Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

«Syk av kroppsvekta» – en ok artikkel?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-11-09, 13:43   #1
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

«Syk av kroppsvekta» – en ok artikkel?

Jeg har lest artikkelen "Syk av kroppsvekta" i Dagbladet Magasinet, og jeg sitter igjen med en veldig udefinerbar følelse av at jeg ikke likte artikkelen. Jeg føler at den var noget overfladisk og ensidig, men så tar jeg meg i det å tenke at jeg sikkert tenker slik fordi jeg stiller meg i forsvarsposisjon da jeg har veid nesten like mye som henne da hun ble operert.

Men hva med dere som leser med andre briller? Hva synes dere? Vi her på FP har jo relativt god kjennskap til temaet vektoperasjoner, men siden Folk Flest ikke har det, gir denne artikkelen nyttig info eller vil folk bare si "jammen, hu derre i Magasinet, hu opererte seg, jo. Var jo ikke no' problem, det"?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 13:46   #2
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Syk av kroppsvekta" – en ok artikkel?

1.70 og på det meste 118 kilo. Ja jøss, hun var smellfeit.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 13:48   #3
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Syk av kroppsvekta" – en ok artikkel?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

1.70 og på det meste 118 kilo. Ja jøss, hun var smellfeit.


Ja, jeg leste også dette, og det var nesten som et knyttneveslag i magen. Jeg er 1.69 høy og veide 114 kilo i fjor. De fremstilte det jo som om hun ikke hadde en fremtid, nærmest. Men mulig jeg tar ting en smule personlig ...

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 13:49   #4
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Syk av kroppsvekta" – en ok artikkel?

Halluja! Det er bare å operere, da blir alt så fint og flott.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 13:51   #5
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.735
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Syk av kroppsvekta" – en ok artikkel?

Denne artikkelen ble jeg kvalm av. Veldig lite balansert, synes jeg.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 13:52   #6
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Syk av kroppsvekta" – en ok artikkel?

Veier man 118 kg når man er 1.70 høy tilsvarer det en BMI på 40, noe som blir regnet som sykelig overvekt. Uten at jeg dermed synes at operasjon er hallelujaløsningen for alle.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 13:52   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Syk av kroppsvekta" – en ok artikkel?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Halluja! Det er bare å operere, da blir alt så fint og flott.

Noen ganger BLIR det det. Andre ganger ikke. Man må veie risikoene opp mot hverandre. For noen er en slik operasjons livsviktig og fører til et bedre og lengre liv, for andre er det andre metoder som bør og kan benyttes.
Jeg synes artikkelen var opplysende og bra, skjønner ikke motstanden mot den? Jeg vet hvertfall at jeg ALDRI skal la meg intervjue av et magasin ang. min slankeoperasjon, om dette er reaksjonene, for min historie er jo enda mindre negativ enn denne.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 13:53   #8
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Syk av kroppsvekta" – en ok artikkel?

Jeg veier mer og er lavere. Vel er jeg feit, men i motsetning til hvordan enkelte fremstiller ting, så har jeg ingen problemer i forhold til vekten. Vel, sånn bortsett fra at jeg ikke vet hvor jeg gjorde av kondisen min. Dessuten er overvektsoperasjoner sjelden en god løsning, tror jeg. Jada, enkelte er solskinnsbilder, men jeg vet om flere som sliter med baksiden av medaljen også. Inn og ut på sykehus, tarmer som må fjernes litt etter litt fordi de slutter å fungere. En kompis kom nettopp ut etter to måneder innlagt. Med tarmer som måtte reduseres, lekasjer og blodforgiftninger og han var nær ved å dø to ganger. Jeg syns det er merkelig hvordan disse operasjonene promoteres som den ultimate kur. Og opererer en seg, så ser man snart at både venner og familie følger. Enkelte er fader meg ikke feite engang, ikke noe som trening og kosthold ikke kunne fikset iallfall.

