Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Sjørøverskip - kake - hjelp!!!

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-09-06, 12:01   #1
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sjørøverskip - kake - hjelp!!!

Markus fyller 4 år lørdag og det eneste han ønsker seg er dette.
Jeg blir svett bare ved tanken...........

Noen som har laget dette før???

bilde jatakk!

Denne hadde vi på 2 årsdagen, kjøpte den av en kakeglad dame i Bergen, bestilt over nett.
Må jo toppe den, liksom!!!

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-06, 12:02   #2
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Lag to langpannesjokoladekaker og bygg.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-06, 12:03   #3
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-06, 12:03   #4
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Oisann.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-06, 12:07   #5
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.844
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Rull deg litt nedover på denne siden:

http://www.matoppskrift.no/sider/artikkel249.asp

Jeg lagde denne for et par år siden. Den var ikke så vanskelig. Som hav brukte jeg grønn gele med litt blå konditorfarge i. Noen godtekrokodiller og et par seigmenn i havet ble stilig, syntes ungene.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-06, 12:11   #6
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Rull deg litt nedover på denne siden:

http://www.matoppskrift.no/sider/artikkel249.asp

Jeg lagde denne for et par år siden. Den var ikke så vanskelig. Som hav brukte jeg grønn gele med litt blå konditorfarge i. Noen godtekrokodiller og et par seigmenn i havet ble stilig, syntes ungene.


Tusen takk til deg og Vimsen for gode råd og bilder!

Oppskriften i linken er herved kopiert

Dette skal jeg klare!!!

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-06, 12:13   #7
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Jeg tviler på at guttungen husker 2-årskaken sin da.

Etter Fridas 4-årsdag fikk vi grei beskjed: "Neste gang vil jeg ikke ha fotballbanekake. Jeg vil ha prinsessekake".

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-06, 12:15   #8
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Jeg tviler på at guttungen husker 2-årskaken sin da.

Etter Fridas 4-årsdag fikk vi grei beskjed: "Neste gang vil jeg ikke ha fotballbanekake. Jeg vil ha prinsessekake".


Han har bilde av den på rommet og dermed så "husker" han den

Det eneste han ønsker seg er denne skuten!

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-06, 12:19   #9
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.844
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

De blir etter hvert ganske så kravstore med kakene. I år slet jeg skikkelig fordi HE absolutt ville ha Harry Potter-kake. Ikke at han har lest eller sett noe Harry Potter ennå, men han har visst forstått at det er kult. Den var skikkelig vanskelig, og han har fått beskjed om at noe slikt prøver jeg meg ikke på igjen. Lille JC var greiere. Gode gamle Byggmester Bob er fremdeles topp. Den kan jeg nå, så der gikk pyntingen unna i en fei.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-06, 12:53   #10
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lagde sjørøverskipkake til poden til treårsdagen. Jeg brukte Madam Mims sjokoladekake, se oppskrift her. Den var ypperlig til å bygge kake med.

Jeg lagde meg en mal til båten ved å bruke et ark som var like stor som formen jeg bakte kaken i og tegnet opp hvordan båten skulle se ut. Se vedlagt fil. Først smurte jeg masse sjokoladekrem over selve båtbunnen og så la jeg de to trekantene i baugen og det ene rektangelet til akter og smurte mer sjokoladekrem på.

Jeg brukte seigmenn og nonstop til pynt, og segl ble laget av grillspyd i tre med papirbiter festet på. Dersom jeg hadde vært skikkelig kreativ så hadde jeg sikkert tegnet fine dødningehoder på, men det gadd jeg ikke og printeren vår var indisponert. Jeg brukte lakris til kanoner som ble festet på sidene.

Du finner forøvrig flere sjørøverkaker her: http://www.nybaktmamma.com/plassen/s...d.php?t=374137
Jeg hentet inspirasjon fra denne kaka: http://www.nybaktmamma.com/plassen/s...&postcount=126


Sist redigert av Adrienne : 08-12-08 kl 22:32.
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-06, 13:01   #11
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.134
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

... og synet av Adriennes lille podes ansikt da han fikk se kaka var ubetalelig!

