Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Tips til innredning når to barn deler rom?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-12-14, 13:10   #1
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Tips til innredning når to barn deler rom?

Storebror (9år) og lillebror (2år) skal dele rom fra januar. Noen med smarte tips til innredning?

Rommet er nesten kvadratisk, og dør/vindu er omtrent midt på den korteste veggen. Døren slår inn i rommet. Lillebror sover foreløpig i sprinkelseng, men jeg vurderer å bytte til juniorseng. Det er god takhøyde, så overkøye er definitivt en mulighet for storebror. Allerhelst skal jeg også få plass til garderobeskap til hele gjengen.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg gutterom.jpg (51,3 KB, 36 visninger)
__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-14, 15:01   #2
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til innredning når to barn deler rom?

Jeg synes køyeseng er det absolutt beste alternativet når to barn deler rom. Spørsmålet er hvor du best setter den i forhold til dører og vinduer på det rommet. Standardsvaret mitt er bak døra, men det var vel for lite plass hvis døra er midt på veggen?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-14, 20:42   #3
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tips til innredning når to barn deler rom?

Jeg hadde nok satt f eks to 4-skuffers (evt 6-skuffers) Malm-kommoder med ryggen mot hverandre ut fra veggen til venstre i tegningen, og delt av soveseksjonene på den måten (med mindre du tenker at de skal dele seng). Vips har du klesoppbevaring i tillegg, og en flate hvor eldstemann kan sette for eksempel Legobyggverk uten at de blir ødelagt. (Men viktig å feste kommodene til hverandre så de ikke faller om alle skuffene er ute.) Og så sengene inntil veggen til venstre (men vet ikke om det blir plass til å åpne skuffene da).

Eventuelt finnes det jo køyseng(?)/høyseng som har plass til sprinkelseng under. Og så byttet ut med juniorseng etter hvert.

Jeg hadde nok uansett plassert sengene på venstre vegg for å unngå at det kommer lysglimt i øynene når døren åpnes om en av dem må opp på natta.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no