Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Enkel fornying av betonggulv

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-08-12, 09:31   #1
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Enkel fornying av betonggulv

Jeg har vaskerom med gulv i malt betong. Sånn typisk 50-60 talls løsning uten gulvvarme.

Jeg har gått og lurt på ny maling, men synes det er litt mye jobb å tømme rommet helt. Så lurer jeg på slike gulvplater i tre med gummi under. De virker som om de er gode å gå på, tre er varmere enn betong. De er også drenerende, så det skulle gå bra å legge det over sluket.



Gulvplatter fra Ikea



Gulvplatter fra Jula

Er det noen som har prøvd å legge slike på vaskerom eller bod? Gulvet på vaskerommet skrår mot sluket, jeg er usikker på hvor godt slike gulvplater tilpasser seg gulv som ikke er helt i vater.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 23:45   #2
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkel fornying av betonggulv

Om gulvet heller rundt sluket vil flisene vippe når du går på de. I verste fall vill festene knekke.
Jeg ville nok heller malt og lagt en trematte eller lignende foran benken eller vasken.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 23:48   #3
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Enkel fornying av betonggulv

Fins det ikke sånne greier man kan strø i malingen? Mener jeg har sett det på vaskerom og at at det var ganske stilig. Ble som et malt, ruglete gulv med "strøssel" i.

__________________
Storebror 2007 og Lillebror 2012
United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-12, 23:53   #4
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Enkel fornying av betonggulv

Man kan ha 1 mm kvartsand i gulvmalingen som gjør den mer sklisikker. Epoxymaling er vanlig å legge på vaskerom o.l. Er dette i kjelleren? Og slipper malingen pga diffusjonstetthet eller pga slitasje/aldring? Dersom du vil ha ett "mykere" underlag hadde jeg kjøpt 6-8 trelemmer og forsøkt å legge det rundt sluket. Hvor stort er fallet mot sluket? Det kan gå greit.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-12, 13:43   #5
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Enkel fornying av betonggulv

Takk for svar. Maling fra "gamle dager" er svært holdbar. Men rundt sluket har det løsnet litt. Det ser ut som om både maling og noen mm sement har løsnet. Jeg lurer på om det kommer av at vi har kjøpt en avfukter, og bare lagt slangen over sluket. Kansje det har blitt for mye fukt rundt sluket uten at det tørker opp. Pluss at gulvet ikke er spesielt pent. Noen flekker. Og den fargen da. Lys Ertesuppegusjegrønn.

Nei, da blir det fuktstyrt vifte og så får jeg høre hva slags sparkel som egner seg. Og 2 x 3 platter som "teppe".

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-12, 16:10   #6
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkel fornying av betonggulv

Vi har malt kjellerbadet/vaskeromsgulvet med Epoxymaling og er fornøyd med dette, og så har vi matter som vi står på når vi har dusja.

Et vennepar av oss har malt tilsvarende gulv med maling og sand - de angrer som tusan, da det er et mareritt å vaske, kluten henger seg opp.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no