Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Fra PC til TV-skjerm

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-10-07, 14:43   #1
Hippie
Energisk
 
Hippie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 399
Hippie er litt kulHippie er litt kul
Standard

Fra PC til TV-skjerm

Jeg har endel filmer nedlastet på pc'n. Når jeg kobler pc mot LCD-tv'n så får jeg opp skjermbildet.

Men, når jeg setter igang filmen i VLC mediaplayer, da blir det feltet som filmen vises inni sort på TV'n. Men ikke på PC'n.

Jeg har prøvd med scart og s-video, samme resultat.

Noen råd?

Hippie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-07, 15:37   #2
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fra PC til TV-skjerm

Vanligivs skjer det du beskriver fordi skjermen du prøver å vise video på ikke er hovedskjerm i Windows. (Men det er rikelig med andre muligheter for feil også.)

Hvis problemer er feil hovedskjerm: Velg "Properties" (Egenskaper) på skjermen (høyreklikk på skrivebordet), velg "Settings" (Instillinger?) og kryss av for at den skjermen du skal vise video på skal være "Primary monitor" (?). Jeg vet ikke egentlig hva disse tingene heter på norsk.

Ben "nor do I really care" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-07, 13:35   #3
annej
Nybegynner
 
annej sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Gjøvik
Innlegg: 29
annej har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Fra PC til TV-skjerm

jeg har samme problem. får bare sort hvitt ilde på tvn.. men tror det er noe at man trenger en hdmi kabel eller noe.. ikke helt inne i det der dersverre..

__________________
Emma Sofie 3 år ...
annej er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-07, 14:16   #4
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fra PC til TV-skjerm

I VLC kan du vel velge hvilken skjerm videoen skal vises på?

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-07, 14:30   #5
m|nken
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.428
m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fra PC til TV-skjerm

Kjører du en oppløsning på pcn som ikke støttes av tvn?

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-07, 18:58   #6
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fra PC til TV-skjerm

Jeg tror nok kanskje det har med innstillingene i avspillingsprogrammet å gjøre. Har vært borti noe liknende, og måtte inn i oppsettet for å få bilde på skjermen. Jeg husker ikke helt hva slags program jeg brukte den gangen (muligens InterActual) men fikk ihvertfall fikset det til slutt.
Har du flere playere installert kan du jo forsøke en annen og se om det løser seg

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no