Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hva er innetemperaturen hjemme hos deg?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-11-14, 01:18   #41
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.033
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Hva er innetemperaturen hjemme hos deg?

22-23 grader. Vi har et veldig varmt hus med store vinduer mot sør og øst, blir nesten som et drivhus. Om vinteren når vi fyrer med ved, blir det fort nesten litt for varmt. I tillegg har vi leieboer i sokkelleilighet som fyrer for oss.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-14, 04:05   #42
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.677
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er innetemperaturen hjemme hos deg?

Vi har og litt mer enn 21 (som jeg tror er vanlig innetemperatur) vi har dør fra gang inn til stue/kjøkkenområdet, så der er det varmt (fra 13 setter ovnen seg på) men gang, trapper og soverom er bikkjekaldt

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-14, 08:09   #43
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er innetemperaturen hjemme hos deg?

Jeg vil ha rundt 23grader i stuen og oppholdsrommene, og for såvidt soverommene til gutta på dagtid. 19-20 på soverommene er fint. Jeg er generelt en frossenpinne, og sitter med skjerf og ullpledd for vedovnen.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-14, 08:33   #44
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er innetemperaturen hjemme hos deg?

Vi har 20-22 grader. Jeg er en frosenpinn, så vi fyrer noe med ved på de kalde dagene. Jeg synes varmen fra vedfyring varmer på en helt annen måte enn den som kommer fra panelovnene.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-14, 08:39   #45
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er innetemperaturen hjemme hos deg?

Gammelt hus her også, 1970, varierende temperatur før vi fikk varmepumpe nå i høst. Har investert 20k i den, fungerer utrolig bra. Jevnere varme, har den foreløpig på auto og 19 grader. Supplerer med vedfyring.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-14, 08:46   #46
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.216
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er innetemperaturen hjemme hos deg?

Jeg vil helst ha 21-22 gr. Varmepumpa står vel innstilt på 21 som regel.
Når vi fyrer blir det godt og varmt og av og til for varmt.

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-14, 09:08   #47
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.337
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er innetemperaturen hjemme hos deg?

Jeg trives best i 20-21 grader. Blir det varmere enn 23, synes jeg det nærmer seg ubehagelige temperaturer, og jeg stålsetter meg allerede litt til julefeiring i diverse hus som alltid holder minst 25-26 grader (familien på min side består av frossenpinner).

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-14, 13:38   #48
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.016
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva er innetemperaturen hjemme hos deg?

18-20 grader.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-14, 13:48   #49
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.852
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er innetemperaturen hjemme hos deg?

22 grader - men om sola har stått på, blir det betydelig varmere. Det kommer også an på hvor gulvkaldt det er - jeg fryser fort om det trekker langs gulvene.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-14, 14:15   #50
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er innetemperaturen hjemme hos deg?

Ca 21 til vanlig. Hvis vi fyrer blir det betydelig varmere og for varmt for meg. Da fungerer jeg ikke og benytter anledningen til å sitte på stas og kaste glans.

Det blir forresten rimelig varmt også når jeg vil lage det skikkelig koselig og fyrer opp lys i hver krinkelkrok i stua og på kjøkkenet.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-14, 14:51   #51
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er innetemperaturen hjemme hos deg?

20-22 C. Jeg synes det egentlig er litt varmt, jeg liker best 18 og mye klær. Men jeg gjør mitt beste for å tilpasse meg det moderne og bekvemmelige livet i storbyen.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-14, 16:14   #52
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.822
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er innetemperaturen hjemme hos deg?

Er det under 23 grader her så er det en sutring og klaging av en annen verden. Så her fyres så fort vi tipper under det.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-14, 21:05   #53
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er innetemperaturen hjemme hos deg?

Jeg svarte for temperatur i oppholdsrom. På soverommet vil jeg ha det så kaldt som overhode mulig, mannen er ikke helt enig.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-14, 21:45   #54
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.030
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er innetemperaturen hjemme hos deg?

I stuen har vi mellom 22-24 grader. Jeg liker å gå i kortermet inne, så jeg er fornøyd.
På soverommet vil jeg ha rimfrost på nesa!

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-14, 23:47   #55
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er innetemperaturen hjemme hos deg?

Varmepumper oppe (hovedetg) står på 20, den nede på 22. Det trekker mer i underetg.
Huset er godt etterisolert, så det holder godt på varmen.
Jeg kan godt ha det varmere, akkurat nå sitter jeg under et Sherpa-pledd og svetter.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-14, 19:01   #56
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er innetemperaturen hjemme hos deg?

Jeg har det greit når vi kommer opp i 20, helst vil jeg ha 22-23. Mannen klarer seg fint med 18. Det er som regel et sted mellom 12-16 grader her på vinterstid når vi ikke fyrer, da sprengfyrer jeg for kråkene hele ettermiddagen/kvelden og kan gjerne komme opp i 25-26 grader uten at det gjør meg noe ... Men ideelt ligger tempen på 20 grader, da har vi det greit alle sammen. Da snakker vi stue/kjøkkken. På soverom er det KALDT, og det er deilig. Vi har vinduene på soverommene åpne hele året.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-14, 20:20   #57
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.058
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er innetemperaturen hjemme hos deg?

Vi har varmepumpen på mellom 20 og 22 nede. Nå har vi fått nye vinduer, og det trekker ikke lenger, så da holder det seg ganske fint. Vi fyrer når det er veldig kaldt. Oppe på soverommene er det litt kaldere, men vi har dynenektere, så termostaten på barnerommene står på rundt 18-19. Vårt er nok litt kaldere. Jeg er frossen av meg, så jeg orker ikke ha det kjempekaldt, men vi prøver å senke temperatur når vi ikke er her og nede om natten, og i tredje etasje har vi ikke varmeovner. Der varmer alle PCene ganske greit opp.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-14, 22:00   #58
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.282
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er innetemperaturen hjemme hos deg?

Jeg gjetter på 16-18, men jeg har ingen gradestokk annet enn over ovnen på kjøkkenet - og den viser 25. Det er nok veldig lokalt. Kald leilighet med stue over fellesgang. Ønsker meg varmepumpe. Vi har ullundertøy, masse pledd og pelstøfler.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-14, 10:59   #59
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva er innetemperaturen hjemme hos deg?

Temperaturen varierer.

Varmepumpen i stua står på 21 grader. I underetasjen er det rundt 13 grader fordi vi pusser opp. Merker godt i gangen at det kommer kald luft! Derfor blir det fyrt en del nå, selv om det ikke er så kaldt ute. Når ovnen kommer i gang blir det veldig varmt, og tom. jeg må gå i t-skjorte. *frysepinn*

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-14, 22:33   #60
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er innetemperaturen hjemme hos deg?

21-22 tenker jeg. Varmepumpen skrus ned til 18-19 grader på natten, og så skrur jeg den opp litt når jeg kommer hjem.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no