Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ruter - dyrest i verden. Hvordan utøve forbrukermakt som virker?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-01-12, 18:54   #61
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ruter - dyrest i verden. Hvordan utøve forbrukermakt som virker?

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jeg kan ikke fylle på frøknas ruter-kort på nett, ei heller ha automatisk påfylling. Damen fra Ruter sa dette var umulig på barnebilletter. Uten at hun kunne gi en god forklaring på hvorfor.

Jeg tror kanskje det er fordi Ruter trasser etter at de ble pålagt å følge loven om behandling av personopplysninger. Det ønsker de nemlig ikke å gjøre (de gjør trolig ikke det heller), men de kan iallefall bruke det som et slags påskudd for å gjøre billettkjøp ekstra vanskelig for kundene sine. De trenger naturligvis på ingen måte å oppbevare den typen personopplysninger for å selge et abonnementskort, men det har de bestemt seg for at de skal. Det står forresten på sidene til Trafikanten at barn kan få automatisk påfylling, mulig hun du snakket med bare trengte å lyve mer til kundene den dagen for å oppfylle KPI-ene til avdelingen sin.

Ben "pants on fire" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 18:59   #62
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ruter - dyrest i verden. Hvordan utøve forbrukermakt som virker?

Hvilke grunn oppgir Ruter for at man "må" registrere kortet sitt på automatene på buss/bane/trikk hver gang? Er det for å samle inn info så de vet hvor mange som reiser på den ruten?

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 19:16   #63
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ruter - dyrest i verden. Hvordan utøve forbrukermakt som virker?

Opprinnelig lagt inn av Arkana, her.

Hvilke grunn oppgir Ruter for at man "må" registrere kortet sitt på automatene på buss/bane/trikk hver gang?

De prøvde seg med: «Hvis ikke får du bot!»; det er vel den eneste forståelige grunnen jeg har fått med meg fra Ruter. Men de fikk ikke lov av samferdselsministeren til å bøtelegge passasjerer som hadde gyldig, betalt billett. Det tror jeg ledelsen i Ruter er sure for fremdeles, og det virker som de prøver å hevne seg på kundene sine på andre måter i stedet.

Ben "couldn't make this shit up" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 19:19   #64
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ruter - dyrest i verden. Hvordan utøve forbrukermakt som virker?

Argumenter er at dei skal kartlegge reisevaner. Men eg synest ikkje det er holdbart. Men har dei lov til å fortsette å bøtelegge folk som har gyldig billett? Eg trudde dette var vedtatt at ikkje var lov.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 19:30   #65
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ruter - dyrest i verden. Hvordan utøve forbrukermakt som virker?

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Men har dei lov til å fortsette å bøtelegge folk som har gyldig billett? Eg trudde dette var vedtatt at ikkje var lov.

Nei, det fikk de ikke lov til, men de ville altså svært gjerne gjøre det. Men de vil fortsatt bøtelegge passasjerer som ikke har fått registrert billetten de har betalt for fordi billettleseren er defekt, eller de kortet har gått i stykker etter registrering, eller der leseren til billettkontrolløren er defekt. Det er, så langt jeg har fått med meg, svært vanlig at disse tingene skjer. Systemet er grunnleggende defekt. Ingen deler av det virker. Ruter gjør ingenting for å få det til å virke. Ruter gjør derimot hva de kan for å hindre kundene sine i å få kjøpt billetter på enkelt vis, inkludert å trosse pålegg fra bystyret om å innføre betaling via SMS.

Ben "endemic corruption" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 19:34   #66
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ruter - dyrest i verden. Hvordan utøve forbrukermakt som virker?

Her jeg bor er det ikke automater, så da får vi kjøpe billett uten påslag i pris på bussen. Funker fint.
Når vi skal hjem må vi kjøpe før vi går ombord for å slippe å kjøpe hele dømrade bussen. Problemet med det er at det gjerne tar et kvarter å få kjøpt den billetten på bussterminalen.

  Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 19:42   #67
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ruter - dyrest i verden. Hvordan utøve forbrukermakt som virker?

