Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvilken farge har ditt hus?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Se resultatene: Hvilken farge?
Mal i frostrøyk (brukket hvit) som planlagt! 28 70,00%
Mal det grått, det gjør alle andre. 6 15,00%
Eget forslag i tråden. 6 15,00%
Deltakere: 40. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-14, 17:33   #1
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Hvilken farge har ditt hus?

Vi trodde vi hadde valgt farge på det nye huset. Men plutselig synes vi at det er fryktelig kjedelig.

Så- hvilken farge hadde du valgt?

Huset har bare vært hvitt i 30år. Siden det ble bygget i 1870 har det vært rødt, brunt, blått og grønt. Taket er oransjerødt. Vinduene skal være hvite- kan godt brekkes litt.

På tomta er det også et skagengult uthus og en rød låve.

Så? Hva hadde du gjort?

__________________
08.05 | 06.12

Sist redigert av Observatøren : 05-11-14 kl 11:10.
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-14, 17:36   #2
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.858
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken farge har ditt hus?

Siden det allerede er hvitt hadde jeg nok beholdt det slik.
Selv har vi grått hus med hvite karmer. Ikke spesielt spennende, men jeg liker det.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-14, 17:40   #3
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.851
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken farge har ditt hus?

Vi har også grått hus med hvite karmer. Kvadergrå. Har vært sånn siden det var nytt, i 1987 og jeg har ikke tenkt å bytte farge.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-14, 17:42   #4
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken farge har ditt hus?

Hvitt. Jeg er ikke særlig fan av kontrast mellom lister og hus. Selv bor jeg i hus som er umalt og det skal det fortsette med.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-14, 17:47   #5
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken farge har ditt hus?

Vårt hus er grått med hvite vinduer. Det er ikke en vanlig gråfarge, men den veksler mellom grå, blå og lilla alt ettersom.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-14, 18:00   #6
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken farge har ditt hus?

Avhengig av hustype er jeg utrolig svak for grå hus med hvite kanter Men det må være riktig gråfarge. Fordelen ved hvitt er jo det klassiske, i tillegg til at man ikke må male seg ihjel om man ønsker hvitt senere. Et hus av den årgangen dere har kan jo bli skikkelig fint i rene, hvite toner - særlig om dere har teglstein på taket

Her har vi royalimpregnert kledning med hvite karmer så ingen spennende farger her heller.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-14, 18:09   #7
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.721
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken farge har ditt hus?

Jeg synes alle hus bør være hvite, jeg synes det er absolutt finest. Særlig et gammelt hus som dette. Vi har hvit base på vår funkis. De fleste nabohusene er grå, det er fint det også selv om jeg ikke vil ha det selv.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-14, 18:14   #8
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken farge har ditt hus?

Vi har grått. Det var blått, type mørk som falmet i solen.
Det er jo litt kjedelig, men jeg synes fargen er finere enn alternativene og vi måtte ha noe som tåler at den ene veggen står i solen (når det er sol) hele dagen,

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-14, 18:18   #9
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken farge har ditt hus?

Hvitt. Uten kontrastfarge på noe.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-14, 18:26   #10
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken farge har ditt hus?

Jeg for min del kan velge mellom nøyaktig to farger: den orignale, hvite fargen eller gulfargen som huset har i dag, all den tid huset mitt er vernet, men det var kanskje ikke egentlig det du lurte på.

Er det et bilde i HI? For det ser jeg i så fall ikke, men på generelt grunnlag syns jeg at et hus fra 1870 fortjener å males i en farge som kler stilen på huset, og det er nesten garantert ikke grått.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-14, 18:45   #11
M&M
Superduper
 
M&M sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.241
M&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken farge har ditt hus?

Jeg bor i et hvitt hus med blå karmer. Det er såååå fint!
Det var gult med grønne karmer da vi flyttet inn, det ble malt temmelig fort! Barndomshjemmet mitt var brunt med røde karmer.
Ser forresten at grått er veldig "inn" i nabolaget her...

__________________
M(-04)&M(-07)
M&M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-14, 18:48   #12
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.216
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken farge har ditt hus?

Vårt hus (fra tidlig 1900 m/påbygg) er malt i Frostrøyk med samme farge på lister. Vi er godt fornøyd.

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-14, 18:51   #13
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.358
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken farge har ditt hus?

Huset vårt er bygget i 1927. Det er rødt med hvite karmer, så vidt jeg vet har det vært samme farge siden det var nytt. Huset har litt preg av svensk stuga, og kler fargene perfekt

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-14, 19:00   #14
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.843
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken farge har ditt hus?

Et hus fra 1870 hadde jeg malt hvitt. Sommerhuset vårt er fra ca 1850, det er hvitt med grønne detaljer, det passer fint til huset og miljøet. Vi har en rødmalt låve ved siden av.
Vårt bolighus er nå brunsort med hvite karmer. 70-tallshuset kler det godt. Og veldig mye finere enn slik det var da vi kjøpte det, hvitt med mørk blå karmer, juksesprosser og dill.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-14, 19:17   #15
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken farge har ditt hus?

Hvitt, ingen kontraster. Svart tak.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-14, 19:21   #16
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken farge har ditt hus?

Vårt er umalt () men jeg liker hvitt også.

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-14, 19:37   #17
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.030
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken farge har ditt hus?

Opprinnelig lagt inn av Akseliane, her.

Huset vårt er bygget i 1927. Det er rødt med hvite karmer, så vidt jeg vet har det vært samme farge siden det var nytt. Huset har litt preg av svensk stuga, og kler fargene perfekt

Bor du i samme hus som meg?
Ok, ikke helt det samme siden vårt er bygget i 1932....og har grønne karmer.
Men det er rødt og bærer virkelig preg av svensk stuga.
Og det passer fargene helt perfekt. Kunne ikke tenkt meg andre farger på huset her. (Og i disse dager går det bare under "julehuset". Når vi pynter i desember med lys, stjerne i vinduet osv så er det ren idyll.)

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-14, 19:40   #18
Ciela
Erfaren
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 962
Ciela er populærCiela er populærCiela er populærCiela er populær
Standard

Sv: Hvilken farge har ditt hus?

Vårt er hvit . Hvite lister og karmer , rød taksten .

Ciela er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-14, 19:42   #19
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.807
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken farge har ditt hus?

Jeg hadde beholdt det hvitt, siden det allerede er hvitt.

Sjøl bor jeg i ei regnværsgrå rekke, som er kliss hvit gudane må vite hvor mange regnværsgrå rekker i dette nabolaget. Drt må ha vært en grå dag på jobben, og salg på gråmaling, den dagen det ble bestemt at heretter skulle alle rekkene være dønn like og mørke grå.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-14, 20:00   #20
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.239
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken farge har ditt hus?

Vi har sort nyfunkis med flatt tak. Det var ikke så vanlig i dette området da det ble bygget i 2004, så "alle" vet hvilket bygg det er.

Jeg liker grått, men jeg hadde aldri malt et hus grått i dag.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no