Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvordan oppbevarer dere fersk fisk?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-12-14, 14:48   #1
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Hvordan oppbevarer dere fersk fisk?

Dere som bruker ha fersk "vill" kveite e.l 2 juledag. Hvordan oppbevarer dere fisken frem til da?

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-14, 15:01   #2
M&M
Superduper
 
M&M sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.241
M&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan oppbevarer dere fersk fisk?

Jeg har den i fryseren...
Synes ikke det har noe å si.

__________________
M(-04)&M(-07)
M&M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-14, 15:56   #3
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan oppbevarer dere fersk fisk?

Kjøper fersk og fryser. Ellers måtte vi jo kjøpt den julaften eller noe sånt. Det tar jeg ikke sjansen på her østpå i hvertfall.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-14, 16:06   #4
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan oppbevarer dere fersk fisk?

Før fikk vi den levert i blokk på døra av vår kjære fisker, men han er ikke lengre Da kunne jeg oppbevare fisken i ei kald bod. Har og ved en anledning kjøpt fra fiskebutikk og fått den da også i blokk. Da jeg snakket med en fiskebutikk i dag så mente han at hentet jeg den 23 desember så kunne den oppbevares til 2 juledag i kjøleskap. Det blir 3 dgr. Kveite er feit fisk så trodde 2 døgn var maks.
Dette er den middagen vi alle er mest glad i til jul så da må fisken være god. Spørs om jeg skal fryse den da.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.


Sist redigert av Michelle : 08-12-14 kl 16:14.
Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-14, 16:20   #5
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan oppbevarer dere fersk fisk?

Tre dager høres litt lenge ut ja. Det er ikke farlig, men vil tro smaken kan bli litt forringet.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-14, 16:25   #6
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan oppbevarer dere fersk fisk?

Fisk er jo ikke fersk etter to-tre dager. Jeg hadde heller lagt den i fryseboksen hvis jeg ikke kunne kjøpe den samme dag eller dagen før den skal spises.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-14, 16:33   #7
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.172
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan oppbevarer dere fersk fisk?

Derom fisken er fersk når du kjøper den er 3 dager null problem, kveite er faktisk en av de fiskesortene som trenger "modning" for den beste smaken. Jeg ville prøvd å få tak i knust is og oppbevare den på i kjøleskapet. Sjekk også tempen i kjøleskapet, 2-3 grader er fin temp, over 4 bør den ikke være.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no