Jeg får høyt blodtrykk bare av å tenke på Flexus. Og det som gir meg aller høyest blodtrykk er tvangsvalideringen på de grønne Akershusbussene. Man må altså validere billetten sin hos føreren, så vedkommende kan sjekke billetten når man går ombord. Det teknologisk underlegne alternativet til å sjekke stemplingsdatoen på de gamle papirbillettene. Når det faktisk funker, går det sakte. Men det går såklart enda saktere når det ikke fungerer. Da må nemlig føreren trykke på noe greier, og så må man prøve på nytt. Og siden ingen såklart sniker på de bussene, så er det jo nesten aldri noen som ikke har gyldig billett, når det kommer til stykket (etter både tre og fire forsøk på å validere før det lykkes). Av den grunn tar det gjerne opptil fem minutter å få ombord 10-15 mennesker på én holdeplass i rushen. Det har hendt meg en gang at sjåføren har latt folk strømme på pga kraftig forsinkelse eller fordi han vet at valideringsautomaten er defekt. Men som regel spiller det ingen rolle at bussen allerede er 10 minutter forsinka.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 19:46   #68
Callisto
Bør lage seg en tittel selv
 
Callisto sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 1.235
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Sv: Ruter - dyrest i verden. Hvordan utøve forbrukermakt som virker?

Opprinnelig lagt inn av Arkana, her.

Jeg har dessverre ingen forslag, men vil uttrykke min medfølelse.

Bill.mrk. Frustrert busspassasjer som ønsker Skyss langt langt vekk.

Jeg skjønner at jeg bør være veldig fornøyd med Skyss etter hva jeg leser i denne tråden om Ruter.

__________________
Snuppa feb '05 og Minisnuppa aug '08
Callisto er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 20:00   #69
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ruter - dyrest i verden. Hvordan utøve forbrukermakt som virker?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.



Jeg har klaget min nød over opplegget her i byen, men jeg skjønner det funker strømlinjeformet i sammenligning.

Neh. Bussene i Trondheim har ikke kunnet konkurrere med Ruter om dårlig service siden de ble pålagt å gi igjen vekslepenger.

: slutt på gule, håndskrevne lapper med "til gode kr 988" på:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 20:45   #70
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.858
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ruter - dyrest i verden. Hvordan utøve forbrukermakt som virker?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Neh. Bussene i Trondheim har ikke kunnet konkurrere med Ruter om dårlig service siden de ble pålagt å gi igjen vekslepenger.

: slutt på gule, håndskrevne lapper med "til gode kr 988" på:

Ho-ho, det der hadde jeg fortrengt! Enkelte spekulerte jo i å vifte med 500-lapper på bussen i håp om at sjåføren skulle kapitulere og gi gratis skyss.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 20:55   #71
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ruter - dyrest i verden. Hvordan utøve forbrukermakt som virker?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Ho-ho, det der hadde jeg fortrengt! Enkelte spekulerte jo i å vifte med 500-lapper på bussen i håp om at sjåføren skulle kapitulere og gi gratis skyss.

Jeg skal aldri glemme den gang en utlending, som åpenbart ikke var verken hjemmehørende eller kjent i byen, kom på bussen og ville betale med en 1000-lapp. Og sjåføren ikke ville gi ham vekslepenger, men bare skrive noe uforståelig på en lapp. Ikke snakket sjåføren noe videre engelsk heller, så forklaringen om at han ville få igjen pengene sine så snart han tok med seg lappen til hovedkontoret i Dronningens gate, var komplett umulig å skjønne. (Ikke at den pleide å være så veldig mye mer logisk på norsk akkurat.)

Enden på visa var at jeg forbarmet meg over begge to, forklarte galskapen for turisten og tilbød meg å følge ham dit han skulle når vi kom til byen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 21:01   #72
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ruter - dyrest i verden. Hvordan utøve forbrukermakt som virker?

Men man fikk tilgodelapp? Dæven. Her slipper vi å betale her.

  Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 21:04   #73
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.858
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ruter - dyrest i verden. Hvordan utøve forbrukermakt som virker?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Ho-ho, det der hadde jeg fortrengt! Enkelte spekulerte jo i å vifte med 500-lapper på bussen i håp om at sjåføren skulle kapitulere og gi gratis skyss.

... og den klassiske tabben var naturligvis å kun ta med seg en 500-lapp til en helaften på byen, hvorpå man ble sittende igjen med en tilgodelapp på kr 482, og TT-kontoret i sentrum var stengt for helga.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 21:05   #74
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ruter - dyrest i verden. Hvordan utøve forbrukermakt som virker?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Men man fikk tilgodelapp? Dæven. Her slipper vi å betale her.

Man fikk ikke noe annet enn tilgodelapp. Betalte man med en 20-kroning, fikk man en hvit tilgodelapp som man kunne bruke til å betale neste bussreise med. Betalte man med noe større enn en 50-lapp, fikk man en gul, hånskrevet lapp på størrelse med en Post-it, som man måtte ta med seg til byen og veksle inn i kontanter på kontoret (i dennes åpningstid, så klart).

