Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Noen som vet hvilken strikkagenser dette er?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-02-21, 21:05   #21
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.414
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som vet hvilken strikkagensere dette er?

Fant den til slutt i albumet over ukebladoppskrifter.

Alt om håndarbeide nr. 1/1981
"Grønlandsinspirerte gensere" strikket i Sandnes Peer Gynt.

Hva koster medlemskap da?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-21, 21:06   #22
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som vet hvilken strikkagensere dette er?

Søk på Islandsk strikk /Hvammur. Mye som ligner der.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-21, 21:33   #23
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.169
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som vet hvilken strikkagensere dette er?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Fant den til slutt i albumet over ukebladoppskrifter.

Alt om håndarbeide nr. 1/1981
"Grønlandsinspirerte gensere" strikket i Sandnes Peer Gynt.

Hva koster medlemskap da?

149 for et år.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-21, 21:35   #24
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.414
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som vet hvilken strikkagensere dette er?

OK, så interessert er jeg ikke i akkurat den genseren. Jeg strikker en av de andre som likner, tenker jeg! Tusen takk for hjelpen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-21, 12:03   #25
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.017
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som vet hvilken strikkagensere dette er?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

De strikkegruppene håper jeg blir overvåket av PST.

"Er det rart det er krig i verden?" går det gjennom hodet mitt når jeg ser hvor mye folk kan krangle om strikking.

Jeg har mine raptuser jeg også, men det er når folk ber om definisjoner på jente- og guttefarger og sånt. Og jeg svarer helt høflig med at ungene mine alltid har vært glade i farger, men at de ikke har vært spesielt kjønnsstereotype i fargevalgene sine. At Knerten lenge hadde mørkelilla og mørkegrønn som sine favorittfarger, og at Snuppa alltid har vært glad i turkis.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-21, 12:25   #26
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.905
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som vet hvilken strikkagenser dette er?

Jeg har heller aldri helt skjønt hvordan noe så uskyldig og feelgood som strikking kan vekke så voldsomme følelser i enkelte mennesker. Jeg har tidvis blitt regelrett sjokkert over oppførselen i et par strikkegrupper jeg er med i. Det siste var vel et bilde av noens lappeteppe hvor en annen ble fornærmet over motivet på et par av lappene og det ble til en voldsom diskusjon etterfulgt av utmeldinger med slamring i dørene.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-21, 13:33   #27
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.859
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som vet hvilken strikkagenser dette er?

Det er helt utrolig hva som vekker voldsomme følelser hos folk. jeg anbefaler IKKE fb-gruppa om hunden Teddy hvis noen skule ha behov for å tro på menneskeheten.

Forøvrig synes jeg genseren i startinnlegget var superkul, og virkelig HELT Tally.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-02-21, 13:56   #28
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.905
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som vet hvilken strikkagenser dette er?

Ja, den er kjempefin og i min leting rundt på nettet for å prøve å hjelpe har jeg sett mye som frister. Det er altfor lite tid til å strikke alt som er fint.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-21, 14:01   #29
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.414
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som vet hvilken strikkagenser dette er?

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Ja, den er kjempefin og i min leting rundt på nettet for å prøve å hjelpe har jeg sett mye som frister. Det er altfor lite tid til å strikke alt som er fint.

Ja, jeg har også funnet KJEMPEMASSE!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-21, 14:06   #30
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.610
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Noen som vet hvilken strikkagensere dette er?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Fant den til slutt i albumet over ukebladoppskrifter.

Alt om håndarbeide nr. 1/1981
"Grønlandsinspirerte gensere" strikket i Sandnes Peer Gynt.

Hva koster medlemskap da?

Det kan jo være noen har det bladet liggende. Jeg trodde kanskje jeg hadde det, men det var feil årgang.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-21, 14:15   #31
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.414
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som vet hvilken strikkagenser dette er?

Takk for at du sjekket!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-21, 15:05   #32
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 8.003
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som vet hvilken strikkagenser dette er?

For en fantastisk genser, ja. Det glemte jeg helt i all strikkenerdingen!

Hvilke farger planlegger du?

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-21, 15:09   #33
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.414
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som vet hvilken strikkagenser dette er?

Midt i all letingen fant jeg et annet bilde av ei gammal kofte fra boka Kvardagsstrikk med gul hovedfarge, og mønster i mørkebrunt, grønt, hvitt og rødt. Muligens mørkerødt også. Jeg har bestilt boka på biblioteket for å se.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-21, 15:23   #34
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som vet hvilken strikkagenser dette er?

Denne syntes jeg var veldig lik...
https://www.sandnesgarn.no/tema56-3

Fra heftet "Norske ikoner" https://www.sandnesgarn.no/tema56

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-21, 15:32   #35
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som vet hvilken strikkagenser dette er?

Fant det gamle mønsteret.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Sandnes Uld.JPG (82,9 KB, 27 visninger)
Filtype: jpg Oppskrift 1.JPG (133,5 KB, 14 visninger)
Filtype: jpg Oppskrift 2.JPG (124,0 KB, 8 visninger)
__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-21, 15:33   #36
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.414
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som vet hvilken strikkagenser dette er?

Ja, har det mønsteret.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-21, 15:50   #37
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.479
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som vet hvilken strikkagenser dette er?

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Denne syntes jeg var veldig lik...
https://www.sandnesgarn.no/tema56-3

Fra heftet "Norske ikoner" https://www.sandnesgarn.no/tema56

Ohhh, den fikk jeg lyst på, i akkurat de fargene. Hadde det ikke vært for at jeg har garnshoppestoff, for jeg prøver å bruke av overskuddslageret.

Apropos gærninger i grupper så er sy-grupper ikke noe bedre enn strikkegrupper. Gud bedre så mye folk kan hisse seg opp over, eller finne ut at de bare må kommentere. En dame la inn spørsmål om hvilke nettbutikker folk kjøpte stoff fra og fikk til svar at det eneste som dugde var å handle fysisk i butikk. Når noen påpekte at det var et litt unødvendig svar ble det tramping og dørslamring over en lav sko. Folk, ass.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-21, 16:43   #38
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.498
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som vet hvilken strikkagensere dette er?

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Det virker trolig å havne i en Unn Søiland Dale-krangel, sjekk "frisk":
https://norskfolkemuseum.no/soiland-dale

Åh, jeg ønsker meg et strikkende plagg. Bare å mate den med garn og oppskrifter, håper jeg.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-21, 17:52   #39
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som vet hvilken strikkagenser dette er?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Ohhh, den fikk jeg lyst på, i akkurat de fargene. Hadde det ikke vært for at jeg har garnshoppestoff, for jeg prøver å bruke av overskuddslageret.
:

Da kan jeg anbefale deg å begynne og veve. Restegarn et får ben å gå på da.

FB hobbygrupper trykker jeg liker hvis jeg ser noe fint, ellers avstår jeg fra å kommentere. På lik linje som jeg ikke kommenterer artikler i aviser.
Jeg lever etter filosofien: "Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" - Mark Twain

Men det har skjedd at jeg ikke klarer å la vær, da har tungen vært bitt til blods.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-21, 19:56   #40
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som vet hvilken strikkagenser dette er?

Eg har denne veit det ikkje er den de snakkar om, men måtte berre vise, han er så fin!

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 7AE10428-496E-40F0-AA5B-0AC0CEDF1B77.jpg (15,1 KB, 47 visninger)
__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no