Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Male furutrapp og furudører hvitt

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-04-11, 19:57   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Male furutrapp og furudører hvitt

*Bilder i innlegg 18 og 19*

Frarådes det? Vi har trapp som går gjennom 3 etasjer så det blir jo et lite helvete å male, men jeg vil si det er et enda større helvete å leve i et furumareritt man ellers ikke kommer seg ut av! *hater furu*
Dørene, til sammen 11 stk, er også i furu, jeg vil ha det hvitt. Jeg vurderte å beise det mørkt, men gulvet er mørkt så da blir det kanskje litt for mye av det mørke. Tror det hadde blitt fint med hvitt, men mannen min er litt skeptisk siden det fort kan se skittent ut. I hvert fall trappetrinnene, da trappa ligger rett ved inngangsdøra og ungene ofte løper opp med sko (selv om de ikke får lov) for å hente leker osv når de er ute.
Hvordan maler man for at det skal være veldig holdbart og ikke bli fort slitt?
Vi har dørterskler under alle dørene, de kan vel ikke males, men det får heller gå.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

Sist redigert av Dixie Diner : 22-04-11 kl 00:00.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-11, 20:06   #2
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.996
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Male furutrapp og furudører hvitt

Vi malte trappa hvit, men trinnene i mørk brunt, og det ble kjempefint. To år senere la vi dog mørk grått teppegulv i trappa for å få den litt mindre glatt. Vi har også malt halvpanel i gangen samt ett soverom nede, samt alle dører i hele leiligheten hvitt, og er veldig fornøyde med resultatet.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-11, 20:10   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Male furutrapp og furudører hvitt

Trinn i mørk brunt var lurt! Det er jo veldig fint også.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-11, 20:17   #4
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.996
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Male furutrapp og furudører hvitt

Vi brukte en blank oljemaling på trinnene. Det ble veldig fint, og mer slitesterkt enn vannbasert, men fordi vi har hund, måtte vi male opp igjen etter knappe året. Grunnen til at vi heller valgte å legge teppe i trinnene etter en stund, var at det ble veldig glatt.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-11, 20:22   #5
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Male furutrapp og furudører hvitt

Frarådes? Nei, anbefales vil jeg si. Om man gidder da. Jeg malte trappa der vi bodde før. Nå har vi flyttet til ny furutrapp, og det over tre etasjer. Har ikke giddet enda siden det ikke er annet furu her.

Maler du dører og trapp vil du få et helt nytt hus. Mørkere trinn er lurt, eller teppe i trinnene. Blir det slitt er det fort gjort å male over bare trinnene.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-11, 20:29   #6
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Male furutrapp og furudører hvitt

Vi maler dører. Dvs mannen gjør, jeg gjetter at jeg tar over når jeg kan stå i oljemalingsdunst. Det blir grassat fint, men det tar litt tid - man kan jo nesten bare male en side om gangen. Først pussing, så grunning (evt kvistlakk først), så x antall lag - og døren må tørke på den ene siden før den kan males på andre. Men det er definitivt verd det!

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-11, 20:53   #7
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Male furutrapp og furudører hvitt

Anbefales! En helsikes jobb, men det blir så fint!

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-11, 21:06   #8
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Male furutrapp og furudører hvitt

Det kommer til å bli nydelig Iset!

Jeg skal også igang med maling her, men her blir det badet. Gørr gørr, men absolutt verdt det vil jeg tro. :-)

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-11, 21:10   #9
elle
Aktiv
 
elle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 159
elle er litt kul
Standard

Sv: Male furutrapp og furudører hvitt

Bruk gulvmaling i trappen, så holder malingen lenger:-). Får den i vannbasert, den oljebaserte lukter intenst!! Type: gassmaske..

elle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-11, 21:16   #10
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Male furutrapp og furudører hvitt

Kjør på.
Jeg har brukt 9 år på min trapp og en fremdeles ikke ferdig. Det er det mest idiotiske prosjektet jeg noen gang har begynt på og det er en helvetes jobb, for å si det mildt.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-11, 21:42   #11
Urie
Superaktiv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 446
Urie er litt kulUrie er litt kul
Standard

Sv: Male furutrapp og furudører hvitt

Vi malte furutrappen i vårt forrige hus, og la parkett i trinnene.
Var mye jobb, men ble veldig fint.
Lykke til!

