Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Hva legger du i uttrykket: "by på deg selv"?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-02-17, 13:54   #61
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva legger du i uttrykket: "by på deg selv"?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Det var tolkningen din av Candys innlegg jeg siktet til.

Å, så søt du er når du alltid hakker på meg.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-17, 13:55   #62
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva legger du i uttrykket: "by på deg selv"?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Å, så søt du er når du alltid hakker på meg.

Nuh, du tåler vel like mye som du gir, tenker jeg. Hersketeknikkene dine kan du droppe, forresten.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-17, 13:56   #63
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva legger du i uttrykket: "by på deg selv"?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Det var ikke meg som tolket det slik. Det var Candy. "I jentesjargongen betyr det en som har seg litt ukritisk." Innlegg 13.
Ikke rette baker for smed.

Men å "ha seg ukritisk" er da ikke tarvelig? Jeg synes jo nettopp det å kalle det "å by på seg selv" var en ganske søt måte å si det på som gjør at det ikke høres "tarvelig" ut.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-17, 13:56   #64
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva legger du i uttrykket: "by på deg selv"?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Det var ikke meg som tolket det slik. Det var Candy. "I jentesjargongen betyr det en som har seg litt ukritisk." Innlegg 13.
Ikke rette baker for smed.

Er man billig hvis man har seg litt ukritisk?

Hvis man sier at en mann "har seg litt ukritisk", tenker du at man automatisk insinuerer at han er "billig"?

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-17, 13:57   #65
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva legger du i uttrykket: "by på deg selv"?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Rart kanskje, men ikke rart nok til at jeg ville tatt opp i en personalsamtale at jeg syntes enkelte medarbeidere burde by mer på seg selv. Det er mye som jeg synes er rart, og som overrasker meg, som jeg likevel synes er helt uproblematisk. Folk er ganske enkelt bare forskjellige, og jeg har en veldig høy toleransegrense for folks ulikheter og særheter, så lenge det er innafor normal høflighet og de ikke oppfører seg ufint på noen måte.

Type arbeidsplass har også alt å si. Jeg kan rett og slett ikke se for meg en situasjon på min arbeidsplass hvor jeg ikke visste sånt om en kollega etter mange års jobb. Hos oss er det også vanlig at møter og arrangementer er hjemme hos folk og vi kjører med hverandre rundt når vi skal på jobb. En som hadde kommet inn uten å dele noe som helst ville nok fungert parallellt med alle andre i så stor grad at det hadde blitt krevende for samarbeid.

Jeg ser at det er ganske annerledes på en del andre arbeidsplasser.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-17, 13:59   #66
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva legger du i uttrykket: "by på deg selv"?

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Type arbeidsplass har jo alt å si, men på min tidligere vet jeg at det blir ansett som et problem hvis du ikke byr litt på deg selv. De har akkurat sagt opp vikariat med en person som ALDRI pratet med sidemannen, byttet plass flere ganger fordi hen ikke likte personene, svarte ikke på invitasjoner til fredagspils, avslutninger osv og sa aldri hei eller hade når hen kom og gikk. Svarte ikke på spørsmål om nærmeste pårørende til personal tross gjentatte purringer fra leder. Litt sånn demonstrativ vil ikke bli kjent eller delta i felleskapet.

Men det synes jeg jo går langt ut over det å ikke "by på seg selv". Å ikke hilse på folk er uhøflig, å be om å flytte fordi man ikke liker folk tyder på at man er ganske vrang, og å nekte å svare HR på hvem som er nærmeste pårørende er ganske spesielt.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-17, 14:02   #67
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva legger du i uttrykket: "by på deg selv"?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Det var ikke meg som tolket det slik. Det var Candy. "I jentesjargongen betyr det en som har seg litt ukritisk." Innlegg 13.
Ikke rette baker for smed.

Nå har jeg allerede svart deg, men mulig oppklaring: Jeg mente jentesjargongen som sjargongen i min jentegjeng, altså, ikke universelt.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-17, 14:04   #68
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva legger du i uttrykket: "by på deg selv"?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Men det synes jeg jo går langt ut over det å ikke "by på seg selv". Å ikke hilse på folk er uhøflig, å be om å flytte fordi man ikke liker folk tyder på at man er ganske vrang, og å nekte å svare HR på hvem som er nærmeste pårørende er ganske spesielt.

Ja, det ble vel heller er eksempel på det motsatte av å bjuda på. Men å ikke fortelle noe privat om seg selv anser jeg som sært på en arbeidsplass, slik som Tjorven forteller.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-17, 14:05   #69
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.457
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva legger du i uttrykket: "by på deg selv"?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Andre private ting da?
Jeg ville synes det var litt rart å treffe på en nær kollega på butikken og plutselig etter fire år på samme arbeidsplass se at han hadde kone og fem barn.

