Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

«Syk av kroppsvekta» – en ok artikkel?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-11-09, 20:47   #41
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: "Syk av kroppsvekta" – en ok artikkel?

Jeg har lest artikkelen mange ganger og liker den ikke. Det blir rett og slett litt vel mye halleluja i den. Når man går til det drastiske steget å operere seg synes jeg personlig at det må være aller siste utvei.

Noe av problemet isolert sett er jo at det ikke finnes et helhetlig tilbud til denne pasientgruppen og det er veldig trist. Tross alt er det mange underforliggende problemer som ikke blir borte bare ved at man opererer seg for sin overvekt.

  Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 20:55   #42
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Syk av kroppsvekta" – en ok artikkel?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Noen fokuserer kun på vekta i ett og alt og lar antall + eller - på vekta styre dagen, livet, humøret, selvtilliten, selvbildet, sexlivet, jobblivet, privatlivet, alt! Om denne jenta (jeg har bare skumlest artikkelen) opplever at livet var kjipt før da hun var tjukk men er bra nå når hun er tynn, så bør det vel skrives? Fordi dette handlet om akkurat denne jenta, hennes operasjon, hennes opplevelse og ikke fedmeoperasjoner på generelt grunnlag?

Her er jeg ikke enig med deg. Når en såpass viktig riksdekkende avis velger å skrive om noe, så pleier de å skrive om et tema. De skriver ikke om tilfeldige ukjente enkeltpersoner, fordi det har begrenset interesse og verdi. Her er temaet slankeoperasjon, og temaet blir belyst dårlig - ved å bare bruke ett "case", og ikke kommentarer som kan utdype fra folk med kompetanse på temaet.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 21:11   #43
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Syk av kroppsvekta" – en ok artikkel?

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Her er jeg ikke enig med deg. Når en såpass viktig riksdekkende avis velger å skrive om noe, så pleier de å skrive om et tema. De skriver ikke om tilfeldige ukjente enkeltpersoner, fordi det har begrenset interesse og verdi. Her er temaet slankeoperasjon, og temaet blir belyst dårlig - ved å bare bruke ett "case", og ikke kommentarer som kan utdype fra folk med kompetanse på temaet.

Men denne artikkelen omhandler denne jenta og da er det vel hennes opplevelser som skal frem? Dette er ikke en objektiv artikkel om slankeoparsjoner, men en persons historie.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 21:14   #44
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.322
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Syk av kroppsvekta" – en ok artikkel?

Er enig med 007 her, det har jo vært andre historier med negativ vinkling? A-Magasinet hadde jo en historie tidligere i høst synes jeg å huske. Den var jo mye mer komplisert enn denne.

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 21:15   #45
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Syk av kroppsvekta" – en ok artikkel?

Historiene i A-magasinet viste medaljens bakside.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 21:17   #46
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Syk av kroppsvekta" – en ok artikkel?

Opprinnelig lagt inn av Spoon, her.

Er enig med 007 her, det har jo vært andre historier med negativ vinkling? A-Magasinet hadde jo en historie tidligere i høst synes jeg å huske. Den var jo mye mer komplisert enn denne.


Da jeg ble operert var det en historie om ei som hadde operert seg. Og der sto det jo klart og tydelig om både statestikk og komplikasjoner, og det var ikke akkurat noen solskinnshistorie, for hun hadde jo plagdes med mye forskjellig.

Jeg synes artikkelen var helt grei.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 21:18   #47
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Syk av kroppsvekta" – en ok artikkel?

Jeg synes forresten ikke at man må være døden nær for å ta en slik operasjon heller. Men det er en annen diskusjon.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 21:18   #48
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Syk av kroppsvekta" – en ok artikkel?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Men denne artikkelen omhandler denne jenta og da er det vel hennes opplevelser som skal frem? Dette er ikke en objektiv artikkel om slankeoparsjoner, men en persons historie.

Jeg er enig i at dette er én persons historie, det er det som er litt spesielt. Det er som om de skulle laget et oppslag om at du har tre barn, om at jeg har krøller og at Pelen skal på cruise. Det vanlige er jo å prøve å belyse et tema - ikke en fullstendig ukjent person - og det gjøres best fra forskjellige sider.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 21:20   #49
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Syk av kroppsvekta" – en ok artikkel?

Kjenne eg er enig med 007. Eg las denne som ei personlig historie, ikkje som et saksdokument om operasjonar. Og såvidt eg huskar var jo også fagpersonar intervjua? Eller blande eg no?

Eg er ikkje slankeoperert og ikkje overvektig. :nøytral:

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 21:21   #50
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Syk av kroppsvekta" – en ok artikkel?

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Jeg er enig i at dette er én persons historie, det er det som er litt spesielt. Det er som om de skulle laget et oppslag om at du har tre barn, om at jeg har krøller og at Pelen skal på cruise. Det vanlige er jo å prøve å belyse et tema - ikke en fullstendig ukjent person - og det gjøres best fra forskjellige sider.