Urie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-11, 22:06   #12
Leandra
Superduperaktiv
 
Leandra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 667
Leandra er litt kulLeandra er litt kulLeandra er litt kul
Standard

Sv: Male furutrapp og furudører hvitt

Vi har malt alle dørene eggehvite 15 stk.. trappen som går over 3 etg er også malt hvit, men med mørk beisete trinn. Hvite trinn blir veldig fort hakkete og alt viser!! Når vi flyttet inn var også hele gangen, og 3 egt opp furu panel, og gangene er STORE. Grusom jobb men verdt det. Nå er alt eggehvitt, men sant skal sies, egghvit gulner VELDIG Dere får brette opp armene, det er på forhånd det er verst..for ikke å snakke om teipingen på forhånd som er absolutt det verste...

__________________
Leandra stolt mamma til 3 ungdommer❤️❤️❤️
Leandra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-11, 22:20   #13
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.394
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Male furutrapp og furudører hvitt

Den er ulakket?

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-04-11, 23:05   #14
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.769
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Male furutrapp og furudører hvitt

Vi har malt alle karmene og skal bytte ut alle furudørene. Gidder ikke å male.
Trappen vår er lakket FURU og vi skal male den hvit. Trinnene blir enten mørkebrun eller mørkegrå. Og så kjøper vi tepper i trinnene. Sånne halvmåner.
Har 5 furudører men det var så mye arbeid med karmene så kjøper bare nye. Det blir ikke så bra å male de fikk vi høre av en maler.

Kvistlakk og grunning og pussing og så maling. :svett:

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-11, 23:19   #15
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Male furutrapp og furudører hvitt

Dørene hadde jeg malt med en gang.
Trappa hadde jeg tenkt meg om et par ganger før jeg malte helt hvit.
Vi hadde helt hvit trapp før og den var ikek pen på trinnene etterhvert.
Hadde lagt noe annet i trinenne tror jeg, evt beiset i en annen farge.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-11, 23:35   #16
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Male furutrapp og furudører hvitt

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Kjør på.
Jeg har brukt 9 år på min trapp og en fremdeles ikke ferdig. Det er det mest idiotiske prosjektet jeg noen gang har begynt på og det er en helvetes jobb, for å si det mildt.

9 år?? Hvordan har du klart å bruke 9 år på trappa? Jeg tror ikke vi kommer til å bruke fullt så lang tid.

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Den er ulakket?

Lakket. Dørene også, de er i hvert fall blanke. Jeg skal ta bilder, to sek.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-11, 23:42   #17
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Male furutrapp og furudører hvitt

Nå har vi ikke gjort det selv, men fikk en maler til å ta trappa vår (+døra ut til gangen). Det var verdt hver krone. Vi malte trappa egghvit og trinnene grå.



Manglet fremdeles å få på plass glass og ramme i døra på "etter"-bildet...

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-11, 23:47   #18
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Male furutrapp og furudører hvitt

Jeg får aldri lagt inn bilder som vedlegg her på forumet, skjønner ikke hvorfor, det går aldri! Men jeg brukte Photobucket da.

Her er dørene ut fra stua og inn til kjøkkenet (venstre) og ut i gangen (høyre). Furuhelvete! Ikke se på rotet i hylla til høyre, ungene har "ryddet" i kveld.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_0587.jpg (187,8 KB, 3 visninger)
__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-11, 23:48   #19
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Male furutrapp og furudører hvitt

Hey, hvorfor kom miniatyrbildet allikevel? Jaja, her er et par til:

Gangen, huff:



Og ned til kjelleren, dårlig bilde og ikke legg merke til sokkene mannen har kastet ned før han la seg (vaskerommet er rett der nede, men det er visst for langt å gå). Jeg gadd ikke ta bilde opp til annen etasje, men det går jo i akkurat det samme:

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-11, 23:49   #20
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.467
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Male furutrapp og furudører hvitt

Vi malte våre furudører, ett lag grunning, og tre lag maling. Tok lang tid, kostet litt i materialer, og vi fant ut etterpå at det var billigere å kjøpe nye, hvite dører på diverse tilbud rundt om. Dørene har attpåtil "krympet" i skjøter, så det må males over igjen.

Men det veldig mye finere med hvite, enn med furu. Er dørene ubehandlet, kan det også være fint å hvitlute de, og vaske over med hvitpigmentert såpe etterpå, da blir ikke fargen helt dekkende, men fin alikevel, vi hadde det på panelen her tidligere. Jeg valgte å male den, og angrer på det, den var penere hvitlutet.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no