Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Nisser til jul - årets mest utrendy pynt?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Pynter du med nisser?
Ja! Elsker nisser og har huset fullt! 30 51,72%
Nei, det er altfor last century for min stil! 10 17,24%
Ja, men de blir plassert i de mest diskrete krokene. 15 25,86%
Pynter ikke til jul. 3 5,17%
Deltakere: 58. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-12-22, 14:00   #1
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nisser til jul - årets mest utrendy pynt?

Jeg ser at det aller mest trendy til jul i år er å IKKE pynte med nisser. Det går igjen i alle interiørblogger, blant venner og her inne i diverse tråder.

Kremmerhuset har til og med en brosjyre med statementet "Pynt til jul uten nisser" printet utenpå.

For meg som har samlet julepynt i årevis så er det vanskelig å ikke pynte med ene eneste nisse. Mesteparten av pynten ble jo også anskaffet i den tid da man skulle gjøre det stikk motsatte av nå - nemlig pynte med masse nisser.

Hva tenker FP om dette? Og pynter dere med nisser selv om dere da tydeligvis befinner dere i den mer sidrompa og utrendy delen av befolkningen?

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose

Sist redigert av Røverdatter : 21-12-22 kl 14:05.
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 14:02   #2
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nisser til jul - årets mest utrendy pynt?

Vi har nisser Ikke stappfullt liksom, men absolutt nisser av ulik avstamning. Så er vi ikke spesielt trendy heller, da. Går helt fint.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 14:02   #3
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.738
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nisser til jul - årets mest utrendy pynt?

Jeg pynter tradisjonelt og det viktigste er å se den gamle pynten om igjen. Jeg kjøper derfor lite nytt og trender er jeg helt blind for.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 14:03   #4
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nisser til jul - årets mest utrendy pynt?

Dette var nytt for meg og jeg bryr meg uansett ikke om interiørtrender. Har ikke så mye pynt og trives godt med de få nissene jeg har. Kjøpe mer stæsj for å ha liggende?! Trives visst godt som sidrompa også.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 14:03   #5
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nisser til jul - årets mest utrendy pynt?

Nisser, stjerner, glitter og glam. Og fargen rød og litt grønt går igjen i i tekstilene, serviettene og lysene.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 14:03   #6
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.039
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nisser til jul - årets mest utrendy pynt?

Eg drit i pyntetrendar året rundt, jula intet unntak. For meg er dette altså ei ikkje-sak og nissane mine får bu her heile desember og akkurat lenge nok til å seie godt nytt år.

Korleis andre velger å pynte heftar eg meg lite ved.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 14:03   #7
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.252
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nisser til jul - årets mest utrendy pynt?

Jeg følger ikke juletrender, vi har gammel julepynt stort sett. Men jeg liker ikke overdose med julepynt, så antallet nisser er ikke veldig stort.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 14:03   #8
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nisser til jul - årets mest utrendy pynt?

Jeg har den julepynten jeg har, og pynter med den. Ergo blir det masse utrendy nisser Det må jo være ekstremt lite miljøvennlig å følge alle interiørtrender mht både farger og møbler og julepynt og hva tar du. Eventuelt ekstremt plasskrevende rom man skal oppbevare all julepynt man ikke kan bruke fordi trenden sier engler eller kun gull, sølv eller fandens oldemor.

Jeg er forøvrig så ut at jeg ikke har fått med meg at noe er in.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 14:04   #9
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.825
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Nisser til jul - årets mest utrendy pynt?

Nissene mine får de aldri. Altså, jeg kjøper veldig lite julepynt. Kanskje 1 juletrekule i året. Det hyggeligste er jo å ta frem set man har fra før.
Likevel kommer jeg nok aldri på Norge Rundt pga en overdådig nissesanling.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 14:04   #10
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.858
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nisser til jul - årets mest utrendy pynt?

Noen ganske få nisser, mest porselensfigurer fra 80-tallet. Gjennomgangstonen er rød pynt.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 14:05   #11
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.780
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nisser til jul - årets mest utrendy pynt?