Ja, jeg har kikket på slike operasjoner selv. Men det er ikke noe for meg. Jeg fatter ikke at folk er villige til å risikere livet ved å la seg operere, om livet ikke er i fare fra før. Og man er sjelden dausjuk når man veier rett i overkant av 100 kilo, med mindre man er i kategorien dverg.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 13:58   #9
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Syk av kroppsvekta" – en ok artikkel?

Jeg synes artikkelen var veldig "jeg var så tjukk og det var så kjipt, men så opererte jeg meg, og nå er alt bra". Jeg hadde ikke hadde noe imot en positivt vinklet artikkel om temaet, men artikkelen virket bare så veldig, veldig "enkel", på en måte. Litt sånn "easy reader"-versjon.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 14:01   #10
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Syk av kroppsvekta" – en ok artikkel?

Når man veier så mye og har den høyden, så har man et problem med overvekt, det kommer man ikke unna. Jeg syns artikkelen fokuserte litt lite på eventuelle baksider ved dette inngrepet, psykologien i overvekt i utgangspunktet, og syns godt den kunne være balansert med andre måter å bli sunn og frisk på enn operasjon. Jeg syns for eksempel det hadde vært interessant å høre mer om forskningsprosjektet som er nevnt i starten.

Det som jeg blir litt lei meg over er at denne jenta sier i ettertid av operasjonen at hun spiste feil, hvorfor kunne hun ikke lære å gjøre det på forhånd?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 14:01   #11
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Syk av kroppsvekta" – en ok artikkel?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg synes artikkelen var veldig "jeg var så tjukk og det var så kjipt, men så opererte jeg meg, og nå er alt bra". Jeg hadde ikke hadde noe imot en positivt vinklet artikkel om temaet, men artikkelen virket bare så veldig, veldig "enkel", på en måte. Litt sånn "easy reader"-versjon.

Ja, for hører man noensinne om de som må gå på medisiner hver eneste dag for å holde plagene under kontroll, de som lever med daglige smerter og er inn og ut av sykehus, som må rekonstruere innvoller for at de skal fungere noenlunde, som ender med utlagt tarm fordi tarmfunksjonen slutter å fungere? Hvor er alle de historiene hen? Jeg kjenner riktignok ikke mange som er operert personlig, men av de fire jeg kjenner til, så har 3 av 4 en god del plager i etterkant av operasjonen. Det er MYE.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 14:02   #12
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Syk av kroppsvekta" – en ok artikkel?

Jeg synes ikke det var en hallelujareportasje. Selvfølgelig er det fint for henne at det hadde en bra slutt. Men det står jo også noe om at det er en veldig farlig operasjon og at det er en faktisk fare for å dø under operasjonen.

For mange er det et faktum at de ikke greier dette på andre måter. Jeg tror jeg kjenner igjen mekanismen, selv om jeg bare er 'normalt overvektig' Jeg vet alt om hva jeg bør spise, hvor ofte og at jeg må trimme, men jeg greier det allikevel ikke. Hvis man da har et problem med overspising av mat (som jeg ikke har) kan dette veldig lett blir veldig mange kilo og masse jojoslanking. Da synes jeg det er fint at det finnes en løsning som kan virke. Det dør mange overvektige hvert år, det er ikke lett å bli gammel med en så stor kropp. Ja, det finnes sikkert de som er mye større enn henne, men det blir ikke sunnere av den grunn. Dessuten er det vel mange som fortsetter en vektøkning i år etter år, så om hun ikke hadde operert så kunne en kanskje ha lagt til 30 kg til for alt jeg vet.

Jeg klandrer ikke henne for å ønske seg et lettere liv allerede mens hun er ung og før hun faktisk ble veldig dårlig av overvekten. Og hun har vel blitt fulgt godt opp.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 14:02   #13
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Syk av kroppsvekta" – en ok artikkel?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

1.70 og på det meste 118 kilo. Ja jøss, hun var smellfeit.

