Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Sofa - skinn eller stoff

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Se resultatene: Har du skinnsofa eller stoff sofa?
Skinn 91 41,94%
Stoff 125 57,60%
Har ikke sofa 1 0,46%
Deltakere: 217. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-11-06, 10:45   #41
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sofa - skinn eller stoff

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Det er vel helst det at når det først skjer et uhell så må sofaen RENSES istedetfor å bare tørkes av.

Vi kan ta av putetrekkene og vaske dem i maskin heldigvis. Slik unngår vi de verste flekkene. Det er verre med puffen. Den begynner å bli litt skitten, ser jeg. Og den må være slik til vi renser hele sulamitten en gang. Men pytt, pytt. Heller det enn skinn. :grøss:

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 10:55   #42
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.611
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sofa - skinn eller stoff

Vi har skinnsofa. Noe annet vil jeg ikke ha. Hater å sitte i stoffsofa, da får jeg ståpels på hele meg :blæh: Nei, jeg sverger til skinn. Jeg syns ikke at det er klamt å sitte i.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 11:02   #43
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sofa - skinn eller stoff

Vi hadde en svart skinnsofa 8(3+2), men den er byttet ut med en hjørnesofa i sandfarget microfiber.

Jeg synes skinnsofaer er pene, men microfibersofaen er bedre å sitte i.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 11:53   #44
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sofa - skinn eller stoff

Vi har skinnsofa og er veldig fornøyd med den, enkel å holde ren og god å sitte i, blir ikke klam i vår sofa.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 11:57   #45
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sofa - skinn eller stoff

Vi har en sort skinn-sofa, 3+2+1.

Synes det er helt genialt med skinnsofa,
iallefall med små barn. Etter en real vask en
gang i blant ser sofaen helt ny ut

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 14:43   #46
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sofa - skinn eller stoff

Vi har Laholm skinnsofa fra Ikea. Sånn som er god og myk å sitte i.
(og veldig god å sove i..)

Har hatt stoffsofa, lys i fargen og to barn. En utrolig dårlig kombinasjon.
Kunne vaske trekkene til putene ja, men ikke armlenene.................

Så lenge jeg har barn kommer jeg til å holde meg til skinn.

Synes skinn er litt kjølig på vinteren, men det løser jeg elegant med et pledd under rompa mi. Og gjerne noe tilsvarende på veldig varme sommerdager.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 16:22   #47
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sofa - skinn eller stoff

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Vi kan ta av putetrekkene og vaske dem i maskin heldigvis. Slik unngår vi de verste flekkene. Det er verre med puffen. Den begynner å bli litt skitten, ser jeg. Og den må være slik til vi renser hele sulamitten en gang. Men pytt, pytt. Heller det enn skinn. :grøss:


__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 17:04   #48
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sofa - skinn eller stoff

Vi har aldri hatt annet enn stoffsofa og jeg forstår ikke problemet med stoffsofaer og barn. Mulig mine er veldig stuerene, men jeg tviler på det.

Når huset er ferdig skal den slitte blå sofaen vår byttes ut i en lys brun ullsofa fra Bolia og denne fra Ikea. (skinn kommer aldri i i mitt hus. Ikke er det pent og det er grusomt å sitte i. *kresen*)


Sist redigert av Chanett : 24-05-07 kl 06:53.
Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 17:10   #49
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sofa - skinn eller stoff

Vi har sofa i stoff nå. Har hatt skinn. Hva beste blir? Det er jeg i tvil om. Jeg synes at sofa i stoff er mye mer behagelig i bruk enn skinn. Det blir ofte klamt og kaldt, men mtp varighet er jeg ikke i tvil...

Da vi byttet ut skinnsofaen så valgte vi en litt rimelig sofa i stoff nettopp mtp at vi ikke behøvde å gråte bittre tårer om vi skulle føle å bytte den ut etter ikke så altfor mange år. Det er jeg glad for. Nå har sofaen vært hos oss i 3 år og om jeg skulle ha falt for fristelsen å bytte den ut nå, så hadde det ikke gjort noe. Når det er sagt, er sofaen like fin den. Her i huset er det fem barn, men de har ikke fått tatt "knekken" på den

Vi velger å være litt strenge på hvor man spiser mat og serverer ikke måltider i sofaen. Litt kos og sånn blir det, men ikke annet. Det går helt fint.