Jeg synes hvit og striglet jul er estetisk vakkert, men jeg pynter med den julen jeg har. Jeg har ikke et blogghjem uansett.
Det er riktig nok ikke -mange- fjøsnisser, men det finnes en og annen. Men jeg har nok latt meg påvirke gjennom årene, fra nittitallets røde nisser og til nå, for jeg pynter mer med hvite trær osv, og noe glasspynt i den delen av stuen som vi bruker mest, og den mer røde og eldre pynten er mer i gangen og mot den veien.

I år lurer jeg på om ikke all pynten kommer frem. Jeg føler meg ikke veldig i julemodus.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 14:05   #12
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.989
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nisser til jul - årets mest utrendy pynt?

Jeg bruker den julepynten vi har. Det inkluderer også nisser. Men at huset er fullt er en overdrivelse.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 14:05   #13
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.938
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nisser til jul - årets mest utrendy pynt?

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Vi har nisser Ikke stappfullt liksom, men absolutt nisser av ulik avstamning. Så er vi ikke spesielt trendy heller, da. Går helt fint.

Dette. Helt ordrett. Så jeg valgte alternativet øverst, vi har fullt med nisser, selv om det bare blir kvartfullt.

Strå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 14:06   #14
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.252
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nisser til jul - årets mest utrendy pynt?

Og jeg har en bekjent på FB som har lagt ut bilder fra eget hus. Hun har mange nisser hun. Hele huset er fyllt opp, tilogmed trappen er full med nisser. Sikkert flere hundre.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 14:07   #15
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.229
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nisser til jul - årets mest utrendy pynt?

Huset blir fullt av nisser.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 14:09   #16
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.190
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nisser til jul - årets mest utrendy pynt?

Jeg blåser en lang marsj i trender og pynter som jeg vil. Men jeg har aldri huset fullt selv om det var det jeg stemte. Jeg har forsåvidt ikke huset fullt av noe, liker ikke å ha for mye ting rundt meg.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 14:12   #17
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nisser til jul - årets mest utrendy pynt?

Jeg har en nisse- og en en englesamling som står side om side på en skjenk. Elsker den!

Og verdens støggeste juletre. Lite fargesynkronisert og gjennomført pynting hos meg.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 14:16   #18
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.467
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nisser til jul - årets mest utrendy pynt?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg bruker den julepynten vi har. Det inkluderer også nisser. Men at huset er fullt er en overdrivelse.

Dette.

Det var i grunnen ikke noe alternativ som passet. "Lett blanding av all slags pynt, deriblant nisser" er vel mest beskrivende. Det er ikke voldsomt mange av dem, men de som er står heller ikke spesielt diskret plassert. Siden jeg har brukt den samme julepynten i årevis er det ikke noe som er spesielt trendy i dag, men siden det trolig aldri har vært spesielt trendy noen gang heller, så får det liksom ikke blitt veldig utrendy. Personlig, er vel ordet. Og tradisjonelt.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 21-12-22 kl 14:51.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 14:18   #19
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.827
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nisser til jul - årets mest utrendy pynt?

Ja, det har jeg. Og jeg passer vel best litt i mellom dine to ja-alternativer.

Jeg har ganske mye nisser, men en god del av dem er hjemmelagede, så de plasseres på prominente steder. Andre nisser litt mer diskret i krokene kanskje? Nisser hører definitivt med!

Hvis det er ett tidspunkt i året jeg ikke bryr meg om trender, er det til jul. Da skal alt være akkurat som det alltid har vært. Jeg er ikke så trendy resten av året heller i grunnen.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 14:24   #20
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.490
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Nisser til jul - årets mest utrendy pynt?

Jeg har aldri likt nisser og kvittet meg med dem for noen år siden. Men hadde jeg likt nisser hadde jeg tatt dem frem i år også. Poenget er jo at det skal være det samme hvert år.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no