Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Jon Schau - snakker med Gud

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-11-09, 14:41   #1
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Jon Schau - snakker med Gud

http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=598522

Jeg syns det er interessant når noen kommer med nye tanker om oppfatninger som mange har etablert.

Er virkeligheten slik vi tror?
Vet vi alt om alt?
Er vår vitenskap kommet så langt at det vi ikke kan bevise ved vitenskap ikke finns?

Min tro passer veldig godt med det Jon Schau beskriver her. Jeg har opplevelser ved min kreftsykdom som har endret en del oppfatninger om troen min. Før trodde jeg ikke på annet enn det jeg så. Altså Gud eksisterte ikke. Nå tror jeg på at det finns "noe". Det kan kalles Gud eller kraft eller energi.... men noe er med oss....og i oss... mer enn vi tror, men vi får det når vi må ha det.

Jeg håper vi dette kan bli en diskusjon uten fordømmelse av hverandres tro - ikke-tro. Jeg håper det kan bli en diskusjon med et åpent sinn og en respekt for at andres opplevelser er deres opplevelser og de trenger ikke å være feil. Ingen kan ta fra meg det jeg har kjent på kroppen. Det er min opplevelse når jeg trengte det som mest.

Jeg velger å tro, men vil ikke inn i religionene. Religionene lager "båser" og fordommer. Religion forener ikke. Det splitter.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 00:06   #2
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jon Schau - snakker med Gud

-dytt

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 12:41   #3
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jon Schau - snakker med Gud

Ble nok en skummel tråd dette....

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
gud, tro


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no