Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Stort verdenskart til veggen

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-03-11, 14:15   #1
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Stort verdenskart til veggen

Så hos en bekjent et svært verdenskart, et slags lerret, som hang over sofaen.. syns det var utrolig stilig. Vet noen hvor man får kjøpt det?

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 14:17   #2
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.338
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: stort verdenskart til veggen.

De har i alle fall på IKEA.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 14:19   #3
Olive Oyl
Sperret
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 697
Blogginnlegg: 1
Olive Oyl er populærOlive Oyl er populærOlive Oyl er populær
Standard

Sv: stort verdenskart til veggen.

Hos IKEA. :-)

Olive Oyl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 14:20   #4
Olive Oyl
Sperret
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 697
Blogginnlegg: 1
Olive Oyl er populærOlive Oyl er populærOlive Oyl er populær
Standard

Sv: stort verdenskart til veggen.

Der var jeg visst litt treig. Men om det på IKEA av en eller annen grunn ikke faller i smak, finner du ganske mye ved å google.

Olive Oyl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 14:26   #5
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: stort verdenskart til veggen.

Akkurat ja.. på ikea? det var enkelt..

jeg tenkte meg litt mer sånn gammeldags i fargen liksom.. jeg får google litt og se.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 14:28   #6
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.338
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stort verdenskart til veggen

Det tror jeg jeg har sett på Bohus, men det var innrammet. Jeg har i alle fall noen små, innrammede trykk derfra, mener de hadde en større variant også. Det store var et litt mer oppdatert kart enn på bildet under, men så fortsatt "gammelt" ut, om du skjønner.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 14:30   #7
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stort verdenskart til veggen

ah.. så flott det var..

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 14:56   #8
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stort verdenskart til veggen

Her er noen hos Photowall.



Og så en dansk side med landkort.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 15:06   #9
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.338
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stort verdenskart til veggen

De -ea- viser likte jeg!

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 14:45   #10
Effie
wizzzard
 
Effie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 956
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Sv: Stort verdenskart til veggen

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Og så en dansk side med landkort.

Bestilt og allerede på veg i posten!

__________________
Det är ni som är dom konstiga, det är jag som är normal.
Effie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 18:37   #11
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stort verdenskart til veggen

Da må du legge inn bilde når du får det opp på veggen, mums.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 18:44   #12
Effie
wizzzard
 
Effie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 956
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Sv: Stort verdenskart til veggen

Det kan ta tid, den må malast ferdig først og eg er treg. Men no fekk eg litt motivasjon da...
Må finne ei ramme og!

Er det forøvrig nokon som veit kvar ein kan få kopier av skikkelig gamle norgeskart? Til ein av dei andre umalte veggane.

__________________
Det är ni som är dom konstiga, det är jag som är normal.
Effie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 18:48   #13
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stort verdenskart til veggen

Her er et de selger på finn. Disse er fine synes jeg.

__________________
Gutt 95 Jente 04
cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 19:09   #14
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stort verdenskart til veggen

Hvor finner man rammer til de plakatene, da?

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 20:11   #15
Effie
wizzzard
 
Effie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 956
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Sv: Stort verdenskart til veggen

Opprinnelig lagt inn av cilen, her.

Her er et de selger på finn. Disse er fine synes jeg.

Minner meg om dei gamle skulekarta, kjempefine!


Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Hvor finner man rammer til de plakatene, da?

Det lurer eg og på.

__________________
Det är ni som är dom konstiga, det är jag som är normal.
Effie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 20:28   #16
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stort verdenskart til veggen

Opprinnelig lagt inn av mums, her.

Minner meg om dei gamle skulekarta, kjempefine!


Det er gamle skolekart

__________________
Gutt 95 Jente 04
cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 20:36   #17
Effie
wizzzard
 
Effie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 956
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Sv: Stort verdenskart til veggen

Opprinnelig lagt inn av cilen, her.

Det er gamle skolekart

Kult!

__________________
Det är ni som är dom konstiga, det är jag som är normal.
Effie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 22:39   #18
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stort verdenskart til veggen

Jeg hadde et slikt digert kart før, som fulgte meg i 10-15 år i forskjellige flyttelass. Det var 3. litt meter bredt, 2 meter høyt

Jeg kjøpte det i en kartspesialistbutikk i London i sin tid, men de har da store kart andre steder også. Det kom sammenrullet, i 3 deler.

Så kjøpte jeg 4x halve rundstokker, ca 10cm lengre enn kartet hver seg.
Så monterte jeg slik at det var en halv rundstokk, lim, så kartet, så mer lim, så den andre halve rundstokken, slik at det så ut som en hel rundstokk liksom - med kartet "inni". Og 5 cm uttafor på hver side (men det hadde jeg ikke trengt). Samme greia nederst.
I hver ende, og etpar steder på midten av rundstokken øverst, boret jeg hull.

Så kjøpte jeg tau, ikke sånn kjempetykt men ikke tynt heller, og trakk gjennom hullene, og lagde til hemper å henge kartet i. Flere hull fordi ellers sægget stokken.

På ett sted hadde jeg faktisk bare lange skruer med litt stort hode som jeg skrudde gjennom hullene og rett i veggen innenfor, det var både penere og enklere. Kartet hang fint, det

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 22:40   #19
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stort verdenskart til veggen

Jeg hadde et slikt digert kart før, som fulgte meg i 10-15 år i forskjellige flyttelass. Det var 3. litt meter bredt, 2 meter høyt

Jeg kjøpte det i en kartspesialistbutikk i London i sin tid, men de har da store kart andre steder også. Det kom sammenrullet, i 3 deler.

Så kjøpte jeg 4x halve rundstokker, ca 10cm lengre enn kartet. De beiset jeg mørkebrune.
Så monterte jeg slik at det var en halv rundstokk, lim, så kartet, så mer lim, så den andre halve rundstokken, slik at det så ut som en hel rundstokk liksom - med kartet "inni". Og 5 cm uttafor på hver side (men det hadde jeg ikke trengt). Samme greia nederst.
I hver ende, og etpar steder på midten av rundstokken øverst, boret jeg hull.

Så kjøpte jeg tau, ikke sånn kjempetykt men ikke tynt heller, og trakk gjennom hullene, og lagde til hemper å henge kartet i. Flere hull fordi ellers sægget stokken.

På ett sted hadde jeg faktisk bare lange skruer med litt stort hode som jeg skrudde gjennom hullene og rett i veggen innenfor, det var både penere og enklere. Kartet hang fint, det

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 22:55   #20
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stort verdenskart til veggen

Det er også kult stikke små knappenåler (med runde hoder) inn i byer man har vært i og trekke tråd mellom dem (reiserute). Så kan man bruke forskjellige farger på de ulike turene. Jo mer man har reist, jo kulere blir det!

__________________
Gutt 95 Jente 04
cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no