Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Irmas kokebok (med bilder)

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-03-08, 17:17   #361
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Irmas kokebok (med bilder)

Jeg har fått hentelapp, men postkontoret var stengt når jeg kom ned. *hyyyyyl*
Gleder meg stort til Irmaboken!

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-08, 17:19   #362
Labolina
Superduperaktiv
 
Labolina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 709
Labolina er litt kulLabolina er litt kul
Standard

Sv: Irmas kokebok (med bilder)

Heldige dere!

Labolina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-08, 17:24   #363
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Irmas kokebok (med bilder)

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Jeg har fått hentelapp, men postkontoret var stengt når jeg kom ned. *hyyyyyl*
Gleder meg stort til Irmaboken!

Ja, jeg så TILFELDIGVIS at de stenge 13 i dag, så jeg rakk det heldigvis. Da jeg kom hjem lå det en ny hentelapp til en annen pakke i posten, fader så typisk.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-08, 17:54   #364
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Irmas kokebok (med bilder)

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja, jeg så TILFELDIGVIS at de stenge 13 i dag, så jeg rakk det heldigvis. Da jeg kom hjem lå det en ny hentelapp til en annen pakke i posten, fader så typisk.



Jeg tenkte at jeg hadde god tid til å handle først jeg. Jada..
Men men, hente på tirsdag, så har jeg noe å glede meg til!

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 13:59   #365
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Irmas kokebok (med bilder)

Har fått boka, her skal MYE prøves ut. Men hva er hvit geitost?Er det snøfrisk?

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 17:45   #366
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Irmas kokebok (med bilder)

Opprinnelig lagt inn av Jinx, her.

Har fått boka, her skal MYE prøves ut. Men hva er hvit geitost?Er det snøfrisk?

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-08, 13:42   #367
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Irmas kokebok (med bilder)

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.


Ok da vet jeg. Også i boka på oppskrifen til kylling og spinatlasagne. Så står det ikke hvor mye det skal brukes av kylling og spinat...Kylling klarer jeg nok og finne ut av,men spinat?

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-08, 17:28   #368
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Irmas kokebok (med bilder)

Jeg stiller meg i bokkø

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 20:25   #369
Tante Grønn
Alltid motsatt
 
Tante Grønn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 888
Tante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populær
Standard

Sv: Irmas kokebok (med bilder)

Irma: Hvilken kokebok er spinat-og ricottacannelonien ifra?

__________________
-Tripp-06,Trapp-07 og Tresko des-08-
Tante Grønn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 21:48   #370
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Irmas kokebok (med bilder)

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Pitabrød med makaronistuing og hvitløksdressing

4 pitabrød
1 boks kokt skinke/kyllingskinke
2 løk
2 fedd hvitløk
½ dl olivenolje (vi bruker bare et par spiseskjeer)
½ boks hakkede tomater
1 dl ketchup
1 ss sukker
salt og pepper
200 g makaroni
100g revet ost

Finhakk løk og hvitløk og fres i oljen i tre minutter. Tilsett terninger av skinke og la det frese i noen minutter før du tilsetter hakkede tomater og ketchup. Smak til med salt, pepper og litt sukker. Kok makaronien etter anvisning på pakken. Når den er ferdig, siles den over et dørslag og avkjøles i kaldt vann. Bland makaronien i kjøttsausen og fyll den i varme pitabrød som er smurt med hvitløksdressing. Dryss på ost og server litt salat til pitabrødene. (Vi putter gjerne salat++ inni pitabrødet.)

Hvitløksdressing
3 ss majones
3 ss rømme/rømmekolle
1 fedd hvitløk
1 ts hvitvinseddik
1 ts sukker
salt og pepper

Dette hadde vi i forrige uke, og det var godt! Overraskende mye smak på stuingen faktisk, og hvitløksdressingen var kjempe god. Vi er ikke vant til så mye hvitløk, så vi bruker nok litt mindre av det neste gang.
Det beste av alt, var at Lille spiste med meget god apetitt, hun som eter like fort som en skilpadde.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 22:30   #371
Kaktus
St(r)ikkeplante
 
Kaktus sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.624
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Irmas kokebok (med bilder)

*Stiller seg i kø for bok*

__________________
I am a bad girl. Go to my room.
Kaktus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 20:10   #372
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Irmas kokebok (med bilder)

Beklager at jeg ikke har fulgt opp interessen for boka. Har vært dårlig i mange uker, og kokebøker og mat har jeg ikke en gang orket å tenke på. :kvalm: Har som sagt noen få liggende, men har ikke fått tatt fordelinga etter hvem som meldte interesse først. Skal få en oversikt og gi tilbakemeldinger når formen bedrer seg. Takk for tålmodigheten!

