Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Din aller første bok!!

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-10-06, 15:18   #41
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Din aller første bok!!

Jeg hadde ikke mange bøkene når jeg var liten, men den første jeg husker hette: Pondus. Den handlet om en pingvin som gikk rundt i dyreparken og hilste på dyrene der. Husker at Pondus hadde et rødt skjerf. Det var en kjempefin billedbok.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 16:35   #42
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din aller første bok!!

Opprinnelig lagt inn av Tøsa, her.

Leste også en bok som het noe med Steinbenken?

Skyggen over steinbenken av Maria Gripe?

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Jeg hadde ikke mange bøkene når jeg var liten, men den første jeg husker hette: Pondus. Den handlet om en pingvin som gikk rundt i dyreparken og hilste på dyrene der. Husker at Pondus hadde et rødt skjerf. Det var en kjempefin billedbok.

Den tror jeg jammen at jeg også husker.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 16:36   #43
Tøsa
Bølle
 
Tøsa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 591
Tøsa er litt kulTøsa er litt kul
Standard

Sv: Din aller første bok!!

Skilpadda: Ja "Skyggen over steinbenken", var det jeg tenkte på!

__________________
TØSA
Tøsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 12:08   #44
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din aller første bok!!

Er det noen som husker en bok om en høne som heter kott-kott -eller noe sånt? Som drar ut i verden for å lete etter det andre øyet sitt ...?

Det var ikke den første boken jeg leste, men den første boken læreren vår leste høyt for oss i førsteklasse. Mens vi spiste maten vår. Jeg husker så veldig tydelig stemningen, alt var så stort og gjorde så sterkt inntrykk de første ukene på skolen (hadde ventet og gledet meg til å begynne et par år allerede). Kjenner nesten smaken av brunost i munnen enda, når jeg tenker på denne boka (brunost var det eneste jeg spiste på matpakka hele det første året tror jeg).

Men boka har jeg aldri sett eller hørt om siden.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 19:17   #45
Christinamor
Superaktiv
 
Christinamor sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Skien
Innlegg: 318
Christinamor er litt kulChristinamor er litt kul
Standard

Sv: Din aller første bok!!

Husker ikke den aller første boka, men likte godt Nancy Drew. Var medlem i Pennyklubben, så det ble mange hestebøker. Hos mormor fant jeg en bok mamma leste da hun var liten, som het Pams paradis - med handling fra Hawaii, veldig eksotisk!

Husker ellers bøkene om Serafin, og en bok med dikt av Ingrid Hagerup.
Litt ymse, med andre ord.

Christinamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 15:25   #46
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Din aller første bok!!

Første bok jeg kan huske å ha lest på eget initiativ var "Den vesle vampyren".

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 17:47   #47
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Din aller første bok!!

Den het Hunden i vinduet.

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 17:49   #48
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din aller første bok!!

Jeg husker ikke, som alle andre her leste jeg tidlig (fantes det i det hele tatt noen som lærte det på skolen? )

Den første boken jeg husker er "Trolleboken" – altså den første i Mitt Skattkammer-serien, men det er jo en samling regler og småhistorier, ikke 1 historie.

Jeg tror kanskje at Guro var en av de første, de var ihvertfall tidlig. Ellers hoppet jeg over Gulltopp, som venninnen min leste, for det var jo barnebøker. Jeg gikk rett på Bobsey-barna, som var mye voksnere. :snobb allerede da:

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no