Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Slynge eller elastisk sjal - er det noen som har brukt det i barnehage?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-11-11, 22:56   #1
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Slynge eller elastisk sjal - er det noen som har brukt det i barnehage?

Jeg jobber i barnehage og i år har vi mange nye små.
Det blir i perioder mye bæring, og vi sliter med ryggproblematikk og senebetennelser.

Jeg lurer på om en ringslynge kanskje hadde vært grei å bruke.
Vi varier veldig i størrelse og det må være noe som passer alle.

Noen som har prøvd?

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-11, 23:11   #2
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Slynge eller elastisk sjal - er det noen som har brukt det i barnehage?

Jeg foreslo det til barnehagen der mine gikk, men uten hell.. "Vi skal liksom ikke bære de så mye at det er aktuelt." Nei vel. Da kunne jeg ikke dy meg hver gang jeg så utslitte apearmer på de ansatte (NÅ hadde det vørt deilig med en slynge, eller? :barnslig:

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011
Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-11, 23:16   #3
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Slynge eller elastisk sjal - er det noen som har brukt det i barnehage?

Vi bruker meitai og lommeslynge. Kjekt med meitai på ryggen, da har man hendene fri.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-11, 10:16   #4
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Slynge eller elastisk sjal - er det noen som har brukt det i barnehage?

Hva med formsydd sele? Mange foretrekker det hvis de ikke er vant med bæring. Patapum, Ergo, Manduca, el.l.

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-11, 10:20   #5
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Slynge eller elastisk sjal - er det noen som har brukt det i barnehage?

Jeg synes ringslynge høres lurt ut. Det er veldig raskt å få ungen på plass. De kan bæres foran, på hofta eller bak. De paser både til små og store barn og til alle voksne. Man har minst en arm fri, man kan ha to også litt etter hvordan man bærer. Man bærer ikke godt lenge i ringslynge. Det er vel ikke snakk om bæring over lengre tid i barnehagen?

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-11, 10:23   #6
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slynge eller elastisk sjal - er det noen som har brukt det i barnehage?

Elastisk sjal funker jo dårlig på barn over 7-8 kg, spesielt når de blir så store at de "spreller" litt. Jeg ville nok valgt noe som er lettere å få på, f.eks. Mei Tai eller Ergo/Manduca/Patapum.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-11, 10:48   #7
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Slynge eller elastisk sjal - er det noen som har brukt det i barnehage?

Jeg ville ha valgt en formsydd sele som er lett å justere siden det skal brukes til forskjellige barn og forskjellige voksne. Det er lettere å få til uten trening/opplæring, så jeg tipper det vil bli mer brukt enn sjal, meitai og slynge.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-11, 10:58   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slynge eller elastisk sjal - er det noen som har brukt det i barnehage?

Vi har en Ergo og den er enklere å bruke og god på ryggen selv for lite drevne bærere. Og man kan bære store unger ganske lenge. Den er enkelt å stille i størrelsen også.

Vi har alltid brukt den på ryggen siden vi har brukt den på tur med knerten fra han var 1 år, så jeg vet ikke om den også kan brukes på magen.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-11, 11:03   #9
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slynge eller elastisk sjal - er det noen som har brukt det i barnehage?

Ergo fuker flott på magen den.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-11, 11:51   #10
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Slynge eller elastisk sjal - er det noen som har brukt det i barnehage?

Jeg er enig med røkla, formsydd sele hadde funka bra. Lillebror her i huset er veldig glad i å bli båret når det ikke passer, så han sitter mye på ryggen i Manducaen sin. God avlastning for armer og skuldre og greit å få gjort noe med den på.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-11, 13:23   #11
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Slynge eller elastisk sjal - er det noen som har brukt det i barnehage?

Jepp, formsydd er lavterskel og godt å bære i; både små og store barn, og både på mage og rygg. Ringslynge synes jeg er vanskelig å få til, og jeg ble aldri venn med den.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-11, 13:38   #12
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Slynge eller elastisk sjal - er det noen som har brukt det i barnehage?

Jeg har lagt Manducaen min i barnehagen, den er formsydd, lett å ta på seg og har svært god komfort for alle som er ca 170 cm eller høyere. De bruker den på turdager.

Eldste ble syk på høyfjellet i høstferien, jeg bar 22 kg hjem lett som en plett.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-11, 13:32   #13
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Slynge eller elastisk sjal - er det noen som har brukt det i barnehage?

Jeg syns ikke ringslynge er så veldig hokus pokus, om man har litt skikkelig opplæring, men for min del er det noen ulemper med den. Den belaster skeivere enn andre bæredingser, siden man får mer vekt på den skuldra som slynga ligger over. For noen kan det bli ubehagelig. Dessuten sitter den ikke fast inntil kroppen, så om man skal bøye seg mye (som man jo gjerne skal i en barnehage), følger ungen tyngdekraften. Dessuten syns jeg det er tyngre å bære store barn i den enn i en formsydd dings eller en meitai.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-11, 13:42   #14
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Slynge eller elastisk sjal - er det noen som har brukt det i barnehage?

