Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hva male panel tak med?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-08-12, 17:00   #41
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva male panel tak med?

skulle malt panel i tak, hvilket jeg gjerne gjør med rull, hadde det vært et helvete med "regn" av bittesmå oljemalingsdråper...

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 17:03   #42
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva male panel tak med?

Kan det ha noe med merket på malingen å gjøre da?
Jeg har malt (enormt mye panel, helt helt enormt mye...) med lady og baronesse (olje og vannbasert) og vært strålende fornøyd hele veien.
Men (vannbasert) fra flugger farge??? Fyttirakkern for noe vandig drittmaling!! Rennete og sprutete og fæl. Den ene fargen har også vist seg veldig lite holdbar på veggen.

Nei takke meg til oljemaling

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 17:03   #43
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva male panel tak med?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

skulle malt panel i tak, hvilket jeg gjerne gjør med rull, hadde det vært et helvete med "regn" av bittesmå oljemalingsdråper...

Det får du ikke hvis du bruker riktig pensel og rulle og ikke gjør hastverksarbeide... hvertfall tilnærmet ikke etter min erfaring.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 17:34   #44
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva male panel tak med?

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Det får du ikke hvis du bruker riktig pensel og rulle og ikke gjør hastverksarbeide... hvertfall tilnærmet ikke etter min erfaring.

Vel, når de ter ganske store greier som skal tas og det skal en del strøk på, så ønsker man ikke å stå i ukesvis heller.

Bruker normalt sett Jordan sin mikrofiberrulle for panel. Har gitt fin overflate ellers, men litt dryss blir det også.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 18:33   #45
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva male panel tak med?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Vel, når de ter ganske store greier som skal tas og det skal en del strøk på, så ønsker man ikke å stå i ukesvis heller.

Jeg for min del bruker den tiden det tar å få det pent. (Og jeg kan fint male en panelvegg uten å dekke til gulvet under.)

Hvis du er en "bare få jobben gjort"-type, så er det sikkert like greit å holde seg til akrylmaling, jfr. det jeg skrev tidligere i tråden. (Og jeg synes ikke det er galt å være en slik type, bare så det er sagt. Jeg mener bare at vi da har ulikt utgangspunkt for diskusjonen og ganske sikkert vektlegger ulike ting.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 20:00   #46
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva male panel tak med?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg for min del bruker den tiden det tar å få det pent. (Og jeg kan fint male en panelvegg uten å dekke til gulvet under.)

Hvis du er en "bare få jobben gjort"-type, så er det sikkert like greit å holde seg til akrylmaling, jfr. det jeg skrev tidligere i tråden. (Og jeg synes ikke det er galt å være en slik type, bare så det er sagt. Jeg mener bare at vi da har ulikt utgangspunkt for diskusjonen og ganske sikkert vektlegger ulike ting.)

Det blir pent - slurver svært sjeldent på slikt....

Men da med vannbasert maling...

Men gjerne blir også ta slik at "småting" ikke er noe man legger merke til om man velger å studere det fra stigen. Da må man se "kost/nytte"-forholdet i å bruke lang tid når det ikke er noen synlig forskjell uansett.

Jobbet en del som maler (gamlingen var malermester og drev eget firma), så man legger seg også en "teknikk" etter hvert for en mellomting av tempo for å få ting gjort og for at det skal bli temmelig bra samtidig. Jeg kan også greit male uten å dekke til i en del tilfeller. Men jeg føler at jeg kan jobbe raskere hvis jeg dekker til og ikke trenger å være like påpasselig. Og vannbasert maling er gjerne grei å fjerne fra de fleste harde underlag

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 20:42   #47
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva male panel tak med?

Jotun har maling med kvistlakk og sperregrunn i ett. Veldig greit. Vi malte tak med det + sens i fjor. Funka fint. Synes den var god å male med jeg.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 20:53   #48
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.966
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva male panel tak med?

Hva ble vi enige om her, at det er smak og behag?

Hvilken glansgrad ville dere ha valgt på ett skråtak på ett gutterom? Og ikke minst hvilken hvitfarge?

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 22:16   #49
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva male panel tak med?

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Hva ble vi enige om her, at det er smak og behag?

Hvilken glansgrad ville dere ha valgt på ett skråtak på ett gutterom? Og ikke minst hvilken hvitfarge?

Jeg liker helhvite tak, for min del. Glansgrad avhenger (blant annet) av hvor pent grunnarbeidet er gjort. Jo høyere glansgrad, jo bedre vises ujevnheter, fliser, kuler og spikerhull. Jeg gidder ikke ta bryet med å ordne taket glatt og feilfritt, så jeg foretrekker matt tak (gransgrad 10 for panel), men det er jo også en smaksak.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 22:19   #50
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.966
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva male panel tak med?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg liker helhvite tak, for min del. Glansgrad avhenger (blant annet) av hvor pent grunnarbeidet er gjort. Jo høyere glansgrad, jo bedre vises ujevnheter, fliser, kuler og spikerhull. Jeg gidder ikke ta bryet med å ordne taket glatt og feilfritt, så jeg foretrekker matt tak (gransgrad 10 for panel), men det er jo også en smaksak.

Helhvit som base uten farge i eller sånn med litt sort i?

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 00:50   #51
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva male panel tak med?

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Helhvit som base uten farge i eller sånn med litt sort i?

Base uten farge i, ja.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no