Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvor vanskelig er det å sy liftgardiner?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-08-12, 08:52   #1
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor vanskelig er det å sy liftgardiner?

Jeg er fullstendig hånarbeidsanalfabet og kan (så vidt) sy en rett søm. Utfordringen er å tre symaskinen riktig. Er det sjans i havet for at jeg kan klare å sy liftgardiner til 5 doble og et enkelt vindu?

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 08:54   #2
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.329
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor vanskelig er det å sy liftgardiner?

Jeg er omtrent på ditt synivå, og gardiner klarer jeg. Også liftgardiner!

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 08:56   #3
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor vanskelig er det å sy liftgardiner?

Ja. Det mest kompliserte med liftgardiner er treingen.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 09:04   #4
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor vanskelig er det å sy liftgardiner?

Å tre skal jeg klare.

Jeg har funnet stoffet jeg vil ha (side 115 i Stoff & Stil-katalogen). Det jeg innbiller meg kan bli mest utfordrende er at jeg egentlig har lyst på en kombinasjon av rød og naturfarget. Jeg er da usikker på om jeg bør ha annenthvert vindu med rødt og natur, om jeg skal ha en stripe øverst med rød, eller om noe annet er finest.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 09:12   #5
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor vanskelig er det å sy liftgardiner?

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Å tre skal jeg klare.

Jeg har funnet stoffet jeg vil ha (side 115 i Stoff & Stil-katalogen). Det jeg innbiller meg kan bli mest utfordrende er at jeg egentlig har lyst på en kombinasjon av rød og naturfarget. Jeg er da usikker på om jeg bør ha annenthvert vindu med rødt og natur, om jeg skal ha en stripe øverst med rød, eller om noe annet er finest.

Hvis jeg ville ha rød og naturfarget tror jeg at jeg hadde sett etter et stoff i de fargene. Stripe øverst kan kanskje bli greit, men jeg tror akkurat det kan være litt vanskelig å få til pent, det er i såfall ekstremt viktig at den sømmen blir bein og godt presset. Annenhvert vindu... vel. Tja. Ikke hos meg tror jeg, men det kan sikkert finnes rom hvor det passer.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 09:17   #6
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.329
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor vanskelig er det å sy liftgardiner?

Rødt og natur er en fin kombinasjon, helst i duse striper, synes jeg. Eller kanskje det hadde vært fint med rødt i kun ett vindu?

Eller du kan jo ta den helt ut og sy to sett - de røde øremerket julegardiner. (Og når du først er i gang med å sy; også lilla og gule. )

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 10:45   #7
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.567
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor vanskelig er det å sy liftgardiner?

Ikke annethvert vindu.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 10:47   #8
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor vanskelig er det å sy liftgardiner?

Det blir røde gardiner. Jeg tror rett og slett det passer best til resten.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no