Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Irmas kokebok (med bilder)

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-03-08, 18:18   #341
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Irmas kokebok (med bilder)

Jeg skjønner jeg er sent ute, men hvis du skulle finne et "glemt" lager eller noe, så er jeg også interessert i kokebok. Har du kommet lengre på blogtanken? :maser:

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-08, 18:25   #342
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Irmas kokebok (med bilder)

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Jeg skjønner jeg er sent ute, men hvis du skulle finne et "glemt" lager eller noe, så er jeg også interessert i kokebok. Har du kommet lengre på blogtanken? :maser:

Jeg noterer deg på lista, og kommer tilbake til deg hvis det blir noen bøker til overs. Foreløpig ser det dårlig ut, men det kan være at noen ombestemmer seg, ikke betaler osv. Det blir nok et liten stund til bloggen er oppe å gå, som nevnt i innlegg 334 trenger jeg en pause.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-08, 10:43   #343
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Irmas kokebok (med bilder)

Bøker??? Har du trykket opp oppskriftene? Kjære deg, det har gått meg hus forbi, jeg vil gjerne ha om det skulle være noen igjen.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-08, 11:27   #344
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Irmas kokebok (med bilder)

Jeg nevnte det vel for en god stund siden i denne tråden at jeg tok i mot bestillinger på bøker. Dersom flere ønsker bøker så skriv det på PM eller i tråden, blir det mange nok så kan jeg vurdere å ta kontakt med trykkeriet for å skrive ut noen flere. Tviler på at de gidder å gjørde for samme pris for kun to-tre bøker liksom.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-08, 13:20   #345
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Irmas kokebok (med bilder)

Jeg er interessert i kokebok. Nå eller senere, det spiller ingen rolle. Skjønner forresten at du trenger litt pause etter boklaging, jeg hadde ikke sette meldingen din om dette før jeg begynte å mase

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-08, 14:22   #346
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Irmas kokebok (med bilder)

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Jeg er interessert i kokebok. Nå eller senere, det spiller ingen rolle. Skjønner forresten at du trenger litt pause etter boklaging, jeg hadde ikke sette meldingen din om dette før jeg begynte å mase

Det går bra, bare hyggelig at det er interesse. Jeg har satt deg på interessertlista.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-08, 14:24   #347
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Irmas kokebok (med bilder)

Gleder meg til å få bok i posten.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-08, 16:52   #348
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.712
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Irmas kokebok (med bilder)

Jeg stiller meg også pent i bokkø.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-08, 20:17   #349
Manga
Bør lage seg en tittel selv
 
Manga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 2.129
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Sv: Irmas kokebok (med bilder)

Sett meg også opp på interesseliste

__________________
Storesøster 05 - Lillebror 07 - Bittelillebror 15
Manga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-08, 22:48   #350
Labolina
Superduperaktiv
 
Labolina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 709
Labolina er litt kulLabolina er litt kul
Standard

Sv: Irmas kokebok (med bilder)

Opprinnelig lagt inn av Manga, her.

Sett meg også opp på interesseliste

Labolina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-08, 14:30   #351
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Irmas kokebok (med bilder)

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Ost- og urtebrød
5 dl melk
50 g ferske hakkede urter (f.eks basilikum, ruccola, persille)
50 g gjær
50 g smør
2 ts salt
200 g revet jarlsberg eller annen revet ost
12-13 dl hvetemel

I stekeovnen 250 grader, 10-12 min.

Varm melken til ca 37 grader. Ha urtene i litt av melken, smuldre gjæren i bakebollen og rør den ut i urtemelken. Tilsett resten av melken, smør, salt, halvparten av osten og det meste av melet. Arbeid deigen til den er smidig og ikke klisser. La deigen heve på et lunt sted under plast ca 30 minutter. Ha deigen på melet bakebord, og del den i to deler. Trykk ut eller kjevle til firkanter ca 20x20 cm. Skjær 2 cm brede strimler med en spiss kniv. Vri på deigen noen ganger og legg den på smurt plate eller bakepapir. Strø over resten av osten. La den heve igjen i ca 15 minutter, og steke midt i ovnen. Avkjøl utildekket på rist.

Nå står denne på heving. Går det greit å bruke tørrgjær? Jeg glemte å skrive opp fersk gjær på listen.
Og smøret, skal det være smeltet eller skal det smuldres i deigen? Jeg smeltet det.

