Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Rebus til påskeegg?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-03-16, 20:13   #1
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.369
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Rebus til påskeegg?

Noen som har gode rebuser eller andre ledetråder som kan brukes når ungene skal finne påskeeggene som påskeharen har lagt ut?

Vi er på hytta, og ungene er mellom 12 og 18. Det kan godt være litt vanskelig, og det kan være inne i hytta og ute.

Jeg har fått oppgaven med å lage ledetrådene, siden jeg sitter med foten i gips og er mer eller mindre ubrukelig til andre ting. Og jeg er helt blank!

__________________
Mamma til fire unge voksne på 19-26 år
Engasjert er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-16, 01:13   #2
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.937
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rebus til påskeegg?

Nå regner jeg med at løypen er lagt eller kanskje folk er like trege som oss

Bare se rundt deg og finn smarte steder å legge lapper, finn så ledetråder som passer tingen/stedet. I år har vi også lagt inn at de kan bruke hjelpemiddel på et av clue'ne for å søke opp noen filmer på IMDB. Det er jo sånt som passer eldre barn.

Hvis du fortsatt er på påskejakt (knegg) etter ledertråder så gi meg et vink, så kan jeg sende deg noen som kanskje kan passe. Kanskje ikke så sannsynlig når dere er på hytta, men ja, vi får se

IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-16, 15:19   #3
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.369
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Sv: Rebus til påskeegg?

Jeg valgte å gå for en enkel løsning denne gangen! Påskeharen hadde ikke laget rebus, men hadde lagt fra seg eggene utendørs. Eggene var merket med navn, og det var ikke lov til å si fra dersom man fant noen andre sine egg.

På med ytterklær etter frokost, og ut og lete! Uheldigvis var 14-åringens egg plassert for enkelt, men den ene 12-åringen trengte skattekart før egget ble funnet. 18-åringens egg er ennå ikke funnet, for han sov til rett før han skulle av gårde på påskeskirenn (what else is new...).

Det er i grunnen ikke nødvendig å gjøre det noe vanskeligere enn dette, tror jeg konklusjonen må være. Til neste år skal vi bare gjemme eggene enda bedre

__________________
Mamma til fire unge voksne på 19-26 år
Engasjert er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-16, 15:28   #4
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.863
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rebus til påskeegg?

Opprinnelig lagt inn av Engasjert, her.

Det er i grunnen ikke nødvendig å gjøre det noe vanskeligere enn dette,


Enig. Det er slik jeg er vant til hjemmefra og slik vi gjør det med våre barn. Vi gjemmer små påskeegg, to og to, på ulike steder inne og så skal de finne et visst antall hver (i år hadde han gjemt dem godt for de måtte ha en del hint lenge før de var halvveis). I år hadde påskeharen også gjemt store godterifylte påskeegg ute i hagen og det var stor stas.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no