Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Torskemiddag, gi meg din beste oppskrift!

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-09-13, 15:08   #1
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.024
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Torskemiddag, gi meg din beste oppskrift!

Jeg har 900 g med lofottorsk i fryseren.
Jeg er ute etter en sprek torskeoppskrift. Den må ikke være for avansert for to småtroll på 3,5 år skal også nyte maten, men jeg er ute etter noe sprekere enn dampet torsk med grønnsaker (selv om det er godt det også).

Så folkens, hva er din aller beste torskeoppskrift?!

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-13, 16:39   #2
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Torskemiddag, gi meg din beste oppskrift!

Jeg har bare brukt på fersk torsk, men et par never hakkete mandler, et par never hakkete rosiner og et dryss timian eller rosmarin er deilig å panere med. Vend i egg, vend i blandingen og stek på middels temperatur til fisken er gjennomstekt. Det faller av en del nøtter/rosiner under steking, så jeg har drysset litt over underveis og severt det som blir igjen i pannen ved siden av.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (504,1 KB, 16 visninger)
Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-13, 16:39   #3
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Torskemiddag, gi meg din beste oppskrift!

Jo, og litt salt i nøtte-/rosinblandingen, ja.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-13, 17:02   #4
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.672
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Torskemiddag, gi meg din beste oppskrift!

http://trinesmatblogg.no/2011/05/30/...g-blomkalpure/

Dette er kjeeempegodt!

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-13, 19:29   #5
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.465
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Torskemiddag, gi meg din beste oppskrift!

:venter på torsk:

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-13, 21:39   #6
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Torskemiddag, gi meg din beste oppskrift!

Jeg har ikke noen oppskrift fordi den er påfunnet:

ildfast form stor nok til at den torsken du trenger får plass i et lag.


Smør formen, og dekk bunnen med grønnsaker i biter, rød løk, brokkoli, gulrot, tomatskiver og hva du ellers har

Sett i ovn på ca 180 grader, la stå i 15 minutter.

ta ut form og legg på fisk oppå grønnsakene, stå i 15 minutter

i mellomtiden bland chili, cayenne, tomatpure ev. ketchup om barna liker det i et beger med kesam, rømme, yoghurt alt etter hva man har, sånn at det blir skikkelig tomatsmak.

ta ut form, legg på klatter av kesamrømmetomatsaus og la stå i 10 minutter til.

kan serveres med couscous, ris, pasta eller bare de grønnsakene som er i panna.


Funker også som laks med pesto iblandet kesam eller rømme.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-13, 23:24   #7
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.341
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Torskemiddag, gi meg din beste oppskrift!

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg har ikke noen oppskrift fordi den er påfunnet:

ildfast form stor nok til at den torsken du trenger får plass i et lag.


Smør formen, og dekk bunnen med grønnsaker i biter, rød løk, brokkoli, gulrot, tomatskiver og hva du ellers har

Sett i ovn på ca 180 grader, la stå i 15 minutter.

ta ut form og legg på fisk oppå grønnsakene, stå i 15 minutter

i mellomtiden bland chili, cayenne, tomatpure ev. ketchup om barna liker det i et beger med kesam, rømme, yoghurt alt etter hva man har, sånn at det blir skikkelig tomatsmak.

ta ut form, legg på klatter av kesamrømmetomatsaus og la stå i 10 minutter til.

kan serveres med couscous, ris, pasta eller bare de grønnsakene som er i panna.


Funker også som laks med pesto iblandet kesam eller rømme.

Høres deilig ut!

Jeg har laget noe likt sånn ca. Torsk i form med grønnsaker rundt. Tomater på toppen. En god skvett, ok mer enn en skvett, matfløte i så det dekker alt, salt og pepper, og ost på toppen. Stekes i ovn.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-13, 23:27   #8
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Torskemiddag, gi meg din beste oppskrift!