Så jeg er fremdeles litt i tvil...synes det er mange fine sofaer i skinn, men....

__________________
Mamma til fem
Wish It ☆ Dream It ☆ Do It
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 17:40   #50
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sofa - skinn eller stoff

Stoff, synes det er mest behagelig. Er nok mer upraktisk enn skinn, men vi har ikke gitt all verden for den, så vi får heller bytte den ut når den blir for stygg.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 20:27   #51
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sofa - skinn eller stoff

Vi har sofa i stoff, og har aldri hatt annet.
Alt trekk på sofaen vi ser på TV i, kan vaskes i vaskemaskinen.
Den andre sofaen, i ullstoff er tolv år gammel og like fin.

Vi spiser og koser oss i sofaene og det har gått greit.
Søler vi tørkes det med en gang.

Da M var liten hadde vi to offwhite tre-tresetere. De hadde vi i ti år, da "arvet" broderen den.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 20:38   #52
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.712
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sofa - skinn eller stoff

Skinnsofa. Er veldig glad for det med tanke på alt klisset som har havnet i den i løpet av den tiden vi har hatt barn.

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 22:20   #53
Elis
*Happy*
 
Elis sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Drammen
Innlegg: 1.739
Elis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sofa - skinn eller stoff

Vi har skinnsofa. Hadde tidligere stoffsofa.

__________________
Elis
1996 ~ 2000 ~ 2003
Elis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 23:00   #54
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sofa - skinn eller stoff

Vi har nå microfibersofa, som er OK, men et ork med hensyn til kattehår. Siden den likevel er enormt ulekker og skal ut snart, vasker jeg den av med Ajax.

Hos Bolia har vi bestillt Nizza hjørnesofa i rødt Nubia skinn. Den skulle være behagelig å sitte i, og likevel nem å holde ren.

Jeg gleder meg !

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 23:17   #55
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sofa - skinn eller stoff

Opprinnelig lagt inn av Muad'Dib, her.

Vi har nå microfibersofa, som er OK, men et ork med hensyn til kattehår. Siden den likevel er enormt ulekker og skal ut snart, vasker jeg den av med Ajax.

Hos Bolia har vi bestillt Nizza hjørnesofa i rødt Nubia skinn. Den skulle være behagelig å sitte i, og likevel nem å holde ren.

Jeg gleder meg !

Der var det mye fint

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 23:23   #56
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: Sofa - skinn eller stoff

Kjøpte skinnsofa i 2004. Er fornøyd med den, men kunne ønske den var
brun istedet for svart.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 23:31   #57
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.317
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sofa - skinn eller stoff

Stoff. De skinnsofaene jeg liker er langt utenfor min prisklasse.

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 23:35   #58
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sofa - skinn eller stoff

Kjøpte grå microfiber sofa (korthåret) for 2 år siden.
Her har vi katter og en bikkje.
Støvesugeren tar hårene, og flekker som dukker opp vaskes med såpe og vann.
Bortevekk.
Det var derfor vi kjøpte microfiber, da vi fikk det anbefalt av mange, i forhold til små barn og flekker.

Skinn har jeg aldri likt å sitte i, klamt og glatt.
En sofa skal være bløt og god å sitte i.

Vi og har valgt en "billig" en. Fikk den på januarsalget.
Da har vi råd til å skifte den ut når vi har lyst til det.
Men sofaen er like fin ennå.

Den sofaen vi har foran lerrettet (Astoria) der har vi ett blått trekk og en i off white, slik at vi kan bytte litt på.
Det står at trekkene skal renses, men vi hiver de inn i vaskemaskinen, går helt utmerket.
Der spiser ungene lørdagskoset sitt, og det blir endel flekker ja.
Men en skikkelig god og myk sofa med store bløte puter vi "forsvinner" i, som vi får plass i alle 5 (2.5 sofa).


Men et barn på hver fang og en i midten, så koser vi oss alle 5.

Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 00:04   #59
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sofa - skinn eller stoff

Opprinnelig lagt inn av Michayla, her.

Støvesugeren tar hårene.

En hva ???


Her i huset støvsuges det ikke ikke ofte nok, for å si det sånt, så selv med bare 1 katt når sofaen å bli temmelig pelsete...

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-06, 23:04   #60
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sofa - skinn eller stoff

Microfibersofa. Veldig lett å holde ren. Bare å tørke av.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no