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Jeg syns ikke ringslynge er så veldig hokus pokus, om man har litt skikkelig opplæring, men for min del er det noen ulemper med den. Den belaster skeivere enn andre bæredingser, siden man får mer vekt på den skuldra som slynga ligger over. For noen kan det bli ubehagelig. Dessuten sitter den ikke fast inntil kroppen, så om man skal bøye seg mye (som man jo gjerne skal i en barnehage), følger ungen tyngdekraften. Dessuten syns jeg det er tyngre å bære store barn i den enn i en formsydd dings eller en meitai.

Hokus pokus er det ikke akkurat, men vanskelig å få til behagelig bæring er det. Dog er jo hovedfordelen som framheves ved ringslynga at den skal være greiest ved opp-og-ned-bæring. Den fordeler jo åpenbart ikke vekt like godt som annet bæretøy. Jeg synes imidlertid det er like kjapt å slenge på meg en formsydd eller meitai, som å justere den hersens slynga så den er til avlastning og ikke til heft. Egentlig synes jeg meitai er det kjappeste og enkleste til litt større barn, men jeg mener likevel at formsydd egner seg best som lavterskelbæring i bhg.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-11, 13:57   #15
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Slynge eller elastisk sjal - er det noen som har brukt det i barnehage?

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Hokus pokus er det ikke akkurat, men vanskelig å få til behagelig bæring er det. Dog er jo hovedfordelen som framheves ved ringslynga at den skal være greiest ved opp-og-ned-bæring. Den fordeler jo åpenbart ikke vekt like godt som annet bæretøy. Jeg synes imidlertid det er like kjapt å slenge på meg en formsydd eller meitai, som å justere den hersens slynga så den er til avlastning og ikke til heft. Egentlig synes jeg meitai er det kjappeste og enkleste til litt større barn, men jeg mener likevel at formsydd egner seg best som lavterskelbæring i bhg.

Vi er helt enige her, altså.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-11, 14:10   #16
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Slynge eller elastisk sjal - er det noen som har brukt det i barnehage?

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Vi er helt enige her, altså.

Jeg er egentlig fortsatt litt bitter på den ringslynga, skjønner du. Det var det første bæretøyet jeg kjøpte, fordi det skulle jo være så enkelt. Gosj, som vi kløna med å få bittebabyen oppi den slynga. Heldigvis fikk jeg låne et elastisk sjal av en snill bæremamma, og se, det var noe annet, ja. Og da var vi i gang.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-11, 14:18   #17
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Slynge eller elastisk sjal - er det noen som har brukt det i barnehage?

Jeg startet også med ringslynge, ble ikke brukt. Så fikk jeg hjelp til å bruke elastisk sjal. . Og til slutt formsydd, som jeg synes er enklest og passer meg best. Siste utgave Manduca har også instruksjoner for magebæring og sidebæring.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-11, 14:16   #18
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Slynge eller elastisk sjal - er det noen som har brukt det i barnehage?

Ah, da skjønner jeg.

Jeg har brukt ringslynga en del, men syns ikke på noen måte at det er det ultimate bæretøy. Etter at jeg fikk Manducaen i hus, har den nesten ikke blitt brukt.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11

Sist redigert av Luftslottet : 25-11-11 kl 14:24.
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-11, 14:23   #19
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Slynge eller elastisk sjal - er det noen som har brukt det i barnehage?

Jeg jobber selv i bhg på småbarn.
Selv om det høres aldri så lurt ut så tror jeg å begynne med slynge eller annet bæretøy i bhg fører til mer bæring enn nødvendig, og det er virkelig ikke noe man ønsker med tanke på fravær. Med slynge bærer man på hoft, spesielt med større barn, og det er noe vi har blitt kraftig avbefalt når vi har hatt folk på jobb som kommer med anbefalinger og rettningslinjer for å minimere løfting i bhg.

Å gå inn og begynne med bæretøy hadde ikke blitt sett på som noe bra av de folkene som har vært innom oss for å veilede i alle fall.

Hvilken form for bæring er det snakk om da? Barn som enda ikke kan å gå? For de som kan å gå bør gå alt de kan fremfor å bæres. Stiger til å komme opp i vogn, stoler de kan klatre opp i selv med litt støtte, og stiger for å komme seg opp på stellebord.

Vi har flere på jobb med store ryggproblemer etter mange år i bhg, kanskje det er derfor jeg høres så negativ ut.

Om jeg skulle brukt bæretøy i bhg måtte vært en meitai eller ergosele der man kan bære barnet foran seg, eller bak på ryggen slik at vekten blir best mulig fordelt.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-11, 15:17   #20
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.873
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Slynge eller elastisk sjal - er det noen som har brukt det i barnehage?

I barnehagen jenta mi går bruker de noe som ligner på dette


http://www.amvina.se/hippychick/hipseat.aspx

Som bare er et slags sete uten seler. Det avlaster skuldre, men er ikke egnet til langvarig bæring. Slipper å bruke tid på å stroppe fast ungen for å gå til bleierommet etc.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no