Mener du at det ikke er noen stor overvekt?
Jeg er 1,73 og har stort sett veid ca. halvparten.

Artikkelen har jeg ikke lest.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 14:02   #14
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Syk av kroppsvekta" – en ok artikkel?

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Mener du at det ikke er noen stor overvekt?
Jeg er 1,73 og har stort sett veid ca. halvparten.

Artikkelen har jeg ikke lest.

Jeg mener at hun helt klart er overvektig. Dog mener jeg at det ikke er i en operasjonskategori av overvekt.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 14:04   #15
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Syk av kroppsvekta" – en ok artikkel?

Jeg vil bare understreke at jeg kritiserer verken hun i artikkelen eller andre som har gjennomgått vektoperasjon. Det er Dagbladets vinkling jeg stusser på.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 14:06   #16
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Syk av kroppsvekta" – en ok artikkel?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg vil bare understreke at jeg kritiserer verken hun i artikkelen eller andre som har gjennomgått vektoperasjon. Det er Dagbladets vinkling jeg stusser på.

Hva folk gjør er deres eget valg. Jeg og reagerer på den generelle vinklingen av alle slike reportasjer, da de fleste ser ut til å fokusere på hvor fint og flott det er og med en liten bisetning så står det noen om at det kan jo være farlig, bittelitt, liksom.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 14:07   #17
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Syk av kroppsvekta" – en ok artikkel?

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

For mange er det et faktum at de ikke greier dette på andre måter. Jeg tror jeg kjenner igjen mekanismen, selv om jeg bare er 'normalt overvektig' Jeg vet alt om hva jeg bør spise, hvor ofte og at jeg må trimme, men jeg greier det allikevel ikke.

Men er det ikke da et poeng å ta tak i hvorfor man ikke får det til, og gå rett på årsaken, ikke bare konsekvensen?

Selvfølgelig kan en operasjon være et spark bak, men i USA, hvor de har drevet med dette lenger diskuteres nettopp dette endel. At når man ikke blir kvitt årsaken, er det stor mulighet for at problemet kommer tilbake, men kanskje i en annen form enn overvekt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 14:09   #18
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Syk av kroppsvekta" – en ok artikkel?

Jeg synes mange 'angriper' de som tar andre valg enn en selv. Hvis man veier 118 kg og er 70 kg og er 'happy med det' så er jo det flott. Men det betyr jo ikke at hun jenta i reportasjen her nødvendigvis var fortrolig med det. Og det betyr heller ikke at hun ikke har prøvd andre ting.

Jeg veier 10 kg for mye, og selv om andre veier 50 kg for mye så må jeg vel få lov til å ønske meg en slankere kropp uten at det blir tatt personlig opp??

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 14:10   #19
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Syk av kroppsvekta" – en ok artikkel?

Jeg syns artikkelen var ok jeg.
Får ikke den følelsen dere sier dere får: Bare operer, så blir alt ok!

En positiv innstilling når man skal gjennom noe sånt er vel bare en bra greie?
En tidligere kollega av meg har tatt samme operasjon og var bare positiv. Hun sa det hjalp henne gjennom det og hun regelrett strålte etterpå, selv om jeg vet hun hadde vært gjennom hardt arbeid.

Mulig jeg leser med andre øyne fordi jeg aldri har vært i nærheten av overvektig?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 14:10   #20
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Syk av kroppsvekta" – en ok artikkel?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Men er det ikke da et poeng å ta tak i hvorfor man ikke får det til, og gå rett på årsaken, ikke bare konsekvensen?

Selvfølgelig kan en operasjon være et spark bak, men i USA, hvor de har drevet med dette lenger diskuteres nettopp dette endel. At når man ikke blir kvitt årsaken, er det stor mulighet for at problemet kommer tilbake, men kanskje i en annen form enn overvekt.

Du har helt sikkert et poeng der. Hadde du visst svaret på dette hadde du sikkert blitt veldig rik. Er nok en veldig kompleks problemstilling dette.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no