Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Matpakke - hva har barna/ungdommen med?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-04-21, 12:23   #61
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.964
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Matpakke - hva har barna/ungdommen med?

Jeg aner ikke hva mine har med seg, etter mye klaging på matpakkene jeg laget fra de de var ganske små så har de hatt ansvaret for matpakkene selv. Jentungen ber om innkjøp av mellombar og agurk så jeg antar at dette er med.
Har hatt omganger med begge to med lærer på telefonen at jeg må passe på at de får med seg mat, men det har gått over og nå tar tilogmed snart 17 åringen å smører mat med seg hver dag, selv om det både er kantine og butikk lett tilgjengelig, han tror jeg er ganske lett i matveien så der mistenker jeg at det ofte går i skive med ost på.

En boost for å få alle til å ta med seg mat har vært daglig levering av brød på døren fra morgenlevering, det hjelper med ferskt brød.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-21, 12:34   #62
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matpakke - hva har barna/ungdommen med?

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Og for andre vil det ikke være det. Begge deler er like rimelig.

Men du, hvem i denne tråden sier at det ikke er rimelig at det er ulikt hos ulike folk (mødre)

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-21, 12:35   #63
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matpakke - hva har barna/ungdommen med?

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

For noen barn er det jo en fordel å legge til rette for at de spiser mer mat. For andre vil det ikke være det.

Ja. Men på et tidspunkt er det for de fleste uheldig at man har vent seg til å spise store mengder lettvin mat der det fort blir mye kalorier. Særlig i det ingen baker denne maten til dem mer.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-21, 12:36   #64
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.488
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Matpakke - hva har barna/ungdommen med?

Jeg har en 13åring som vil spise de samme brødskivene, alltid, så han får det. Og en 14åring som er mer typisk ser jeg fra denne tråden - hun hopper gjerne over måltider hvis hun ikke har så lyst på det som er tilgjengelig. Spesielt lunsj på skolen. For tiden er det wraps med smøreost, salat, agurk, ost, skinke/kylling (kjøper ferdig stekte biter), som fungerer best. Men plutselig går hun lei av det, og vi må finne på noe annet.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-21, 12:43   #65
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.629
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Matpakke - hva har barna/ungdommen med?

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Men du, hvem i denne tråden sier at det ikke er rimelig at det er ulikt hos ulike folk (mødre)

Ingen. Det har jeg heller ikke påstått. Jeg var bare ute etter å balansere utsagnet ditt. Og det var et slags svar på dette spørsmålet:

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Hverken lommeboka eller jeg gidder å legge så mye i en niste, og det må jo være greit det?

__________________
2006 og 2009
Zulu er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-04-21, 12:52   #66
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.116
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Matpakke - hva har barna/ungdommen med?

Vi har sluttet å smøre matpakker når ungene har vært sånn ca... 9-10 år? Men vi er jo tilstede og ser hva de tar med seg og spiser frokost sammen. Nå har vi vesla som er 7 år og hun lager vi (mannen) matpakke til.

Det viktigste for meg er at vi har et godt utvalg av ting som kan tas med til skolematen. For meg så er det (av og til) pizzasnurrer i fryseren, go-morgen-yoghurter, brødskiver, tacolefeserester med ymse fyll og ikke minst knekkebrød. Knekkebrød er populært her, da tar de med seg en skinkeosttube i tillegg til knekkebrødene. Og frukt selvsagt, banan særlig, og eple. Polarbrød var populært blant guttene i mange år.

Vi har kjøpt sånn havregrøt-termos men det var ikke noe stor suksess her.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-04-21, 12:53   #67
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matpakke - hva har barna/ungdommen med?

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Ingen. Det har jeg heller ikke påstått. Jeg var bare ute etter å balansere utsagnet ditt. Og det var et slags svar på dette spørsmålet:

Mens jeg henviser til meg og min situasjon - argumenterer du som jeg putter mine klistrelapper på andre. Det trenger du ikke

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-21, 12:57   #68
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.629
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Matpakke - hva har barna/ungdommen med?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Ja. Men på et tidspunkt er det for de fleste uheldig at man har vent seg til å spise store mengder lettvin mat der det fort blir mye kalorier. Særlig i det ingen baker denne maten til dem mer.

Jeg snakker ikke om barn som spiser store mengder, uansett hva slags mat de blir tilbudt. Jeg snakker om småspiste barn. Som fortsetter å være småspist som ungdom. Da er det jo selvsagt ekstra viktig at det de spiser har tilstrekkelig næring, men det er jo ikke boller og junk food vi hovedsakelig snakker om i denne tråden, det er sunn, næringsrik mat. Jeg vet ikke helt om jeg forstår problemstillingen?

