Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Færre flyreiser i 2013?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-01-13, 10:13   #101
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Færre flyreiser i 2013?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Men jeg lurer på om dette med energisparende tiltak på oppvarming også ligger godt an på lista over miljøtiltak, også i forhold til fly? (men igjen - jeg er ikke sikker)

Da jeg sist sjekket vårt energiforbruk (der fly altså ikke er med), var det bil som var den store synderen. Jeg var overrasket over at oljefyring ikke kom verre ut, selv om det var en relativt stor del av kaken. Å bytte ut olje med jordvarme monner i hvert fall over flere år (i tillegg til etterisolering, nye vinduer og temperaturstyring etter når vi er hjemme/våkne).

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 10:17   #102
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.491
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Færre flyreiser i 2013?

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Da jeg sist sjekket vårt energiforbruk (der fly altså ikke er med), var det bil som var den store synderen. Jeg var overrasket over at oljefyring ikke kom verre ut, selv om det var en relativt stor del av kaken. Å bytte ut olje med jordvarme monner i hvert fall over flere år (i tillegg til etterisolering, nye vinduer og temperaturstyring etter når vi er hjemme/våkne).

Hmmm, ja OK. (Dette er jo også et problem med å se på tall. Jeg vil jo tro at oppvarming er en større del av kaka i et "livsløpsperspektiv", man kan la være å fly, men man bor i et hun 365 dager hvert år, fra fødelen av. Men samtidig vil jo innsparingen bli minimal, ettersom alternativet er å bo i telt i marka ...)

Men jeg noterer meg dette med bil. I og med at vi mest sannsynlig må få ny bil i år, vil det være lurt av meg å prøve å finne ut mest mulig om bil og miljøvennlighet - noe som jeg aldri har tittet på før ... Blir sikkert gøy

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no