"TAKK MAMMA!" utbrøt han henført!

Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-06, 13:28   #12
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

... og synet av Adriennes lille podes ansikt da han fikk se kaka var ubetalelig!

"TAKK MAMMA!" utbrøt han henført!


Det tenker jeg

tusen takk for gode råd, jeg gleder meg til å sette igang!!!

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-06, 13:30   #13
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.119
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Jeg tviler på at guttungen husker 2-årskaken sin da.

Guttungen min snakker fremdeles av og til om kaken han fikk på 2-årsdagen sin, som det var Yellow Submarine på. Og han driver stadig og kommer med nye ideer til hva som skal være på 4-årsdagskaken. Den foreløbig siste planen er at det skal være en drage som sitter oppå en krokodille. Jeg er litt spent på hvordan han har tenkt at jeg skal få til det.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-06, 13:47   #14
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.134
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Guttungen min snakker fremdeles av og til om kaken han fikk på 2-årsdagen sin, som det var Yellow Submarine på. Og han driver stadig og kommer med nye ideer til hva som skal være på 4-årsdagskaken. Den foreløbig siste planen er at det skal være en drage som sitter oppå en krokodille. Jeg er litt spent på hvordan han har tenkt at jeg skal få til det.

Det tror jeg han gir blaffen i. Han bare tar det for gitt at det løser du på en eller annen måte.

Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-06, 13:52   #15
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.119
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det tror jeg han gir blaffen i. Han bare tar det for gitt at det løser du på en eller annen måte.

Det tror jeg også. Og sannsynligvis vil han bli godt fornøyd med langt mindre avansert drage enn jeg ser for meg at han vil ha. (Til treårsdagen ble han i alle fall overlykkelig over lundefuglkaken, selv om han på forhånd hadde erklært gjentatte ganger og med ettertrykk at det skulle være en Archaeopteryx på den. )

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-06, 13:53   #16
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Guttungen min snakker fremdeles av og til om kaken han fikk på 2-årsdagen sin, som det var Yellow Submarine på. Og han driver stadig og kommer med nye ideer til hva som skal være på 4-årsdagskaken. Den foreløbig siste planen er at det skal være en drage som sitter oppå en krokodille. Jeg er litt spent på hvordan han har tenkt at jeg skal få til det.

Du er jo Mamma, er du ikke?

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-06, 13:59   #17
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.119
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Du er jo Mamma, er du ikke?

Jo. Og her om dagen ble han hjerteskjærende forrådt av at jeg sa han skulle ned i en annen avdeling da vi kom i barnehagen, fordi jeg så at alle de andre barna var der, men mens han tok av seg sko og jakke, kom hans avdeling opp igjen, så han skulle ikke ned dit. Han ble nesten på gråten og prøvde flere ganger å fortelle meg hvor ille dette var: "Du sa vi skulle ned på Tellus, men vi skal jo ikke det! - Vi måtte komme når de andre skulle ned, vi kom for sent, vi kom når de skulle opp! - Du må ikke gjøre sånn at vi kommer for sent og så si at vi skal gå ned!..". Til slutt kom han med det egentlige problemet, og nådestøtet, med gråtkvalt stemme og blikket satt hardt i mitt: "Du vet ikke ting!". Jeg måtte alvorlig medgi at ja, det stemmer, det er ting jeg ikke vet.

Stakkar. Nok en illusjon fattigere.

(Unnskyld total avsporing! )

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-06, 14:04   #18
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.134
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så skjønn!

Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-06, 14:08   #19
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Til slutt kom han med det egentlige problemet, og nådestøtet, med gråtkvalt stemme og blikket satt hardt i mitt: "Du vet ikke ting!". Jeg måtte alvorlig medgi at ja, det stemmer, det er ting jeg ikke vet.

Stakkar. Nok en illusjon fattigere.

(Unnskyld total avsporing! )


Dakar liten. Det er ikke alltid det er lett å innse at foreldre ikke vet alt.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-06, 14:21   #20
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Stakkar. Nok en illusjon fattigere.

Dakkar.

Poden er fortsatt der at han blir rasende på meg om jeg sier jeg ikke vet. For jeg vet alt, punktum.

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no