__________________
2006 og 2009
Zulu er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-04-21, 13:02   #69
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matpakke - hva har barna/ungdommen med?

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Jeg snakker ikke om barn som spiser store mengder, uansett hva slags mat de blir tilbudt. Jeg snakker om småspiste barn. Som fortsetter å være småspist som ungdom. Da er det jo selvsagt ekstra viktig at det de spiser har tilstrekkelig næring, men det er jo ikke boller og junk food vi hovedsakelig snakker om i denne tråden, det er sunn, næringsrik mat. Jeg vet ikke helt om jeg forstår problemstillingen?

Nei, tror ikke det. Foreslår vi lar det ligge, det har ikke noe med HI å gjøre.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-21, 13:03   #70
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.450
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matpakke - hva har barna/ungdommen med?

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Det viktigste for meg er at vi har et godt utvalg av ting som kan tas med til skolematen. For meg så er det (av og til) pizzasnurrer i fryseren, go-morgen-yoghurter, brødskiver, tacolefeserester med ymse fyll og ikke minst knekkebrød. Knekkebrød er populært her, da tar de med seg en skinkeosttube i tillegg til knekkebrødene. Og frukt selvsagt, banan særlig, og eple. Polarbrød var populært blant guttene i mange år.

Slik er det her også. Utfordringen er å finne hva det utvalget skal bestå av, der håper jeg på å få tips i denne tråden. Som sagt gjelder det spesielt guttungen, jentene synes brødmat er ok, og i det minste klarer de å finne alternativ de gangene de vil ha noe annet. Han har rett og slett ikke matlyst om morgenen, og klarer heller ikke å tenke ut hva han kan finne på å få lyst på senere på dagen.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-21, 13:05   #71
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.629
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Matpakke - hva har barna/ungdommen med?

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Mens jeg henviser til meg og min situasjon - argumenterer du som jeg putter mine klistrelapper på andre. Det trenger du ikke

Trenger og trenger. Jeg kommenterte på premisset du la til grunn for bruk av begrepet «tilrettelegge», og presiserte at dette premisset ikke var gyldig for alle.

__________________
2006 og 2009
Zulu er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-04-21, 13:07   #72
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Matpakke - hva har barna/ungdommen med?

Som oftest brødskiver som de smører selv.

Men utenom det liker de (men dette er langt fra hver dag):
pizzasnurrer
innbakte pølser
wraps med ulike fyll, f.eks. kremost, serranoskinke, ruccola og tomat
couscous salat
pastasalat
middagsrester
grøt i mattermos
mac n cheese i mattermos
garlic noodles og kylling
rislapper
pannekaker
havrevafler

Minste har skolemelk, så hun har noen ganger med seg frokostblanding. Hun kan også finne på å lage yogurtparfait eller fruktspyd. I det siste har jeg kjøpt de større begerene med havrelunsj og da liker hun å ha det i en boks sammen med litt syltetøy og bær.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-21, 13:09   #73
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.629
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Matpakke - hva har barna/ungdommen med?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Nei, tror ikke det. Foreslår vi lar det ligge, det har ikke noe med HI å gjøre.

Det kan vi. Jeg ble nysgjerrig da, selvsagt.

__________________
2006 og 2009
Zulu er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-04-21, 13:13   #74
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.450
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matpakke - hva har barna/ungdommen med?

Jeg synes ellers det er unødvendig å ri kjepphestene sine her, hva matpakkeinnholdet angår, og det bør heller ikke være nødvendig å kritisere eller forsvare hvor mye tid en selv eller andre legger i matpakkelaging. For mange (i alle fall meg) er alle forslag som kan finne på å falle i smak kjærkomment, uansett hvor tidkrevende det måtte være å lage det, eller hvor lite næringsinnholdet er sammenlignet med antall kalorier. Det er jo bare å droppe å lage det man ikke har sansen for, enten det er for usunt, dyrt eller tar for mye tid, de fleste greier å tenke selv.

Synes ikke det gjør noe om folk skriver om brødskviene ungene vanligvis har med seg heller, selv om ungdommen ikke liker brødskive synes jeg likevel det er nyttig å høre hva slags pålegg andre foretrekker. Kanskje kommer jeg på noe vi ikke har prøvd på lenge, og pålegget kan jo også brukes andre steder, på lefser/wraps, i salater, eller bare for seg selv, for den saks skyld.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-21, 15:08   #75
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matpakke - hva har barna/ungdommen med?

