Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Den saken med rallysjåføren som kjørte ned en jente på 10 år

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-11-09, 00:03   #1
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Den saken med rallysjåføren som kjørte ned en jente på 10 år

Tragisk sak ja. Det er vel ca 2 mnd siden det skjedde.

Jeg har fjernet en link her.


2 mnd.

Det er minst en mnd siden jeg så denne saken på tv, der han snakket om hvor hardt han hadde hatt det, og hvor mye støtte han hadde fått fra foreldrene hennes. Men nå hadde han det bra. 4 uker.

Her kjører han altså ned en liten jente. Forferdelig ulykke. Han kan ikke klandres. Alt det er greit. Men disse stadige uttalelsene i media:

Sitat:

Andreas Mikkelsen (20) vant et stort rally i Spania lørdag, og føler karrieren er tilbake på sporet etter den tragiske dødsulykken i september


Sitat:

- Det er utrolig deilig. Jeg føler jeg er 100 prosent tilbake etter ulykken i Larvik, sier Mikkelsen til VG Nett sent lørdag kveld.

Dere kan si at det er VG, det er tabloid, men jeg har sett intervju med han på nyhetene også (husker ikke hvilken kanal) Han fremsto som veldig overfladisk og sa merkelige ting. Kan jo håpe det er en reaksjon i seg selv, og ikke slik jeg har fått inntrykk av.

Er det andre som har reagert på det som har blitt sagt etter denne ulykken?

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!

Sist redigert av Daisy : 13-11-09 kl 17:52.
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 00:08   #2
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den saken med rallysjåføren som kjørte ned en jente på 10 år

Jeg har ikke reagert.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 00:08   #3
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Den saken med rallysjåføren som kjørte ned en jente på 10 år

Jeg syns det er vanskelig å "dømme" folks reaksjoner etter slike hendelser. Det er jo på en måte bedre at han går videre med livet sitt enn at han dveler og dveler ved det som skjedde? Om han virker overfladisk i media er det ikke dermed sagt at han ikke bærer det med seg likevel.
Det er umulig å sette seg inn i noe slikt uten å ha opplevd det selv, og jeg syns det er litt råttent å vurdere sorgen hans på den måten det virker som du gjør her. Hva er hensikten?

  Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 00:09   #4
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Den saken med rallysjåføren som kjørte ned en jente på 10 år

Han har sikkert lært seg å ta på en "maske" for å skjule det. Jeg kan også være veldig flink til å ta på meg "masken".

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 00:13   #5
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den saken med rallysjåføren som kjørte ned en jente på 10 år

Hvordan skulle han ha reagert da? Skulle han ha sluttet med rally? Aldri hatt en lykkelig dag mer i sitt liv? Hvor lenge skulle han eventuelt ha ventet før han fortsatte med rally, eller ga uttrykk for noen som helst form for glede?

Det var jo snakk om en tragisk ulykke, og ut fra det jeg leser i linken så har han hatt tett kontakt med familien til jenta etter ulykken, og bearebeidet det hele sammen med dem?

Jeg reagerer ikke, annet enn at det er ganske smålig å mene at fyren må være avstumpa fordi livet hans går videre, selv om et annet liv tragisk tok slutt.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 00:14   #6
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den saken med rallysjåføren som kjørte ned en jente på 10 år

Frøken rattata: Ja, jeg sier jo at det kan være en reaksjon. Jeg har tenkt på dette siden jeg så saken første gangen på tv, når han uttalte seg der. Satt igjen med en klump i magen. Nå så jeg denne artikkelen, da kom den frem igjen, og dermed tok jeg det opp.

Det er selvsagt vanskelig å vurdere sorgen til folk. Så jeg håper jeg bare overreagerer her og at han ikke har tatt så lett på det som jeg har fått inntrykk av!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 00:14   #7
Imma
Ikke altetende
 
Imma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 2.655
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Den saken med rallysjåføren som kjørte ned en jente på 10 år

Jeg tror ofte at det er vanskelig å vise seg sårbar i alles påsyn og at det derfor blir en nødvendig strategi å, som Estrella sier, ta på masken.
Kan da umulig føles greit å få sorgen sin nedtegnet i vg og bli bedømt av alle. Bedre å si at alt er greit, det er glemt, så mister folk (VG) interessen, og han kan bearbeide sorgen i fred.

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 00:16   #8
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den saken med rallysjåføren som kjørte ned en jente på 10 år

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Hvordan skulle han ha reagert da? Skulle han ha sluttet med rally? Aldri hatt en lykkelig dag mer i sitt liv? Hvor lenge skulle han eventuelt ha ventet før han fortsatte med rally, eller ga uttrykk for noen som helst form for glede?

Det var jo snakk om en tragisk ulykke, og ut fra det jeg leser i linken så har han hatt tett kontakt med familien til jenta etter ulykken, og bearebeidet det hele sammen med dem?

Jeg reagerer ikke, annet enn at det er ganske smålig å mene at fyren må være avstumpa fordi livet hans går videre, selv om et annet liv tragisk tok slutt.

