Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Nøstebarnteppehjelp - Stikka eller andre

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-03-08, 15:12   #1
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.317
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nøstebarnteppehjelp - Stikka eller andre

Jeg har strikket hullkantteppet mange ganger frem til felling = sjal.
Nå skal jeg derimot strikke teppet ferdig og skal begynne på fellingen. Jeg har gjort som Stikka sa:

Opprinnelig lagt inn av Stikka74, her.

Babyteppe med hullrad
strikket på skrå:

Legg opp 3 m. på p. nr 6, øk 1 m på hver p. til du har 6 m. Så strikker du 3 m. 1 kast i begynnelsen av hver p. Strikk slik til du nesten har brukt opp en bunt. Felling: Strikk 3 m. 1 kast 3 m. sammen igjen i begynnelsen av hver p. Når du har 6 m. igjen feller du 1m. per p. til 3 m. igjen. Fell av.

Men, når jeg nå skal felle av virker det ikke logisk for meg at jeg skal strikke 3 masker sammen. Er det ikke to som skal strikkes sammen da, når jeg hele tiden har lagt ut en? Leser jeg feil?

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)



Sist redigert av Hønni : 12-03-08 kl 16:36. Årsak: skrivefeil...
Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 15:31   #2
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nøstebarnteppehjelp - Stikka eller andre

Tre masker sammen gjør at du feller to. Den første tilsvarer økningen. Den andre er for å kompensere for kastet, som du gjør for fortsatt å få hullrad.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 15:34   #3
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nøstebarnteppehjelp - Stikka eller andre

Jeg prøver meg på en forklaring på noe jeg ikke har gjort (så er du advart):

Du ønsker å strikke 2 sammen og ikke 3, fordi du har lagt ut med 1. Har jeg fortstått riktig? I fellingen står 1 kast før de 3 maskene strikkes sammen. Ergo blir det lagt til 1 før de 3 blir strikket sammen og summen blir som du ønsker deg.

Blir det rett da?

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 16:17   #4
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Nøstebarnteppehjelp - Stikka eller andre

Det virker ikke riktig, men det er det. Du må felle to masker ved å strikke tre masker sammen fordi du samtidig legger ut en maske med kastet. Det virker - jeg har strikket to slike tepper. :skråsikker:

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 16:36   #5
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.317
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nøstebarnteppehjelp - Stikka eller andre

Det er en grunn til at jeg er hjemme fra jobb i dag. :ullhode:
Det er jo innlysende. :klaskepanne:

Takk!

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 19:19   #6
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.317
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nøstebarnteppehjelp - Stikka eller andre

Jo mer jeg tenker på det jo bedre er det at jeg ikke var på det møtet jeg lurte på om jeg måtte karre meg av gårde på, tross ullhode. Tenk hva jeg kunne ha sagt der.

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 19:58   #7
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nøstebarnteppehjelp - Stikka eller andre

Noen ganger er det best å bare følge oppskriften uten å tenke for mye. Det blir som regel bra til slutt og det er en mening med det meste i oppskriftene. Jeg har prøvd å "rette" opp feil i oppskrifter før, men det har aldri vært vellykket.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 20:01   #8
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Nøstebarnteppehjelp - Stikka eller andre

Et kast er en ekstra maske, dermed må du felle to+denne ekstra. Altså tre.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
nøstebarnteppe


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no