Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Kakadue. Erfaringer?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-07-12, 22:17   #1
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!
 
Lykketrollet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.481
Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Kakadue. Erfaringer?

Da vi var på ferie forrige uke, så hadde vi papegøyen vår på pensjonat.
Desverre så døde den etter bare 2 dager. Uvisst hvorfor, kanskje pga stress. Men den var syk for 2 mnd siden, så det kan jo ha vært et forvarsel på at det ville skje uansett.
Den ble 9 år gammel, fikk den da den var 6mnd.
Eldste er knust, og lillebror leter og leter etter den. Er ganske så trist selv også.

Pensjonatet var svært lei seg, og tilbydde oss å kjøpe en kakadue de hadde inne, til bare 1000kr. Goffin Kakadue.
Den var kjempefin, og helt tam.
Vi har veldig lyst å slå til, men er to minus.
Det ene er at den er 25år gammel, men gjennomsnittsalderen er ca 40, så den kan jo ha gode 15år igjen.
Det andre er at jeg har hørt at kakaduer generelt har et ekstremt høyt skrik. Samtidig leste jeg at Goffin har noe lavere støynivå, men syns nettsidene sier mye imot hverandre.

Noen som har erfaringer?
Eller kanskje andre fugler å anbefale?

Må legge til at om vi tar kakaduen så kommer den ikke i hus med en gang.

__________________
Fire skatter født 05, 07, 11 og 16.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no