Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skikk og bruk når avtaler blir forskjøvet

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-03-16, 11:27   #1
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.812
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Skikk og bruk når avtaler blir forskjøvet

Jeg sitter her og venter på noen ( ), og begynte å tenke på dette. Jeg har fri i dag, og skulle egentlig fått besøk for en god stund siden. De har gitt pip om at de snart er på vei, så ikke noe stress egentlig. Men jeg skal ut på noe senere, og jeg ser at tiden kan bli litt knapp om de sitter lenge. Jeg synes sånt er vanskelig å gripe an uten å bli uhøflig.

Jeg kjente litt på det samme for en stund siden. Da var vi invitert bord, og vertskapet ble kraftig forsinket, så da vi endelig kunne komme hadde vi bare en times tid før vi skulle bort på kvelden. Da følte jeg meg også litt kjip, selv om jeg ikke kan ta ansvar for at andre blir forsinket.

Dette havner kanskje i boksen "ting en ikke får gjort så mye med"?

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-03-16, 11:28   #2
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk da avtaler blir forskjøvet

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-16, 11:52   #3
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk når avtaler blir forskjøvet

Jeg syns det er mer uhøflig å komme for sent enn å legge opp dagen etter et avtalt tidspunkt.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-16, 11:58   #4
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.869
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skikk og bruk når avtaler blir forskjøvet

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Jeg syns det er mer uhøflig å komme for sent enn å legge opp dagen etter et avtalt tidspunkt.


Enig. Jeg irriterer meg over folk som alltid er forsinket, det er respektløst og sløsing med andres tid.
Vet man om det på forhånd kan man forresten godt si i fra når avtalen inngås at man har en annen avtale senere på dagen, da vet alle hvor mye tid dere har til rådighet og også at om de kommer for sent så spiser de av den tilmålte tiden.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-16, 12:12   #5
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skikk og bruk når avtaler blir forskjøvet

Har også sittet mange ganger og fundert på det samme, for jeg har noen kronisk sene folk i omgangskretsen min som jeg har måttet si fra til tydelig om jeg har flere avtaler.
Det går greiere å ta en kaffe når alle vet at premissene er at den ledige tiden er mellom x-y, da blir i alle fall ingen furtne når den blir kort enkelte ganger.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-16, 12:13   #6
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.824
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk når avtaler blir forskjøvet

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Jeg sitter her og venter på noen ( ), og begynte å tenke på dette. Jeg har fri i dag, og skulle egentlig fått besøk for en god stund siden. De har gitt pip om at de snart er på vei, så ikke noe stress egentlig. Men jeg skal ut på noe senere, og jeg ser at tiden kan bli litt knapp om de sitter lenge. Jeg synes sånt er vanskelig å gripe an uten å bli uhøflig.

Du må bare si fra. Det hjelper ikke om de som kommer har allverdens tid når de endelig dukker opp hvis det ikke passer for deg. Du har jo innrettet dagen basert på at folk kommer til tida.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-16, 12:18   #7
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk når avtaler blir forskjøvet

"Hei, ser no at klokka går frå oss i forhold til det eg må få gjort resten av dagen. Vi får ta det igjen " Rema 1000.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-16, 12:21   #8
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk når avtaler blir forskjøvet

Jeg sier fra når folk melder om forsinkelser, "at jeg skal ditt og datt kl da, så om du blir veldig sen, så kanskje vi tar en raincheck?".
Er kjedelig å være den som har stresset for å rekke noe, så dukker man opp og blir sendt hjem igjen etter en halvtime.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-16, 12:21   #9
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk når avtaler blir forskjøvet

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Enig. Jeg irriterer meg over folk som alltid er forsinket, det er respektløst og sløsing med andres tid.

Enig i dette.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-16, 13:26   #10
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk når avtaler blir forskjøvet

Jeg hadde sikkert vært troende til å si noe a la "kom på besøk, men klokka to må jeg dra til tannlegen" eller noe i den duren - og spesielt hvis jeg visste at det var noen som var trege av seg. Da vet man hvor mye tid man har til rådighet.

(Og jeg ville oppgitt tidspunktet når jeg må dra hjemmefra - ikke hvilket klokkeslett jeg har time/avtale annet sted).

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-16, 17:15   #11
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikk og bruk når avtaler blir forskjøvet

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Jeg syns det er mer uhøflig å komme for sent enn å legge opp dagen etter et avtalt tidspunkt.


Enig. Jeg tror kanskje jeg hadde sagt noe slikt som "nå er det ikke så veldig lenge til jeg må dra, men hvis dere synes det er greit å bare være her en time, er dere fremdeles velkomne."
Irriterer meg også over folk som "alltid" er seine, mens det går under "shit happens" hos dem som reelt blir forsinket, ikke bare gir blaffen i avtaler og om andre må vente på dem.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-16, 09:17   #12
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skikk og bruk når avtaler blir forskjøvet

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Enig. Jeg tror kanskje jeg hadde sagt noe slikt som "nå er det ikke så veldig lenge til jeg må dra, men hvis dere synes det er greit å bare være her en time, er dere fremdeles velkomne."
Irriterer meg også over folk som "alltid" er seine, mens det går under "shit happens" hos dem som reelt blir forsinket, ikke bare gir blaffen i avtaler og om andre må vente på dem.

Det rine sa.

Det ble gjort en eller annen undersøkelse på dem som "alltid" er forsinket. Den viste at de kunne holde avtaler når det var viktig for dem.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no