Jeg mener ikke han skal være avstumpet. Jeg er enig i at det er en tragisk ulykke. Han kan gjerne være glad.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 00:17   #9
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Den saken med rallysjåføren som kjørte ned en jente på 10 år

Jeg skjønner ikke helt hvor du vil med denne tråden. :ærlig:

  Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 00:19   #10
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den saken med rallysjåføren som kjørte ned en jente på 10 år

Hvor lenge man skal sørge, og hvordan skal det uttrykkes for å ikke virke overfladisk?

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 00:20   #11
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den saken med rallysjåføren som kjørte ned en jente på 10 år

Opprinnelig lagt inn av Frøken Rattata, her.

Jeg skjønner ikke helt hvor du vil med denne tråden. :ærlig:

Da skal jeg forklare igjen:

Jeg lurer på om det er flere som reagerer på uttalelsene, og på sakens etterspill.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 00:22   #12
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den saken med rallysjåføren som kjørte ned en jente på 10 år

Pappalille: jeg vet ikke. Hadde jeg meid noen ned med bil hadde jeg nok trengt mer enn 4 uker på å komme helt over det. Men en ting er hva han sier en annen ting er vel hva han føler.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 00:24   #13
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Den saken med rallysjåføren som kjørte ned en jente på 10 år

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Da skal jeg forklare igjen:

Jeg lurer på om det er flere som reagerer på uttalelsene, og på sakens etterspill.

Ok. Da er svaret mitt: Nei, jeg reagerer ikke.

  Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 00:26   #14
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den saken med rallysjåføren som kjørte ned en jente på 10 år

Reagerer ikke.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 00:31   #15
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Den saken med rallysjåføren som kjørte ned en jente på 10 år

Jeg reagerte kort tid etter ulykken, at fokuset i media ble satt på hvor tragisk det var for rallyføreren, hvor hardt han hadde det, at foreldrene til jenta støttet ham og mye om hvor klar han var for å fortsette karrieren. Jeg synes det heller skulle vært fokus på jenta og hvor trist det var at hennes liv tok slutt.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 00:35   #16
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.330
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Den saken med rallysjåføren som kjørte ned en jente på 10 år

Jeg tenkte litt som deg da jeg så overskriften på VG nett for 10 min siden. Jeg har ikke lest artikkelen, det var bare en tanke som slo meg, at jeg nok ville brukt lang tid på å være 100% tilbake igjen etter en sånn ulykke. Men det er VG og tabloid. Enig med det Imma sier.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 00:53   #17
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den saken med rallysjåføren som kjørte ned en jente på 10 år

Jeg reagerer ikke. Synes vel heller at det er flott at han kan glede seg over å ha vunnet, og ikke minst det å se at han faktisk klarer å fortsette med sporten sin, til tross for det som skjedde.

Det var nok en stor terskel for han å sette seg bak rattet igjen etter den ulykken. Mange ville nok aldri klart å satt seg der igjen.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 00:55   #18
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den saken med rallysjåføren som kjørte ned en jente på 10 år

Det eneste jeg reagerer på i denne saken er at noen stiller seg så nære en trasé der det suser forbi biler i høy hastighet, med det målet å komme først rundt svingen. Utover det; nei, reagerer ikke på noe annet.

Og for å ha det klart; jeg mener ikke å angripe mennesker som har mistet barnet sitt, men dét er det jeg reagerer på i denne saken.

En ting til; når foreldrene til denne jenta kan være så fantastiske at de kan omfavne denne gutten, for han er bare en unge på tjue, kan ikke vi her inne vise bare et lite snev av den samme medmenneskligheten?

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 07:15   #19
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Den saken med rallysjåføren som kjørte ned en jente på 10 år

Jeg har også tenkt som HI til en viss grad. Og vært stort forundret over den manglende debatten om sikring av anlegg og om hvor smart det er å sette barn i veikanten av et rally sånn egentlig.

Men jeg tenker vel at det at han reagerer som han gjør vel da er hans måte å reagere på rett og slett. Det er jo en helt ung mann. De er ikke skapt for å sette seg ned og være deprimerte lenge. Det betyr ikke at han ikke synes det er grusomt. Og at han vil slite med det videre.

  Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 08:11   #20
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den saken med rallysjåføren som kjørte ned en jente på 10 år

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Jeg reagerte kort tid etter ulykken, at fokuset i media ble satt på hvor tragisk det var for rallyføreren, hvor hardt han hadde det, at foreldrene til jenta støttet ham og mye om hvor klar han var for å fortsette karrieren. Jeg synes det heller skulle vært fokus på jenta og hvor trist det var at hennes liv tok slutt.

Jeg reagerte også på dette. Han har kjørt ned og drept en liten jente, og jeg syns uttalelsene hans med fokus på hvor viktig det er at han er tilbake som rallysjåfør er usmakelige. Hadde det ikke på mange måter vært like greit at han sluttet å kjøre rally etter dette? Eller at alle gjorde det, for den del. Eller i det minste sørget for bedre sikkerhet for folk langs veien. En helt fullstendig unødvendig og tragisk ulykke.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no