Det er temmelig mye tid mellom 4 mnd. og 4 år da. Jeg går jo ikke inn for å hemmeligholde privatlivet mitt. Jeg har bare en terskel som ligger på et annet sted enn veldig mange andre.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-17, 14:06   #70
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva legger du i uttrykket: "by på deg selv"?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Men å "ha seg ukritisk" er da ikke tarvelig? Jeg synes jo nettopp det å kalle det "å by på seg selv" var en ganske søt måte å si det på som gjør at det ikke høres "tarvelig" ut.

Det tenkte jeg også. Jeg forstod det absolutt ikke som nedsettende og slarvete i Candys bruk av ordet. Like gjerne noe man kunne brukt internt i gjengen om (og til) en nær venninne som i en eller annen periode i livet hadde det med å havne i absurde situasjoner med ulike menn, som senere har gitt mye gapskratt og morsomme anektdoter på jentekveld. Som er milevis fra det samme som å se ned på som billig.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-17, 14:07   #71
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.457
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva legger du i uttrykket: "by på deg selv"?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Hos oss er det også vanlig at møter og arrangementer er hjemme hos folk

Jeg kunne ikke jobbet et sted der møter foregikk hjemme hos kollegaene mine.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-17, 14:51   #72
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva legger du i uttrykket: "by på deg selv"?

Klart type arbeidsplass har endel å si for hva som er nødvendig og vanlig. Men jeg synes jo nesten uansett det ville være rart å tilbringe så mye tid med mennesker uten å vite noe om dem. På min jobb er det viktig at folk vet hvem hverandre er for å ha et nært nok forhold til å stå sammen i tøffe situasjoner. Men uansett nesten tenker jeg det er en fordel. Jeg hadde syntes det var trist med kollegaer som holdt vanntette skott mot privatlivet. Vi har sjelden møter hjemme hos hverandre, men det skjer, og det er naturlig å involvere seg privat i endel situasjoner. Det nærmeste teamet mitt hadde slitt om vi ikke hadde ganske mye åpenhet, men der er det tettere enn det som de fleste ville vært komfortabel med tror jeg.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-17, 15:33   #73
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva legger du i uttrykket: "by på deg selv"?

Her ble du rett og slett busted på å bedrive slut shaming. Harriet.

Det er interessant at du (og en eller annen til?) automatisk tolket "har seg litt ukritisk" som "billig" eller tarvelig. INGEN ville kalt en gutt som "har seg litt ukritisk" som "billig".

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-17, 15:34   #74
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.445
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva legger du i uttrykket: "by på deg selv"?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Mens på jobb ser jeg ikke hvorfor det er relevant om jeg har samboer eller ikke.

Jeg tenker at det er naturlig å snakke litt om seg selv når konteksten er der. Feks snakket jeg med en kollega om videregående skole, og han har en sønn som går på videregående og fortalte litt om buss, søknadsgrenser etc med referanse til sønnen. Jeg hadde i den situasjonen synes det var merkelig om han ikke hadde nevt sønnen, men bare snakket om videregående som om det var informasjon han hadde fått på annen måte. Og veldig ofte når man snakker om noe annet enn fag er det jo relatert til folk sitt private liv. Det blir jo som jeg - når en kollega spør hvordan jeg greier å gå i så lite hjemmestrikket, med tanke på det jeg legger ut i sosiale media - svarer at til nå har jeg laget til ungene, men med to tenåringer til sommeren er det hjemmestrikketnekt, så hvem vet til høsten! (Nå må jeg jo si at jeg er litt usikker på om jeg definerer det som å "by på meg selv", synes det er et rimelig ullent begrep. Men jeg hadde syntes det var unaturlig å ikke nevne ungene i den settingen.)

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Men å "ha seg ukritisk" er da ikke tarvelig? Jeg synes jo nettopp det å kalle det "å by på seg selv" var en ganske søt måte å si det på som gjør at det ikke høres "tarvelig" ut.

Men nå må vi jo ha en diskusjon på ordet "tarvelig" også!

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-17, 15:36   #75
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.445
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva legger du i uttrykket: "by på deg selv"?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det er interessant at du (og en eller annen til?) automatisk tolket "har seg litt ukritisk" som "billig" eller tarvelig. INGEN ville kalt en gutt som "har seg litt ukritisk" som "billig".

Nei, han ville jeg ha kalt "pappa" (det er det betyr i mine ører)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-17, 15:58   #76
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva legger du i uttrykket: "by på deg selv"?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Nei, han ville jeg ha kalt "pappa" (det er det betyr i mine ører)


Var det en personlig referanse, eller en elegant måte å si at de har ... høyrisikoprofil?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-17, 16:00   #77
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.445
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva legger du i uttrykket: "by på deg selv"?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.


Var det en personlig referanse, eller en elegant måte å si at de har ... høyrisikoprofil?

*ha* *ha* Nei, ikke en personlig referanse. Mer det at hvis noen hadde sagt til meg om en mann at han er "en som har seg litt ukritisk", så tenker jeg at det er en sånn type som slurver med prevensjon.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-17, 16:31   #78
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva legger du i uttrykket: "by på deg selv"?

Man måste jo bjuda på lite, for faan. Både på den ene og den andre måten. Skål!

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no