Men Magasinet har jo tidligare fulgt et barn som var for tidlig født opp gjennom år og utvikling uten at det har vore en temaartikkel om for tidlig fødte barn. Ser ikkje at dette skal vere så mykje annaleis.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 21:30   #51
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Syk av kroppsvekta" – en ok artikkel?

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Jeg er enig i at dette er én persons historie, det er det som er litt spesielt. Det er som om de skulle laget et oppslag om at du har tre barn, om at jeg har krøller og at Pelen skal på cruise. Det vanlige er jo å prøve å belyse et tema - ikke en fullstendig ukjent person - og det gjøres best fra forskjellige sider.

Jeg synes ikke det er spesialt i det hele tatt. Det blir som å skrive om å ta silikoninnlegg i brystene, med fokus på en persons opplevelse og ikke på tema. Eller en hjertetransplantasjon der alt gikk fint. Man er ikke nødt til å skrive om alle de historiene som ikke gikk bra, selv om de finnes og selv om man er innom et tema med både positive og negative historier.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 21:37   #52
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Syk av kroppsvekta" – en ok artikkel?

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Jeg er enig i at dette er én persons historie, det er det som er litt spesielt. Det er som om de skulle laget et oppslag om at du har tre barn, om at jeg har krøller og at Pelen skal på cruise. Det vanlige er jo å prøve å belyse et tema - ikke en fullstendig ukjent person - og det gjøres best fra forskjellige sider.

I en nyhetsartikkel i en avis, ja, men ikke i et ukeblad - som Dagbladet etter hvert er blitt .

Jeg synes det var en helt ok artikkel, hvis man tar det som det det er - historien om akkurat denne jenta. Men som opplysning om alle sider ved slankeoperasjon er den relativt syltynn, ja.

Alle typer operative inngrep har jo risikoer, og grad av vellykkethet vil jo kunne variere. Så må man jo ta et kvalifisert valg ut fra fra hva man får vite.

Ingen vil jo finne på å opere seg kun med utgangspunkt i denne artikkelen. Men kanskje vil mange tenke "det hørtes ut som en god ide!". Og så kan man jo diskutere om det er det eller ei - men det bør jo gjøres sammen med en lege, som kan fortelle en det en trenger å vite - og det håper jeg jo de gjør! Ingen skal uansett bestemme seg ut fra en avisartikkel - verken en som forteller en solskinnshistorie, eller la seg skremme fra å gjøre det ved å lese om alle bivirkningene. Synes jeg.

Jeg har selv foretatt en større tarmoperasjon (ikke slankeoperasjon), hvor jeg har fjernet tykktarm og endetarm og fått konstruert ny endetarm av en del av tynntarmen (reservoir). Og jeg klarer meg helt storveis. Null problemer å skrive hjem om. Ingen lekasjer, ingen smerter, ingen sår, ingenting mer drastisk enn at jeg går på do en del oftere enn snittet. Og jeg trodde jo at jeg var normalen. Helt til legen min sa at jeg er Solskinnshistorien og Unntaket . Langt de fleste har lekasjer, sår, smerter og andre bivirkninger, og flere må gjøre om på operasjonen og få utlagt tarm i stedet.

Men likevel - legene går fremdeles veien om reservoir i de tilfellen det er mulig, fordi livskvaliteten blir så mye bedre om det fungerer (selv om man har bivirkninger). Og sånn er det kanskje med slankeoperasjon for mange også? At de kan leve med bivirkninger fordi totalsituasjonen blir bedre?

Jeg synes ikke at slankeoperasjoner skal være en lett utvei, men at det er en utvei for noen det synes jeg er helt ok . Så kan de skrive hva de vil i avisene for min del - så lenge de som tenker "dette er noe for meg!" blir møtt av alle argumentene for hvorfor det kanskje ikke er en utvei for dem når de kommer til legen.

Og hvis man lever fint med overvekten sin, så bør man jo ikke føle seg presset til å ta en operasjon man ikke synes man trenger. Tilbudet er jo for de som mener de trenger det (og hvor en lege eller to er enige?). Jeg føler av og til at det er en litt sur tone her mellom de som har latt seg operer og de som sier de opplever det at operasjonen finnes som et press på at de burde tatt den kun ut fra den BMI-en de har, og ikke et følt behov. Og det er trist.

__________________
Now it's nothing but MY way!

Sist redigert av Milfrid : 19-11-09 kl 21:56.
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 21:52   #53
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Syk av kroppsvekta" – en ok artikkel?

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

IJeg har selv foretatt en større tarmoperasjon (ikke slankeoperasjon), hvor jeg har fjernet tykktarm og endetarm og fått konstruert ny endetarm av en del av tynntarmen (reservoir). Og jeg klarer meg helt storveis. Null problemer å skrive hjem om. Ingen lekasjer, ingen smerter, ingen sår, ingenting mer drastisk enn at jeg går på do en del oftere enn snittet. Og jeg trodde jo at jeg var normalen. Helt til legen min sa at jeg er Solskinnshistorien og Unntaket . Langt de fleste har lekasjer, sår, smerter og andre bivirkninger, og flere må gjøre om på operasjonen og få utlagt tarm i stedet.

