Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Ny plenklipper - anbefalinger?

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-05-15, 23:16   #1
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ny plenklipper - anbefalinger?

Den gamle har tatt kvelden.

Mannen vil ha en som ikke har sånn motor som driver klipperen fremover, han vil slepe den selv, sier han. (For å slippe å snu den, og for å kunne slå fortere, tror jeg)

Jeg vil gjerne ha en en sånn som klipper så fint at man slipper å samle opp gresset (uten at man dermed får masse smågress inn i huset!)

Anbefalinger?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-15, 23:32   #2
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny plenklipper - anbefalinger?

Du vil ha en med motor uansett hva mannen din syns; han kan jo bare la være å starte den. Jeg dytter ofte klipperen med håndmakt, for å få litt ekstra trim, men av og til er det kjekt at den ruller av seg selv. Sånn mulcher-funksjon er genialt. Jeg mener det er den viktigste funksjonen en klipper kan ha. Det fungerer super, og man slipper både å rake og å tenke på å ha et sted å tømme gresset etterpå.

Jeg angrer på at jeg ikke undersøkte markedet for oppladbare klippere bedre. Det er mulig dere har for stor tomt, og at en oppladbar ikke vil ta hele plenen deres, men min neste klipper skal nok være oppladbar, hvis det finnes slike med mulcherfunksjon.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-15, 23:33   #3
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny plenklipper - anbefalinger?

Det aller viktigste er selvsagt at den ikke er strømdrevet og har ledning.

Jeg mener det er en slik vi har, og jeg har vært godt fornøyd med den.
http://www.plantasjen.no/gressklippe...s-200014357-no
Det de kaller bioklipp er det jeg omtaler som mulcher.


Sist redigert av Teofelia : 11-05-15 kl 23:41.
Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-15, 23:35   #4
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny plenklipper - anbefalinger?

Jeg glemte en veldig viktig bit med informasjon: Jeg. Slår. Ikke. Plen.

Så mannen skal få bestemme det med motoren.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-15, 23:36   #5
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny plenklipper - anbefalinger?

Han ønsker seg en Klippo!
Lett, sterk og motor som starter, hver gang!

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-15, 23:38   #6
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.961
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny plenklipper - anbefalinger?

Han ønsker seg seøvfølgelig en robomow. :jepp;

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-05-15, 23:45   #7
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny plenklipper - anbefalinger?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg glemte en veldig viktig bit med informasjon: Jeg. Slår. Ikke. Plen.

Så mannen skal få bestemme det med motoren.

Selvsagt.

Jeg har aldri sett en klipper med mulcher, men uten motor, så jeg ville valgt motor uansett, jeg da. Den trenger som sagt ikke å være i bruk.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-15, 23:45   #8
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny plenklipper - anbefalinger?

Vi har Bosch sin oppladbare og to batteri har hittil halde til 3/4 av plenen. Nå er batteria tre år, har stort sett blitt tømt og fullada, og vi må skifte batteria. Dei er såpass dyre at eg vil påstå at det er dårleg levetid på dei.

Eg sikler litt på sånn robot, men dei er litt i dyraste laget foreløpig.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-15, 23:48   #9
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny plenklipper - anbefalinger?

Hva er fordelene med oppladbar, egentlig? Støy?

Det er definitivt et moment, da. Mange av naboene slår med en sånn gammeldags liten manuell klipper, fordi de syns det er hensynsløst å bråke med motorisert plenklipper.


Så kom vi, men skramlemaskinen vår.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-15, 00:02   #10
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny plenklipper - anbefalinger?

Den oppladbare er lett og lager lite lyd. Men hovedgrunnen til at vi valde den, er at vi deler plen med svigermor som ikkje klarer å trekke opp sånne motorar med snor, etter ei skade i armen.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-15, 00:20   #11
Ciela
Erfaren
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 962
Ciela er populærCiela er populærCiela er populærCiela er populær
Standard

Sv: Ny plenklipper - anbefalinger?

Vi har Rotak 43 oppladbar . Ca 700 kvadratmeter hage . Det går på ca 2 batterier om det ikke er 3 ukers gress (mulighet for å evt kjøpe flere) . Må dytte ,men klipperen veier bare 12 kg . Kjapp , grei å starte og trenger man ekstra batteri kan man lade ett mens man klipper .

Ciela er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-15, 07:20   #12
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny plenklipper - anbefalinger?

Det er vekt og støy som er fordel med oppladbar, ja. Og at man sliper huske å kjøpe drivstoff.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-15, 08:24   #13
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.217
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ny plenklipper - anbefalinger?

Vi har manuell klipper. Gardena med oppsamler. Fantastisk value for money. Den forrige vi hadde holdt i 4 år, til 699,- kr var den et kupp -- trening og gressklipping all-in-one.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-15, 09:29   #14
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny plenklipper - anbefalinger?

Vi hadde en Stiga med bioklipp som ikke gikk av seg selv. Nå er den død, men vi var fornøyde så lenge den varte, ikke var den dyr heller. Det var en stiga i samme serie som den Teo viser over tror jeg, men billigere. Finner den ikke på nett, men den ble kjøpt på Bauhaus.

Noen ( ) prøvde å starte den med gammel bensin fra i fjor fortsatt i tanken, det tålte den ikke. Og det kostet like mye å reparere som den kostet ny.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-15, 09:42   #15
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny plenklipper - anbefalinger?

Vi har en elektrisk uten ledning. Funker som ei kule og veier nesten ikkeno.

Er denne:
http://www.jernia.no/produkt/-/vis-p...I-Gressklipper

Vi kan klippe vår plen (250ish kvm) to ganger på samme lading.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-15, 09:44   #16
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny plenklipper - anbefalinger?

Vi har en grønn en.
Det er nok derfor enten Bosch eller Gardena. Vår er bensindrevet, mener jeg. Den har nå i hvert fall hverken ledning eller batteri. (Djeez nå følte jeg meg bra idjått.)
Vi har veldig mye bakker på tomten, faktisk finnes det knapt et flatt felt, så motorkraft ble veldig viktig.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-15, 10:47   #17
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.935
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny plenklipper - anbefalinger?

Vi har en manuell StaySharp fra Fiskars. Super duper, om en litt tung. God trim.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-15, 12:01   #18
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny plenklipper - anbefalinger?

Vi har en Honda -klipper i øvre prisjakt. Men har svær hage og trenger en skikkelig en.
Det er også oppsamlet på denne.

Det viktigste for meg om jeg skulle kjøpt klipper, uansett hagestørrelse og terreng, ville vært om man kunne montertplenlufter/mosefjerner under for å slippe å leie dette eller ha to maskiner stående....

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no