Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Ny seng på budsjett

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-03-18, 20:03   #1
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.775
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Ny seng på budsjett

Har idag en kontinentalseng som er katastrofal for mine hofter, rygg og skuldre. Sengen er nok dags for utskiftning grunnet alder, men av diverse grunner, så er det ikke i budsjettet nå å kjøpe ny like dyr seng. Jeg har derfor tenkt to ulike alternativer:

Skifte ut springfjærmadrassenen i dagens kontinentalseng med noen i bra kvalitet fra IKEA, samt ny overmadrass. Eller

Kjøpe 2 rammemadrasser fra IKEA, samt ny overmadrass.

Noen med anbefalinger eller avbefalinger?

IKEA er tenkt både pga pris, men like mye fordi de har på lager. Jeg trenger ny seng sånn ca nuh, ikke om 3-4 uker pga leveringstid.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-18, 20:06   #2
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.437
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ny seng på budsjett

Vi er veldig fornøyd med våre rammemadrasser og overmadrass fra IKEA. Valgte IKEA fordi vi likte de ikke pga pris. Rammemadrassene heter Sagvåg, overmadrassen Tjøme.

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-18, 20:10   #3
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.775
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ny seng på budsjett

Opprinnelig lagt inn av Høns, her.

Vi er veldig fornøyd med våre rammemadrasser og overmadrass fra IKEA. Valgte IKEA fordi vi likte de ikke pga pris. Rammemadrassene heter Sagvåg, overmadrassen Tjøme.

Tusen takk for tips! Skal sjekkes i morgen, den dag.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-18, 20:12   #4
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny seng på budsjett

Jeg hadde Jensen først, byttet til IKEA. LIker IKEA sin mye bedre. Og så kostet den under halvparten av Jensen. :wsnwin:

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-03-18, 20:16   #5
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.462
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny seng på budsjett

Jeg har IKEA-seng både hjemme og på hytta, og kunne ikke vært mer fornøyd.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-18, 20:20   #6
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny seng på budsjett

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Jeg hadde Jensen først, byttet til IKEA. LIker IKEA sin mye bedre. Og så kostet den under halvparten av Jensen. :wsnwin:

Jeg har samme erfaring. Jeg vil ikke anbefale noe spesielt fra ikea for det avhenger av hva du liker til din rygg.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-18, 20:24   #7
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.775
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ny seng på budsjett

Som jeg liker dere, altså!

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-18, 20:26   #8
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny seng på budsjett

Har du sjekket hva de har på Jysk? Veldig fornøyd med den jeg kjøpte der, ihvertfall.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-18, 20:27   #9
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny seng på budsjett

Ikea her også, og har du kranglete rygg så er det også gull med Ikea da du har 90 dg fri retur hvis du ikke er fornøyd. Vi måtte bytte noen ganger før vi fant de perfekte madrassen. Personlig har jeg langt mer sans for sengestamme og madrass enn kontinentalseng. Langt enklere å finne best støtte i madrassen enn kontinentalseng og enkelt å bytte ut deler av sengen ved behov. Ikea har rimelige sengestammer så det burde ikke velte budsjettet.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-03-18, 20:43   #10
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.642
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny seng på budsjett

Også veldig fornøyd med IKEA-sengen min. Har den dyreste av rammemadrassene deres.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-18, 20:46   #11
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.431
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ny seng på budsjett

Her gjorde det underverker å kun kjøpe ny overmadrass. Gikk opp noen hakk i kvalitet/pris. Kjøpte på jysk. Kanskje kunne det hjelpe noe for deg også?

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-18, 20:59   #12
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.775
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ny seng på budsjett

Opprinnelig lagt inn av Acino, her.

Her gjorde det underverker å kun kjøpe ny overmadrass. Gikk opp noen hakk i kvalitet/pris. Kjøpte på jysk. Kanskje kunne det hjelpe noe for deg også?

Jeg har vurdert det, men jeg tror ikke det er nok. Den er skikkelig crap hele sengen nå. I natt flyktet jeg til en billig springfjærmadrass som brukes når ungene har overnatting. Den var bedre enn min seng.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-18, 21:10   #13
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny seng på budsjett

Vi har hatt svært utslitt seng og utsatte det med å kjøpe ny tjukk overmadrass. Det holdt noen år men nå slo vi til og sjekket litt skikkelig rundt.
Vi endte med IKEA. Ny seng, Høvvåg pocketmadrasser og Hornnes overmadrass.
Jeg har fortsatt følelsen av å bo på hotell når jeg seiler ned fra sengen. Den er 61cm høy og jeg elsker den.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-18, 21:12   #14
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny seng på budsjett

Vi har også IKEA på hyttene. Vi har ikke valgt rammemadrass ettersom det er litt styrete å få inn og de er tunge. Derfor har vi sengebunn, bein og tykk madrass med fjær og overmadrass. Fungerer strålende.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-18, 21:31   #15
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.407
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny seng på budsjett

Vi har også gode madrasser og tykk overmadrass fra IKEA. Veldig fornøyde.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-18, 22:42   #16
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny seng på budsjett

Vi kjøpte dyr, myk, katastrofal kontinentalseng. Vi byttet ut den doble øverste springfjærmadrassen med 2 single, knall harde springfjærmadrasser fra IKEA, en av de dyreste.
https://www.ikea.com/no/no/catalog/p...723/#/20257725
3750,- per stykk. De er harde, dvs de gir ikke etter. Men de er likevel myke nok ... Vi beholdt den mye overmadrassen.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-18, 18:30   #17
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.775
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ny seng på budsjett

Da har jeg prøvd alle madrasser som finnes på ikea. Det ble to nye springfjærmadrasser til dagens kontinentalseng, av de i mellomste prissjikt. I tillegg den dyreste overmadrassen. Gleder meg til å teste i kveld! I ly av sengetøytråden, skal jeg kjøpe nytt sengetøy også. Skal bare finne halvpris på sateng eller egyptisk bomull først .

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-18, 18:42   #18
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny seng på budsjett

Også IKEA seng og veldig fornøyd.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no