500 gram torsk
300 gram potet
500 gram gulrot
500 gram kålrabi
6 ts. karri
1 l. vann + 2 terningar fiskebuljong (evt. kraft, viss du har)
Persille
1 sitron

Skjær grønnsakene og torsken i bitar og legg lagvis, med karri mellom laga. Kok opp vatn og rør ut buljong. La det koke i 15 min (til grønnsakene er mjuke). Smak til med persille og sitron.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-13, 23:36   #9
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: Torskemiddag, gi meg din beste oppskrift!

Dette er godt og ungene spiser alltid mengder når vi har det til middag:

  • 1 paprika
  • 1 løk
  • 2 dl buljongvann
  • 1 boks creme fraiche
  • 5 ss sweet chilli saus
  • 1/2 ts chilli pasta (sløyf hvis du ikke liker sterk mat)
  • 600 gram torsk eller sei
  • ris/bulgur/couscous
  • Kutt grønnsakene i passe biter
  • Surr de i litt smør i gryte eller wokpanne
  • Hell på buljongvann, creme fraiche og sweet chilli-saus
  • La det småkoke i 5 minutter.
  • Skjær torsk (eller sei) i biter og la det trekke med resten i 10 min.
  • Server med ris/bulgur/couscous

__________________
-08 & -11
Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-13, 08:32   #10
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.331
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Torskemiddag, gi meg din beste oppskrift!

Mye godt her! Vi har fisket en del i sommer, og har en del torsk i fryseren. Spesielt den til Mirmell tror jeg er noe også de etter hvert småkresne ungene våre vil like.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-13, 08:40   #11
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.024
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Torskemiddag, gi meg din beste oppskrift!

Å her var det mange gode forslag.
Da blir det Esmes oppskrift i første omgang, men jeg ser det er flere torskemiddager i nær framtid.

-ea-: Torsk holder seg nok klokelig unna. Det er nok ikke det hyggeligste å se at noen planlegger å spise en.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-13, 14:27   #12
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Torskemiddag, gi meg din beste oppskrift!

Opprinnelig lagt inn av Mirmell, her.

Dette er godt og ungene spiser alltid mengder når vi har det til middag:

  • 1 paprika
  • 1 løk
  • 2 dl buljongvann
  • 1 boks creme fraiche
  • 5 ss sweet chilli saus
  • 1/2 ts chilli pasta (sløyf hvis du ikke liker sterk mat)
  • 600 gram torsk eller sei
  • ris/bulgur/couscous
  • Kutt grønnsakene i passe biter
  • Surr de i litt smør i gryte eller wokpanne
  • Hell på buljongvann, creme fraiche og sweet chilli-saus
  • La det småkoke i 5 minutter.
  • Skjær torsk (eller sei) i biter og la det trekke med resten i 10 min.
  • Server med ris/bulgur/couscous

Buljongvann? Det er fiskebuljong det er snakk om ja? Ikke kjøttbuljong? Vil det gi mye fiskesmak?

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-13, 15:01   #13
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Torskemiddag, gi meg din beste oppskrift!

Lagde torsk i går

Kokt torsk (men fileet i ovnen går også fint)

Bacon - stekes i skiver

Spinat (fersk eller frossen - eller begge deler)
2 fedd hvitløk
løk
smør

stekes i panne til den er falt skikkelig sammen. (godt med revet nepe i også, den burde man klemme ut vannet av og steke først sammen med løk)

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-13, 20:48   #14
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: Torskemiddag, gi meg din beste oppskrift!

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Buljongvann? Det er fiskebuljong det er snakk om ja? Ikke kjøttbuljong? Vil det gi mye fiskesmak?

Tror jeg brukte grønnsaksbuljong forrige gang. Husker ikke hva jeg brukte de andre gangene. Men grønnsaksbuljong funka finfint i alle fall.

__________________
-08 & -11
Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-13, 20:55   #15
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Torskemiddag, gi meg din beste oppskrift!

Laget i dag, med fiskebuljong. Godt. Mellomste likte det ikke, men pytt sann. Vi andre synes det var godt

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-13, 21:14   #16
gmfosse
Nybegynner
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 2
gmfosse har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Torskemiddag, gi meg din beste oppskrift!

Torsk med estragonsaus faller alltid i smak her i familien!
http://husmorkjerringa.com/torsk-med-estragonsaus/

gmfosse er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no