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 21:06   #75
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ruter - dyrest i verden. Hvordan utøve forbrukermakt som virker?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

... og den klassiske tabben var naturligvis å kun ta med seg en 500-lapp til en helaften på byen, hvorpå man ble sittende igjen med en tilgodelapp på kr 482, og TT-kontoret i sentrum var stengt for helga.

:btdt:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 21:12   #76
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.284
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ruter - dyrest i verden. Hvordan utøve forbrukermakt som virker?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.



Jeg har klaget min nød over opplegget her i byen, men jeg skjønner det funker strømlinjeformet i sammenligning.

Her i byen har vi jo fått betalingsapp. Med samme rabatt som å betale enkeltbilletter med det busskortet som jeg ikke husker hva heter i farta. t-kort, var det ja. Uansett. Enkelt å bruke, lett å fylle på. I tillegg kan man betale nattbussen med det (med rabatt), slik at man slipper å tenke på om man har kontanter eller ikke kl 2 på natta.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 21:15   #77
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ruter - dyrest i verden. Hvordan utøve forbrukermakt som virker?

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Her i byen har vi jo fått betalingsapp. Med samme rabatt som å betale enkeltbilletter med det busskortet som jeg ikke husker hva heter i farta. t-kort, var det ja. Uansett. Enkelt å bruke, lett å fylle på. I tillegg kan man betale nattbussen med det (med rabatt), slik at man slipper å tenke på om man har kontanter eller ikke kl 2 på natta.

Betalingsapp? Jeg har sett reklame for det. Men jeg husker jeg rista bra på hodet da vi skaffet oss de t-kortene, for det var alt annet enn enkelt. Nå har det meste gått seg til og det ser ut til å fungere ganske så fornuftig. De har også skjønt at man ikke har tomt kort selv om automaten ikke tar kortet umiddelbart, i det hele tatt har vi vel ikke så mye å klage på. Men betalingsapp må jeg sjekke ut. Hva heter den?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 21:15   #78
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.467
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ruter - dyrest i verden. Hvordan utøve forbrukermakt som virker?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg har månedskort. Jeg validerer ikke mer enn jeg må. Men jeg lurer på følgende: Må jeg alltid validere når jeg skal ta toget? Fordi det er NSB?

Nei, du behøver kun å ha med et gyldig kort, så hvis du har startet ukes/måneds/årskort så behøver du ikke å validere kortet for å gå på toget. Konduktørene kan kun sjekke at du har en validert billett, ikke når den ble validert.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 21:23   #79
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.467
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ruter - dyrest i verden. Hvordan utøve forbrukermakt som virker?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Nå ble jeg plutselig uforholdsmessig glad i NSB, kjenner jeg. Vi har fått redusert månedsprisen fra 1300 til 1000 kroner, og det er niks problem å kjøpe enkeltbilletter. (I tillegg går toget like fort som T-banen fra mitt tidligere bosted i Oslo selv om det er fire ganger så langt, så jeg føler meg privilegert.)

Bare for å at Ruter skal få kred for det de faktisk har gjort, så er det ikke NSB du kan takke for prisnedgang på månedskortet, men Ruter. (Selvom det er NSB som frakter deg til jobben.)

De nye prisene gjelder for Oslo/Akershus, og NSB er ikke begeistret såvidt jeg kan skjønne. Toget mitt krysser fra Østfold til Akershus og de som går på de to første stasjonene, som da ligger i Østfold, opplever ingen endring på pris på månedskort. Ei heller får de lov til å kjøpe månedskort til første stasjon i Akershus og så månedskort derfra og inn til Oslo. Lenge leve fleksibiliteten innen den norske kollektivtransporten.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 21:23   #80
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.284
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ruter - dyrest i verden. Hvordan utøve forbrukermakt som virker?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Betalingsapp? Jeg har sett reklame for det. Men jeg husker jeg rista bra på hodet da vi skaffet oss de t-kortene, for det var alt annet enn enkelt. Nå har det meste gått seg til og det ser ut til å fungere ganske så fornuftig. De har også skjønt at man ikke har tomt kort selv om automaten ikke tar kortet umiddelbart, i det hele tatt har vi vel ikke så mye å klage på. Men betalingsapp må jeg sjekke ut. Hva heter den?

Mobillett.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no