Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kjælenavn ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-03-16, 11:12   #21
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.395
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjælenavn ...

Ja, det blir noe annet enn et sånt privat mammasnuskeluskenavn.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-16, 11:16   #22
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjælenavn ...

Mine foreldre kalte meg navnet mitt+mor, og jeg ser de bruker det på facebook innimellom også. I hvertfall min mor. Men det syns jeg bare er hyggelig.

Da jeg var veldig liten var jeg veldig sint. Når jeg var med min mor på tur pleide hun å fortelle historier for å holde meg opptatt, og da pleide hun å fortelle forskjellige varianter av historier om lille Hildur (Jeg heter Hilde ) som var så sint og så rasende, at hun ikke en gang la merke til solen som skinte og fuglene som sang. Og jeg var helt i sjokk over at det gikk an å være så sint!
Det hadde vært kjempefestlig om hun hadde referert til meg som Hildur innimellom.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-16, 11:18   #23
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.813
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjælenavn ...

Sånne klissete ting til tenåringer synes jeg er litt kleint på deres vegne. Jeg har selv ingen kallenavn.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-16, 11:23   #24
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.395
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjælenavn ...

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Da jeg var veldig liten var jeg veldig sint. Når jeg var med min mor på tur pleide hun å fortelle historier for å holde meg opptatt, og da pleide hun å fortelle forskjellige varianter av historier om lille Hildur (Jeg heter Hilde ) som var så sint og så rasende, at hun ikke en gang la merke til solen som skinte og fuglene som sang. Og jeg var helt i sjokk over at det gikk an å være så sint!

Jeg har også et barn som har gått glipp av mye fuglesang og solskinn opp igjennom. Ser for meg at jeg kunne fortalt mange Johannur-historier, at jeg ikke tenkte på det! (nå er hun heldigvis ikke fullt så sint lenger).

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-16, 11:26   #25
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjælenavn ...

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Jeg har også et barn som har gått glipp av mye fuglesang og solskinn opp igjennom. Ser for meg at jeg kunne fortalt mange Johannur-historier, at jeg ikke tenkte på det! (nå er hun heldigvis ikke fullt så sint lenger).

Ikke jeg heller, altså. Lover!
Sinnet gikk over en gang før jeg begynte på skolen.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-16, 11:28   #26
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.395
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjælenavn ...

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Ikke jeg heller, altså. Lover!
Sinnet gikk over en gang før jeg begynte på skolen.

Her gikk det vel gradvis over i løpet av 4.klasse.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-16, 11:30   #27
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.028
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjælenavn ...

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Jeg har og en venninne som ganske konsekvent blir kalt med kallenavn - men det er jo noe "alle" vet.

I min manns vennegjeng er det flere som har kallenavn. Da av typen som henger igjen fra 1988 og som ingen skjønner noenting av med mindre man var til stede den dagen det oppsto

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-16, 12:09   #28
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.676
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjælenavn ...

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

I min manns vennegjeng er det flere som har kallenavn. Da av typen som henger igjen fra 1988 og som ingen skjønner noenting av med mindre man var til stede den dagen det oppsto

Ja, det er jo litt slik. (jeg blir jo kalt det som var nicket mitt her tidligere)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-16, 12:39   #29
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.024
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjælenavn ...

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Mine foreldre kalte meg navnet mitt+mor, og jeg ser de bruker det på facebook innimellom også. I hvertfall min mor. Men det syns jeg bare er hyggelig.

Da jeg var veldig liten var jeg veldig sint. Når jeg var med min mor på tur pleide hun å fortelle historier for å holde meg opptatt, og da pleide hun å fortelle forskjellige varianter av historier om lille Hildur (Jeg heter Hilde ) som var så sint og så rasende, at hun ikke en gang la merke til solen som skinte og fuglene som sang. Og jeg var helt i sjokk over at det gikk an å være så sint!
Det hadde vært kjempefestlig om hun hadde referert til meg som Hildur innimellom.

Er du meg?! og har du min mor?! For jeg har hørt lignende historier, i tillegg til å stadig få høre :" Hilde betyr Strid....ja det er lett å se!"
Utenom det ble jeg kalt Pusi...og det kaller jeg mine unger for også. Min mor er ikke på fb, heldigvis.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-16, 13:09   #30
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjælenavn ...

