Orlando ligger midt i Florida inne i landet og midt i mellom øst og vestkysten av Florida, dvs. hhv Mexico-golfen og Atlanterhavet. Dere kunne jo feks. ta noen dager i Ft.Lauderdale, Sarasota eller et annet sted som er familievennlig langs en av kystene. Det er heller ikke lenger enn 3 timer til Miami og 5 timer til Key West med bil fra Orlando.

Innen Disney kan du kjøpe pakkeløsninger med inngang til en/flere/alle parkene. Dette kan du lese mer om på www.disneyworld.com Jeg vet ikke om de andre parkene har noe lignende, men du vil oppdage at Disney er en egen verden i landet da du kommer dit. De har egne veier, egne veiskilt, eget transportsystem osv.osv. ALT dreier seg om Disney - og med god grunn!!

Andre parker som dere bør få med dere er Sea World, Universal Studios og Busch Gardens (i nærheten av Tampa - som dere evt. kan kombinere med en dag eller to i St.Petersburg beach eller Clearwater Beach). Selvfølgelig MÅ dere også besøke Kennedy Space Center (NASA).

Her er noen linker:

http://www.buschgardens.com/BGT/default.aspx

http://www.universalorlando.com/

http://4adventure.com/SWF/default.aspx

http://www.kennedyspacecenter.com/

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no