Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Juksepanel

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-03-11, 14:40   #1
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Juksepanel

Da me renoverte boligen vår brukte me i stor grad juksepanel eller smartpanel. På den tida var det eit heilt opplagt val. Det var enkelt, moderne og fint.

No skal me igang med eit prosjekt og eg lurer på om dette framleis er på mote, eller om det er andre løysningar som gjelder no. Eg lurer rett og slett på om det kan bli umoderne i nær framtid ettersom det har vore på markedet i mange år no. Det er heilt kurrant på loftsstove eller kjellarstove, men ellers i huset? No har me feks. smartpanel på alle vegger på to av soveromma. Dei er knøttsmå og fire veggar med smartpanel blir for mykje! Storesøsters rom er ok, for det er to glatte veggar og to med smartpanel.

Det var utruleg "sutaslaust" å jobbe med. Mannen vart heilfrelst, for det var så kjapt å få opp. Eg var mindre fornøyd ettersom han nekta å bruke ferdigmalt panel, for det var meir vanskelig å få fint. Det var mykje malearbeid for å få resultatet bra! Og gjett kven som fekk malejobben. Skal me gå for smartpanel ein gong til så skal det vere ferdigmalt! Tapetsering er me elendige på.


Om det er noko tvil om kva eg snakkar om:



http://www.smartpanel.no/english/vegg_color_antikk.html

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 14:43   #2
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juksepanel

Vi har i alle fall sånne plater over omtrent hele huset, og er veldig fornøyd. Det passer til stilen på huset vårt, som stod ferdig høsten 2009. Om det går av moten, bryr jeg meg ikke om, kjenner jeg. Det skal dog sies at vi ikke har prøvd å henge opp bilder ennå, så jeg vet ikke hvordan det funker i så måte.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 14:46   #3
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juksepanel

Eg synes også det er fint, men lurer på om eg har fått overdose?

Og da lurer eg også på kva alternativ som finnes. Malt strie? Det er kanskje også gamaldags? Eg kan ingenting om interiør. Det interesserar meg egentlig veldig lite, og såleis blir eg usikker. Me vil ha noko som varar, noko me er nøgde med både tre og 10 år fram i tid.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 14:48   #4
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juksepanel

Jeg tenker at hvis dere skal bo der en stund er det vel ikke så nøye om det er moderne eller ikke, så lenge dere liker det. Men jeg aner ikke hva som er "in" altså.

Vi har "ekte" panel i hele huset, og jeg savner å ha noen glatte vegger, men det er nå bare meg. Det er nok bare badene og kjøkkenet som ikke er dekket av panel her. Vi har heldigvis fått malt nesten alt - bare to rom igjen.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 14:54   #5
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juksepanel

Jeg har på ett rom og blir ikke å ha det på flere. Vi har brukt ferdigmalte plater. For min del er grunnen at de ferdigmalte platene lett får hakk og merker og da er mer arbeid å male over enn glatt vegg. Utseende er greit synes jeg. Hvis mannen din synes det var lett å legge panel, tror jeg han synes det er like greit å legge vanlige sponplater.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 14:56   #6
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juksepanel

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Hvis mannen din synes det var lett å legge panel, tror jeg han synes det er like greit å legge vanlige sponplater.

Det er sant, men tapetsering...? Det var virkelig vanskelig!

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 14:59   #7
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juksepanel

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Det er sant, men tapetsering...? Det var virkelig vanskelig!

Vi har for det meste bare malt over platene. Det blir jo helt glatt vegg, men de må sparkles da. Vi bor i et hus fra 1935 og vi er plaget med mye bevegelse (vinteren i år har jo hjulpet mye på da. ). Jeg synes dog det er veldig hyggelig å ha muligheten til å tapetsere også, men her er det bare tapet på en vegg.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 22:48   #8
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juksepanel

Jeg har malt panel i huset, malte koreaplater og slike plater du snakker om som også er malte.
Panelen og koreaplatene var her fra før av da. (men ikke malte)

På soverommene har jeg stort sett tapetsert med overmalingstapet og da logisk nok malt etterpå. Det fordi de rommene har til nå blitt pusset opp flest ganger.
Hva som event er moderne eller ikke har ikke vært veldig viktig for min del.
(som nevnt har jeg jo Koreaplater...)
Noe av grunne til at det ble panelplater der vi har det er at i den gangen hadde vi koreaplater som ble fjernet. (måtte når vi bygde på huset og måtte gjøre noen endringer inne)

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-11, 22:50   #9
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juksepanel

Vi kommer til å bruke det i det meste av kjelleren vår. Dvs i gangen og alle tre soverommene. Det er billig, og sparer oss for en god del jobb. (Oppretting av vegger, sparkling, maling osv)

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 11:54   #10
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.769
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juksepanel

VI har umalte plater på soverommet til storebror og på gjestedoen. Mener de var greie å male men det var ikke meg som gjorde det.
Tror jeg hadde blitt lei hvis vi hadde hatt det i hele huset. Har hatt panel i alle tak også men nå fjernet vi stuetaket i helgen.
Har dog panel igjen på soverommet vårt, badet, gangen og vaskerom men det holder.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no