Haha. De to fornavnene mine til sammen betyr "Den velsignede fred". Mamma har fortalt at hun lo høyt og lenge da hun fant ut det ...

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-03-16, 14:17   #31
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.717
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjælenavn ...

Jeg tror ikke noen har hatt kjælenavn på meg, men jeg hadde ikke tenkt over om det ble brukt på FB. Det er det minste ille mamma-generasjonen kan gjøre, synes jeg. (jeg har vært bissi i hele påska med å forstå noen eldre damer at "Norge - vårt fantastiske fedreland" ikke er en gruppe med folk som er spesielt glade i norsk natur ...).

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-16, 17:02   #32
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjælenavn ...

Jeg kan ikke huske at jeg hadde noen kjælenavn, og ingen av mine foreldre var på Facebook da de levde, så om jeg hadde hatt et, så hadde jeg ikke vært bekymra for om det ble posta der.

Jeg er vel ikke direkte hårsår av meg, så jeg tviler på at jeg hadde brydd meg om et evt kjælenavn ble brukt på FB, i hvertfall ikke om det var et navn jeg hadde positive opplevelser rundt.

Jeg kalte en periode Guttungen for et kjælenavn - jeg slutta med det da ungen til slutt reagerte på det og ikke sitt eget navn. Jeg tror han ville dødd av skam om jeg posta bilde av ham nå og kalte ham ved der navnet på FB, så det ville vært slemt av meg å gjøre det.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-03-16, 18:09   #33
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjælenavn ...

Åjoda, minsten har kosenavn. han heter xxx og blir kalt kosenavnet av storebroren og kompiser. Pappan sier det også innimellom.
Jeg sier alltid navnet hans ute men når vi tøyser/kiler/skal sove og si natta osv så går det i det navnet.
Han kalte seg selv det da han var helt liten.
Han er minstemann så jeg nyter all kos jeg får lov til å få enn så lenge.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.

Sist redigert av GinaK : 02-04-16 kl 11:09.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-16, 22:01   #34
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjælenavn ...

Joda, det hadde og har både hun og pappa, men de bruker det aldri offentlig, takk og lov.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-16, 23:28   #35
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.027
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Kjælenavn ...

Pappa hadde et kjælenavn på meg da jeg var barn, og det er et vanlig navn, en forkortelse av mitt ganske lange navn. Hadde ikke blitt flau over å blitt kalt det på facebook, men han ville aldri gjort det.

Derimot har jeg en (tidligere) kompis på facebook som ved et par anledninger har kalt meg for sitt kjælenavn, og det er jeg ikke like glad for.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-16, 10:42   #36
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.500
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjælenavn ...

Jeg har et par søskenbarn som hadde kjælenavn som alle brukte. Men begge har sine egne navn på facebook, han ene har også kjælenavnet med, mens søstra bare har sitt fornavn. Hun syns det er greit at vi bruker det, men for de som hun har blitt kjent med i voksen alder så er det nok ganske ukjent.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-16, 11:48   #37
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.755
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjælenavn ...

Jeg har blitt kalt navnet mitt-mor og mest en variant av dette. Tror det var farmor som laget varianten. Jeg tror kanskje pappa har brukt variantnavnet på FB en gang. Det går bra. Det irriterer meg mer at mamma og svigermor laiker alt jeg gjør på FB og Insta. Mamma kommenterer for mye også, synes jeg.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-16, 12:12   #38
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjælenavn ...

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Det jeg stusset på var litt i den kategorien.

Ja, jeg kjenner også et tilfelle av den sorten, og jeg må jo innrømme at det skiller seg litt ut. Jeg hadde nok synes det var klamt selv, men de involverte ser ut til å ha et avslappet forhold til det. Antar man er vant til det, liksom?

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-16, 12:49   #39
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjælenavn ...

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Sånne klissete ting til tenåringer synes jeg er litt kleint på deres vegne. Jeg har selv ingen kallenavn.


Har sett litt jeg også, og personlig ville jeg ikke likt at min mor kalte meg slike sukkersøte kallenavn offentlig. Men nå har jeg ikke kallenavn da, så det er ikke et reelt problem.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-16, 16:06   #40
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjælenavn ...

Ingen kallenavn og ikke er jeg venner med mamma på fb. Jeg har unger på fb og jeg kan skrive snuppa mi eller jenta mi, ikke noe mer klissete enn det

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no