Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hunden røyter

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-07-12, 14:04   #1
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Hunden røyter

Kira røyter som bare det etter vi bytta for for 3 uker siden. Det vi brukte før er ikke i salg lenger i nærheten og vi bytta til Troll. Vi har brukt Troll før, og hun røyta ikke da, men nå er jeg redd hun skal bli fri for hår. Er det noen som vet hvor lenge hunden bruker på å tilpasse seg et nytt for, eller må vi bytte igjen til noe annet? Er selvsagt kun Troll å få tak i her, utenom butikkforet.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-12, 14:07   #2
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hunden røyter

Troll har jeg aldri hørt om.

Vi har alltid brukt Royal Canin, og har ikke røyting. Men det skal sies vi har en rase som ikke røyter så mye.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-12, 14:09   #3
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hunden røyter

Royal Canin prøvde jeg da hun var valp og den tålte hun ikke. Kan selvsagt hende hun tåler den nå.

Jeg synes det er så rart ettersom vi har brukt Troll før og har hatt god erfaring med det.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-12, 14:10   #4
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hunden røyter

Her kan du lese om Troll.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-12, 14:13   #5
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hunden røyter

Kan DET være forklaringa på den iherdige røytinga?

I mangel på tid og evne til å komme oss til en dyrebutikk i flyttekaoset fikk hunden mat fra matbutikken en periode, og jeg synes seriøst hun har røytet unormalt mye. Nå er hun tilbake på eucanuba som hun egentlig alltid spiser, vi får se om det hjelper.

(at hun skal bli fri for pels er jeg egentlig ikke bekymret for, hun er kjempefin pelsen nå. Til sammenligning i fjor sommer, da VAR hun nesten uten pels. Det er nemlig en bivirning av sykdommen hennes, men det inntreffer ikke av sånn "huff så mye pels å vaske"-tilstander, akkurat)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-12, 14:14   #6
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hunden røyter

Vi har en helt korthåret rase da, så selv om hun røyter mye har jeg ikke moppet tre gnger daglig altså. Men da hun mitt pelsen klappet vi en del steder mer eller mindre rett på huden, og det var ikke så kos altså...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-12, 14:18   #7
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hunden røyter

Aloe Vero er også fint mot røyting. Sånn olje man drikker. Blir nok litt det samme som omega 3.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-12, 14:24   #8
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hunden røyter

Denne: http://www.beautyhobby.com/health/vi...aloe-vera-gel/

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-12, 14:42   #9
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hunden røyter

Kanskje det ikke er foret likevel, da. Synes jo det er snodig at hun skal reagere nå på et for vi har brukt i over et år tidligere. Kan man gi hunder tran, mon tro?

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-12, 15:04   #10
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hunden røyter

Opprinnelig lagt inn av Frøydis, her.

Kanskje det ikke er foret likevel, da. Synes jo det er snodig at hun skal reagere nå på et for vi har brukt i over et år tidligere. Kan man gi hunder tran, mon tro?

Man bør ikke gi tran til hunder, men man kan godt gi fiskeolje som kjøpes hos veterinær eller i dyrebutikk. Men jeg ville prøvd å få byttet for til hunden. Er det ingen steder de selger hundemat i nærheten av dere? Dyrlege, Felleskjøpet?
Vi har veldig god erfaring med Royal canin, vi forer også med Apetitt fra Fellelskjøpet. Hunden vår røyter mer av Apetitt, men liker smaken bedre enn Royal canin.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-12, 15:13   #11
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hunden røyter

Vi hadde en whippet som begynte å røyte på RC. Da byttet vi til Apetitt og han sluttet å røyte helt etter 3-4 uker.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-12, 15:24   #12
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hunden røyter

Labb og Apetitt er ikke det samme.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-12, 15:30   #13
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hunden røyter

Det var det jeg var litt usikker på. Har forresten hørt det samme om Labb selv, men aldri prøvd det.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-12, 16:13   #14
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hunden røyter

Jeg hører folk er veldig fornøyde med Labb, men tør ikke prøve det selv siden det er så ulike meninger.

Jeg bor på bygda og nærmeste forutsalg (bortsett fra sporten som selger Troll) er en times kjøring unna. Selvsagt kjører jeg om jeg må, men det foret er svindyrt, og da kjøper jeg heller Eukanuba på dyrebutikken to timer unna.

Tror jeg ringer dyrlegen på mandag for å høre om dette med røyting og for. Det som er ekstra rart er at mammas hund spiser Troll, og han er plaget med allergi, men reagerer ikke på det.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-12, 16:35   #15
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hunden røyter

Boxerne min ble satt på et spesialfor (hypoallergen) for noen uker siden, og gikk fra å være en intens røytemaskin til å få nydelig, nesten røytefri pels.

Royal Canin, tror jeg det er.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-12, 16:47   #16
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hunden røyter

Ja, jeg må undersøke litt tror jeg. De kan jo røyte ved forbytte, men jeg synes dette er så mye enn det har vært før. (Evt så har jeg fortrengt tidligere forbytter...)

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-12, 17:24   #17
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hunden røyter

Lurt å høre med dyrlege, det kan jo sikkert også være andre ting som er årsaken.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-12, 17:34   #18
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hunden røyter

Opprinnelig lagt inn av Frøydis, her.

Kanskje det ikke er foret likevel, da. Synes jo det er snodig at hun skal reagere nå på et for vi har brukt i over et år tidligere. Kan man gi hunder tran, mon tro?

Det er nok foret ja.
Hunden bruker tid til og venne seg til ett nytt for.

Det har ingenting å si om du har brukt foret tidligere. Så du må nok bare gi det tid, så skal du se det går seg til.
Og bytte for igjen gjør vondt værre, så det ville jeg ikke gjort.

Det er en grunn til at man aldri bytter for midt i en utstillingssesong for utstillingshunder.

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Jeg avbefaler Labb (Felleskjøpet) på det sterkeste! Av de jeg har snakket med som har prøvd dette til hundene sine hører det til unntakene at hunden fungerer godt å det. Vår forrige hund, en Labradorhann, så rett og slett syk ut når han fikk Labb, og han var knapt til å ha i hus i den perioden. Han ble feit og ekkel i pelsen og luktet helt forjævlig. Vi byttet tilbake til Eukanuba etter noen måneder. Det var nesten litt for godt til å være sant at et for til omtrent halve prisen skulle fungere like godt som RC/Eukanuba.

Signerer.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no