Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Naboen har begynt å pynte til jul

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-11-06, 12:13   #1
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Naboen har begynt å pynte til jul



Ser at avstemmingen at det ikke er så mange som starter julen i november her, men det har altså min nabo gjordt.
Da vi kom ut på søndag så vi at det var pyntet med røde liftgardiner på kjøkken, samt at det lyste en stor julekrans i det ene vinduet.
Ugh, det blir litt vel tidlig for meg det, men det er nesten så det frister å gå ut å tenne juletrelysene i grantreet utenfor bare på "hekkan". ( de henger nemlig der fra i fjor......, men de har ikke vært tent altså).
I fjor var huset deres helt fiks ferdig pyntet før første desember, men de hadde ikke fått opp lys utendørs. Så da vi tente våre den første ble det stor oppstandelse og hun "pisket" mannen ut døra for "noen hadde jo kommet dem i forkjøpet".
Så jeg regner med at de starter ekstra tidlig i år, slik at de er sikre på å bli først.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-06, 12:22   #2
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Naboen har begynt å pynte til jul

Opprinnelig lagt inn av Senna, her.

Ugh, det blir litt vel tidlig for meg det, men det er nesten så det frister å gå ut å tenne juletrelysene i grantreet utenfor bare på "hekkan"

Det hadde jeg gjort

Enig med deg altså, det er alt for tidlig å starte no !

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-06, 12:24   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Naboen har begynt å pynte til jul

Åååh så da kan jeg snart "risikere" å se pyntede trær i hager og lysestaker i folks vinduer?

Jeg gleder meg ihjel til folk begynner å pynte, jeg begynner nesten å grine bare jeg ser et hagetre med lys på eller trekant-staker i vinduene. :hæppikrai:

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-06, 12:27   #4
Leandra
Superduperaktiv
 
Leandra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 667
Leandra er litt kulLeandra er litt kulLeandra er litt kul
Standard

Sv: Naboen har begynt å pynte til jul

Det var velig tidlig ja.Synes det er greit at folk har pyntet til 1 søndag i advent,eller 1 desember.Da er det liksom greit.Men ikke 14 novermber.
De må no føle seg litt "dumme" er sikker på at alle reagerer på at det er kommet krans,lys og julegardiner opp SÅ tidlig??
Men nå det er sagt,så er det jo opp til hver enkelt hva de vil gjøre selvfølgelig

__________________
Leandra stolt mamma til 3 ungdommer❤️❤️❤️
Leandra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-06, 12:30   #5
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Naboen har begynt å pynte til jul

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Åååh så da kan jeg snart "risikere" å se pyntede trær i hager og lysestaker i folks vinduer?

Jeg gleder meg ihjel til folk begynner å pynte, jeg begynner nesten å grine bare jeg ser et hagetre med lys på eller trekant-staker i vinduene. :hæppikrai:


Om du har lyst til å grine litt så får du bare ta deg en tur nedom her da (så kan du nyte naboens vindu, og jeg kan sikkert skru på mine lys også for anledningen )

Når det skal være sagt, så tror jeg akkurat denne naboen er noe av det mest "julete" som finnes og hun legger ikke skjul på det heller. (det er en veldig koselig nabo.)

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-06, 12:32   #6
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Naboen har begynt å pynte til jul

Jeg pynter ikke til jul så tidlig, blir litt feil for mitt vedkommende
På avstemmingen svarte jeg 23 des. men adventspyntig gjør jeg 1.søndag i advent.

Men , i år har jeg hengt opp krans på døren allerede
Grunnen til det er at vi fikk den i innflyttingsgave på søndag av min søster og fam. og den er ikke spesielt julete.
Rundt krans med kongler og nøtter og såvidt litt gulldryss på
Hadde lite lyst til å pakke den vekk for så kort tid

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-06, 12:33   #7
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Naboen har begynt å pynte til jul

Glemte en ting.Noen gamle naboer i gamle huset pynter møner og vinduer med fargede lys som de hang opp for ca 2 uker siden

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-06, 12:36   #8
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Naboen har begynt å pynte til jul

Jeg tar det som en selvfølge at naboene dine reiser bort en stund fremover, og ikke er hjemme til å pynte i adventstiden.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-06, 13:22   #9
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Naboen har begynt å pynte til jul

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Jeg tar det som en selvfølge at naboene dine reiser bort en stund fremover, og ikke er hjemme til å pynte i adventstiden.

Akkurat det har jeg ingen tro på.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-06, 14:46   #10
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Naboen har begynt å pynte til jul

Men altså, jeg har tenkt å kjøpe røde liftgardiner - men ikke bare som julegardiner. Etter oppussing har jeg tenkt å ha litt sånn rødt omkring... håper da at folk ikke tror jeg har glemt å ta ned pynten.. hehe.

Er litt tidlig å pynte nå, jeg er enig i det. Så noen hus i dag som hadde hengt opp lys i vinduet.

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-06, 07:18   #11
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.007
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Naboen har begynt å pynte til jul

Jeg har også røde liftgardiner på kjøkkenet, men det er fordi de matcher innredninga da. Men kjøkkenet mitt er jo blitt skikkelig hot i juletiden kan du si, trenger nesten ikke pynte til jul i det hele tatt.

Det jeg undrer på er hvordan folk ikke blir drittlei etter å ha julepyntet hus i to måneder. Jeg henger opp stjerne i vinduet i begynnelsen av desember, tenner lys ute samtidig som de andre naboene når vi tenner julegrana (de lysene er tent langt uti januar, for det er så koselig når det er mørkt, og heldigvis så er det ingen av naboene som har flerfargede lys eller regnsdyr eller julenisse med slede (det har nemlig et hus i et borettslag ca 300 i luftlinje). I løpet av adventstiden kommer julekrybba fram også. Men den skikkelige julepyntingen skjer ikke før lillejulaften. Og litt uti januar er jeg drittlei, og tar bort alt sammen. I fjor pyntet vi litt før fordi vi skulle til syden, men ellers så er det lille julaften som gjelder.

Jeg skal prøve å kikke litt på julepynten før jeg henger den opp da, for jeg husker liksom aldri hva jeg mangler, eller har for mye av.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-06, 09:43   #12
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Naboen har begynt å pynte til jul

Jeg gleder meg enormt til å henge ut lys og pynte til jul, men jeg skal da forsøke å vente til 1. desember, eller dagen før, for 1. desember skal jeg på julebord

De er iallefall tidlig ute, ingen skal ta fra dem det

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-06, 10:30   #13
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Naboen har begynt å pynte til jul

Du og du. Jeg er glad det ikke er min nabo. Jeg har planer om å få laget meg krans snart, da, men det skal ikke opp før første helga i advendt.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-06, 10:56   #14
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Naboen har begynt å pynte til jul

Det var litt tidligt synes jeg.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-06, 11:18   #15
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Naboen har begynt å pynte til jul

Jeg skiftet til julekjøkkengardiner satte opp adventstaken, julestjernen i vinduet, lys nisse tingen til turbo i vinduet hannes på denne tiden. Men hadde ikke lys i. Men det var nå mest for at vi dro på ferie og ikke kom hjem for etter 1 søndag i advent hihi


Er på ferie nå, Tønsberg og fikk sjokk da de har hengt opp sånne julelys og sånt ute nå.
Litt tilig jah..

Hjemme henger de ikke opp sånt for dagen før 1søndag i advent

Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no