Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Rafting for 12-åringer

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-06-20, 08:19   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rafting for 12-åringer

Vi tenkte at vi kanskje skulle legge inn en liten tur til fjellheimen i sommer og gjøre rafting og juving. Men det viser seg at rafting i nærheten av Sjoa har enten 7- eller 15-årsgrense. Vi har kontaktet et par raftingselskaper der og de er helt enige i at familierafting kanskje ikke blir det mest utfordrende for barn på 12 og 15 år.

Er det noen som vet om steder hvor man kan gjøre rafting som er kul også for unger i denne alderen?

Det er ikke sånn at vi må reise opp Gudbrandsdalen. Det eneste vi er avhengige av er at det er relativt god ladedekning på veien, for vi har elbil med middels rekkevidde.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-20, 09:20   #2
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rafting for 12-åringer

Jeg bor ved siden av Ottaelva der det er familierafting. Jeg vet ikke hvor tøffe barn du har, men mine nekter å rafte selv om de bor 50 meter fra ett av startstedene og har en tante som er raftingguide og har tilbudt de gratis tur. Jeg hadde heller ikke turt. Mulig vi er særdeles pysete, men jeg synes ikke familierrafting i Ottaelva ser kjedelig ut, akkurat. Nå varierer det jo mye ifht vannstand i elva, selvsagt. De har dessuten lagt store deler vannet på over halvparten av raftingstrekningen i tunnel pga kraftutbygging, men vannet skal visstnok slippes fri bestemte dager i uka og da blir det jo som før.

Dette var jo ikke det du spurte om, men poenget mitt er at hvis de ikke har raftet før og ikke er av typen som er godt vant til den slags, så kan det nok hende familierafting er nok. Jeg tror alle selskapene som frekventerer Sjoa elv også tilbyr turer i Ottaelva, men må ta forbehold siden dette er første sommer med nybygd kraftanlegg. Raftingselskapene protesterte heftig på utbyggingen (og mange av oss andre også), så det er mulig de rett og slett dropper elva her i år. Jeg har så langt ikke sett en eneste båt, men det er tidlig sesong.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-20, 21:31   #3
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rafting for 12-åringer

Jeg har raftet i Sjoa og på Dagali. Like gøy begge steder.

http://dagalirafting.no/?gclid=Cj0KC...MaAkVOEALw_wcB

Premiumturen deres er fra 12 år.
http://dagalirafting.no/rafting/premiumrafting/

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-20, 10:18   #4
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.787
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rafting for 12-åringer

Min 12-åring sin klasse har fått tilbud om utsatt leirskole (yey!) og da skal de på denne raftingen :

http://fagerli.no/wp-content/uploads...på-Fagerli.pdf

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-20, 11:15   #5
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rafting for 12-åringer

Vi har vært flere ganger med 12 åringer på familierafting med Sjoa rafting. Det har vært gøy, selv om det ikke er kjempeskummelt.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no