Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hvor røde er norske journalister?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-11-09, 21:53   #21
Nebbia
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvor røde er norske journalister?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg syns du bør bestemme deg for hva du ønsker å diskutere:

  1. Venstrevridde journalister?
  2. Dårlige svenske nettaviser?
  3. Mulig årsak til at dette ikke ble dekket som en voldsom stor nyhetssak i svensk media?
  4. Mulig årsak til at dette ikke ble dekket som en voldsom stor nyhetsak i norsk media?
Alt dette er elementer i saken du presenterer, men de henger ikke nødvendigvis sammen og jeg syns ikke eksempelcaset ditt har så mye med det jeg oppfattet som hovedspørsmålet, nemlig at journaliststanden er for rød.

Som jeg nevnte innledningsvis mener jeg journalistenes røde slagside gir seg utslag i både vinklinger og hvilke saker de setter på dagsorden. Dagsorden som i at de lot være å rapportere om bilbrannene i Göteborg. Vinklinger som i at Borgen får slippe til i så stor utstrekning som han får.

Og til din klage over dårlige svenske nettaviser, så er det du som til stadighet tar opp dette. Bilbrannene var ingen stor sak i svenske medier. Og med stor sak mener jeg synlig dekning i nettavisene. At det er laget artikler som er lett søkbare i ettertid forandrer ikke det faktum.

  Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 23:10   #22
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor røde er norske journalister?

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Og til din klage over dårlige svenske nettaviser, så er det du som til stadighet tar opp dette. Bilbrannene var ingen stor sak i svenske medier. Og med stor sak mener jeg synlig dekning i nettavisene. At det er laget artikler som er lett søkbare i ettertid forandrer ikke det faktum.

Og det kan ha ulike årsaker. Som at svenske nettaviser ikke publiserer så mange fulle saker, men velger å gjøre det i de trykte utgavene. At det er relativt vanlig med bilbranner i Gøteborg, og dermed ikke vies kjempediger plass hver eneste gang. Før man vet disse tingene så er caset ditt ubrukelig for å bevise det du tydeligvis vil bevise, at skandinaviske aviser er fulle av sosialister, som lar være å skrive om opprørsk innvandrerungdom i Gøteborgs forsteder, uvisst av hvilken grunn. Sosialister ønsker å dekke over at innvandrerungdom er frustrert?

Jeg har vært enig med deg i at det er problematisk med en presse med politisk slagside, men ser ikke relevansen i caset.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 20-11-09 kl 08:11. Årsak: presisering
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no