Jaja, jeg merker jo fort om det går med tørrgjær.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-08, 14:43   #352
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Irmas kokebok (med bilder)

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Nå står denne på heving. Går det greit å bruke tørrgjær? Jeg glemte å skrive opp fersk gjær på listen.
Og smøret, skal det være smeltet eller skal det smuldres i deigen? Jeg smeltet det.

Jaja, jeg merker jo fort om det går med tørrgjær.

Mannen min sier at han ikke husker hva han har brukt å gjøre (lenge siden vi brukte å bake disse), men tror at han har smeltet smøret. Begge deler bør gå bra, det er egentlig bare forskjellige måter å velge og bake på. Det behøver ikke nødvendigivis bli så forskjellig resultat. Både når det gjelder smøret og gjær.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-08, 15:50   #353
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Irmas kokebok (med bilder)

Opprinnelig lagt inn av Manga, her.

Sett meg også opp på interesseliste

Jeg vil også gjerne stå på interesseliste.

__________________
Storebror 2000 Lillebror 2003


Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-08, 19:03   #354
Ciela
Erfaren
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 962
Ciela er populærCiela er populærCiela er populærCiela er populær
Standard

Sv: Irmas kokebok (med bilder)

Jeg er også interesert i en kopi av boken .

Ciela er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-08, 19:17   #355
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Irmas kokebok (med bilder)

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Mannen min sier at han ikke husker hva han har brukt å gjøre (lenge siden vi brukte å bake disse), men tror at han har smeltet smøret. Begge deler bør gå bra, det er egentlig bare forskjellige måter å velge og bake på. Det behøver ikke nødvendigivis bli så forskjellig resultat. Både når det gjelder smøret og gjær.

Det gikk veldig fint med tørrgjær og smeltet smør! Brukte bare basilikum, og de ble knallgode! Meg og Lille knasker på hvert vårt nå.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-08, 21:53   #356
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.712
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Irmas kokebok (med bilder)

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Det gikk veldig fint med tørrgjær og smeltet smør! Brukte bare basilikum, og de ble knallgode! Meg og Lille knasker på hvert vårt nå.

Disse går kanskje ann å lage som rundstykker også?

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-08, 21:58   #357
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Irmas kokebok (med bilder)

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Disse går kanskje ann å lage som rundstykker også?

Ja, helt sikkert!

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-08, 22:07   #358
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.712
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Irmas kokebok (med bilder)

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Ja, helt sikkert!

Da tester jeg nok det i morgen. Får lunsjgjester, og da er det moro å prøve noe nytt.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-08, 16:45   #359
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Irmas kokebok (med bilder)

Sitat:

Pasta med pølse og pesto

500g spagetti
400 g pølse (kokt, røkt kjøttpølse – eller andre krydrede pølser)
4 ss olivenolje
1 rød paprika
1 gul paprika
2 dl sjampingjonger
1 løk (evt 4 vårløk)
1 ½ dl pesto
1 ½ dl revet, fersk parmesan
salt og nykvernet pepper

Kok spagettien etter anvisning på pakken. Skjær pølsene i skiver og stek dem raskt lysebrune i to skjeer olivenolje. Ta pølsekivene opp av pannen. Tilsett grønnsaker. La dem surre på svak varme i 6-8 minutter. Legg pølseskivene tilbake i pannen og rør inn pesto og mesteparten av parmesanen. Smak til med salt og pepper. Bland sausen i spagettien. Dryss med resten av parmesanen rett før servering.

Pesto
1 liten potte frisk basilikum
1 ts grov salt
2-4 hvitløksklæfter
50g pinjekjerner
3 ss nyrevet parmesanost
5 ss olivenolje

Med kjøkkenmaskin: Ha i basilikum, salt, hvitløk, pinjekjerner, parmesan og 3 ss av oljen og kjør det raskt sammen i maskinen. Ha i resten av oljen litt etter litt.
I morter: Knus basilikum, salt hvitløk, pinjekjerner, og parmesan til en jevn masse. Ha i oljen litt etter litt.



Dette hadde vi til middag i går, og det falt virkelig i smak, spesielt hos Lille!
Hun bruker avsindig lang tid på et måltid, og må som oftest mekles mat inn i,
men i går spiste hun som bare det! Dette blir garantert laget igjen!

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-08, 16:53   #360
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Irmas kokebok (med bilder)

Da har jeg vært i posten og hentet kokeboken min. Den er kjempeflott, Irma! Tro meg, den skal nileses og alt skal testes. Mannen var også begeistret, og det var jo masse godt i den som ikke står her i tråden.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no