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Trenger og trenger. Jeg kommenterte på premisset du la til grunn for bruk av begrepet «tilrettelegge», og presiserte at dette premisset ikke var gyldig for alle.

Ok, tenker jeg bare sier takk for nyttig presisering, og foreslår at vi ikke fortsetter denne avsporingen

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-21, 01:45   #76
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matpakke - hva har barna/ungdommen med?

Jeg aner ikke. Han på 9 får fortsatt assistanse og der er det snakk om 2 brødskiver med yohyurt og eple i tillegg. Hva de eldre gjør aner jeg ikke. Den dagen det er bekymring rundt temaet, enten fordi de blir for tynne eller fordi det blir for mye mas om å finansiere så tas det jo opp, men inntil da tenker jeg det er ivaretatt. Med mindre jeg får et barn men spesielle behov på det området ser jeg ingen grunn til å stresse med det.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-21, 22:48   #77
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.033
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Matpakke - hva har barna/ungdommen med?

Eldstemann bruker evigheter på å spise og har mer enn nok med et par skiver med pålegg. Niåringen har brød eller polarbrød med pålegg, og har alltid masse tomater, knaskegulrøtter og paprika med i tillegg. Han trenger mye mat på skolen, og har noen ganger med seg to matbokser.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-21, 07:41   #78
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.780
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Matpakke - hva har barna/ungdommen med?

Kidsa har vanen med brødskiver, og et vel begge (14,17) oppe i tre skver på et måltid. Går mye i vanlig gulost, kyllingpålegg, salami. Visstnok er leverpostei og makrell «sterktluktende» og ikke sosialt akseptert å spise på skolen. Litt overrasket over posteien, det er den gule boksen, synes selv den er «bleik» i smaken.

Peppermakrell, varmrøkt laks osv er godt, tynne skiver fiskepudding (gjerne litt majones og reker). Det nye laksepålegget til Mills i glass var godt, fanget det opp, her inne. Har prøvd den med svart pepper, det finnes en til, tror jeg.

Kiden lagde seg wrap i går. Vanlig lompe med guacamole (boksen fra grønnsaksdisken, den milde av dem) og med salat. Salaten var lagd til middag dagen før. ruccola, crispisalat, cherrytomater delt, agurk, litt paprika og et eple snittet smått. Ja, eller rasket sammen det vi hadde.

Har en som ikke er så glad i brød, men kan spise. Brød er mer atttraktivt når det er «middag» på, feks fiskekaker, karbonader o.l. De har også likt «matpakke-kit» hvor de får med «ingredienser» i boksen og bygger sandwichen selv. Særlig med hele egg og eggedeler. Hender jeg koker opp en gjeng egg, så vi har hardkokte egg tilgjengelig på kort varsel. Da de var små, tegnet jeg ansikter med tusj på dem, noen ganger. Kan funke på store barn, også. For noen barn er det mer stas å spise mat de selv har lagd (andre suser bort hele spisefri med å plukke og pelle).

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-21, 08:55   #79
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.555
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Matpakke - hva har barna/ungdommen med?

Nå har det løsnet litt, denne uka her. Hun har nå med tyrkiske wraps med ost og skinke. Hun elsker tyrkisk mat, så om det er noe i nærheten av det, så går alt ned.

Fikk hjem fulle matbokser i forrige uke, da hadde hun polarbrød. Da ble det spist druer og en mellombar hun hadde putta oppi selv.

I dag har hun tyrkiske wraps og masse jordbær inntil.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-21, 09:08   #80
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Matpakke - hva har barna/ungdommen med?

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Nå har det løsnet litt, denne uka her. Hun har nå med tyrkiske wraps med ost og skinke. Hun elsker tyrkisk mat, så om det er noe i nærheten av det, så går alt ned.

Fikk hjem fulle matbokser i forrige uke, da hadde hun polarbrød. Da ble det spist druer og en mellombar hun hadde putta oppi selv.

I dag har hun tyrkiske wraps og masse jordbær inntil.

Nå vet ikke jeg hvor du bor, eller om dere har tilgang til tyrkiske butikker, men ofte selger de Börek med ulikt fyll. De har noen supergode i den lokale slaktebutikken her. Forskjellige fyll, kylling, potet, feta/spinat, og kjøttdeig.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no