Men likevel - legene går fremdeles veien om reservoir i de tilfellen det er mulig, fordi livskvaliteten blir så mye bedre om det fungerer (selv om man har bivirkninger). Og sånn er det kanskje med slankeoperasjon for mange også? At de kan leve med bivirkninger fordi totalsituasjonen blir bedre?

.

Bare for å kommentere dette med bivirkninger litt. Det vil jo i en del tilfeller være veldig subjektivt om disse er plagsomme eller ei.

Det er jo veldig mulig at jeg er fryktelig positiv fordi sånn som det var før var det veldig negativt. Altså ting er blitt veldig mye bedre, og da tåler man mer? Sånn at "normale bivirkninger" kan oppleves veldig forskjellig fra person til person? Og sånn sett er det jo vanskelig å lage en objektiv artikkel om bivirkninger og plager av slankeoperasjonen, ut over de som er av en så alvorlig art at de vil være problematiske uansett hvor høy terskel man har?

Feks sier jeg at jeg har null bivirkninger, for å i neste øyeblikk si at jeg går hakket oftere på do enn andre. Som nok er en liten underdrivelse . For andre kunne det sikkert være fryktelig plagsomt. Men når alternativet var å samle bæsjen i en pose på magen? Jeg er over å springe ofte på do .

Jeg sier jo også at jeg ikke blir sår. Som heller ikke er helt sant. Det hender jeg blir sår når jeg bestemmer meg for at jeg ikke har tenkt å springe på do hele tiden, men knipe igjen. Det kan bli litt-over-snittet ubehagelig etter en stund. Men jeg blir liksom mer over at jeg faktisk kan knipe igjen så lenge jeg vil, for det var jeg ikke i stand til før - da måtte jeg springe fort og ha do nært til en hver tid.

Og sånn vil det vel kanskje være mht slankeoperasjoner tenker jeg også. At de bivirkningene man har absolutt er til å leve med, fordi gevinsten er større? Og at det igjen vil være subjektivt?

Så da koker det jo til syvende og sist ned til at legene har en kolosal jobb å gjøre mht å opplyse om ALLE bivirkninger, både store og små. Og så må hver og en vurdere om prisen er verd å betale. Om man vinner mer enn man taper, både på kort sikt og i det lange løp.

I det perspektivet synes jeg faktisk det er bedre med private solskinnshistorier enn skremseslpropaganda, så lenge vi snakker om en operasjon som for noen kan være livreddende for noen. Legene bør stå for den biten som eventuelt skremmer noen bort, hvis det kommer noen som ikke egentlig har behov (fordi selve vekten er det eneste problemet de egentlig har). Det er et større problem at noen som kunne ha blitt reddet heller dør enn å la seg operere, enn at noen som strengt tatt ikke trenger operasjonen får lyst til å la seg operere. Synes jeg.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 21:58   #54
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.322
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Syk av kroppsvekta" – en ok artikkel?

Milfrid sa det veldig bra her!

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 22:27   #55
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Syk av kroppsvekta" – en ok artikkel?

Milfrid bruker å si mye klokt hun.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 00:49   #56
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Syk av kroppsvekta" – en ok artikkel?

Jeg har vært på møter med Aleris og jo, de snakker rett fra levra. De viser bilder og tegninger fra operasjonen, de snakker om bivirkninger og legger ikke skjul på noe som helst. Tror neppe noe offentlig sykehus forteller mer enn det Aleris gjør, men jeg vet ikke hvordan det er med andre private sykehus altså.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 07:56   #57
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Syk av kroppsvekta" – en ok artikkel?

Offentlige sykehus, iallfall Aker, har deg iallfall igjennom psykologvurdering.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 08:00   #58
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Syk av kroppsvekta" – en ok artikkel?

Det hadde Aleris også tidligere, vet ikke hvorfor de sluttet med det ... De har helt klart forbedringspotensiale de også, det skal jeg ikke si noe på.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 08:04   #59
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Syk av kroppsvekta" – en ok artikkel?

Over tid, slik som i det offentlige? Noen jeg snakket med fortalte at de måtte gjennom flere samtaler med psykolog for å avdekke om de var egnet til operasjon eller ikke.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 08:09   #60
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Syk av kroppsvekta" – en ok artikkel?

Jeg mener mye om vektoperasjoner, årsaken til overvekt, etterhjelp etter operasjonen, risikofaktorer, "smitteeffekt" og fokuset enkelte medier har på hvor enkel en slik operasjon er, men akkurat den nevnte artikkelen mener jeg er helt OK. Sikkert lett for meg å si, som ikke er overvektig. For meg blir en slik artikkel som å lese om silikonoperasjoner.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no