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 20:56   #373
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.101
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Irmas kokebok (med bilder)

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.


Saftig kylling med krydret frukt- og grønnsaksmiks

Tilberedelse: 15 minutter
I ovn: ca.30- 45 minutter
4 porsjoner

3 kyllingfileter (ca. 600 g)
1 ts olivenolje
1 ts salt
2 krm pepper
2 stekeposer
250 g sjalottløk
4 gulrøtter
4-5 poteter (200g)
1 eple
3 pærer
3 fiken
½ sitron

Marinade:
1 finhakket rød chili
2 pressede hvitløksfedd
3 ss hakket persille
1 ss rårørsukker eller vanlig sukker
1 ½ ss olivenolje
1 ts salt
2 krm pepper

  • Sett ovnen på 200 grader
  • Pensle kyllingfiletene. Luk posen etter anvisning på pakken. Masser kyllingen med krydderene og oljen i posen.
  • Legg posen på en kald stekeplate. Stikk 2-3 hull i posen nær lukningen slik at den ikke sprekker.
  • Skrell løken. Skrell og skjær gulrøtter og potet i ca 2 cm store biter. Ta ut kjernen av eplet og del det i skiver. Ta ut kjernen og skjær pærene i grove biter. Del fiken og citron i båter.
  • Bland alle ingredienser til marinaden.
  • Legg løk, grønnsaker og frukt i den andre posen. Tilsett marinaden og bland. Lukk posen og legg den på stekeplaten ved siden av kyllingposen. Stikk 2-3 små hull i posen nær lukningen.
  • Stek kylling og grønnsaker sammen i ovnen i ca. 30 minutter. Posen må ikke ha kontakt med ovnstak eller vegger.
  • Åpne posene forsiktig, og ta vare på sausen hvis ønskelig.


Må bare løfte fram denne. Utrolig deilig mat!

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 20:58   #374
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Irmas kokebok (med bilder)

Jeg må jo legge til at jeg laget oste-og urtebrødene igjen i går.
De forsvant på et par dager sist. Jeg kunne spist meg ihjel.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-08, 22:13   #375
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Irmas kokebok (med bilder)

Ja! En fem-stjerners tråd!! Denne trengte jeg nå!

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-08, 22:22   #376
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Irmas kokebok (med bilder)

Takk Amelie. Jeg tenkte faktisk på denne tråden i går, månedene har løpt gitt. Jeg er fortsatt svangerskapskvalm, så det blir nok ikke noe nytt fra denne fronten på en stund. Middag spiser jeg nesten ikke, og kokebøker orker jeg ikke knapt å ta i. Andre må gjerne komme med bidrag selv om jeg har tatt meg en pause.

Jeg har fått en del henvendelser angående ønske om kjøp av kokebok, det prosjektet har også ligget brakk. Har fortsatt noen bøker liggende, og kontakter de som har meldt interesse når jeg kommer litt ovenpå igjen.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-08, 08:14   #377
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Irmas kokebok (med bilder)

Skjønner godt hva du mener, Irma. Kvalme og matlaging hører overhodet ikke sammen, selv om man kan bli desperat i tanken på hva egentlig kunne hatt lyst å spise... Uansett, Fj***land er ikke noe man kan nevne i en tråd som dette, selv om det var noe som fikk meg til å spise litt ordentlig mat innimellom grønne epler og tørre knekkebrød.
Håper kvalmen snart slipper taket, og lykke til videre med babyen!

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-08, 21:41   #378
Tante Grønn
Alltid motsatt
 
Tante Grønn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 888
Tante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populær
Standard

Sv: Irmas kokebok (med bilder)

Jeg synes denne tråden trenger å dyttes opp med jevne mellomrom. Det er fantastisk mye deilig mat her

__________________
-Tripp-06,Trapp-07 og Tresko des-08-
Tante Grønn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-08, 21:47   #379
Botero
Viva la vida
 
Botero sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 732
Botero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populær
Standard

Re: Irmas kokebok (med bilder)

ja, jeg må sier at vi spiste i dag pitabrød med makaronistuing, uten hviløk dressing kun fordi vi hadde ikke kjøpt..

Botero er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-08, 22:13   #380
Majka
Kometkamerat
 
Majka sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 180
Majka er litt kulMajka er litt kul
Standard

Sv: Irmas kokebok (med bilder)

Mmm, her var det mye deilig mat

Majka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no