Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Flere enn meg som elsker 17. mai?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-04-08, 08:24   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Flere enn meg som elsker 17. mai?

Jeg har inntrykk av at de fleste misliker denne dagen og helst skulle ønske den forsvant, at alt er stress osv. Jeg, derimot, har alltid elsket denne dagen av en eller annen grunn, faktisk helt siden jeg var liten. Husker alle klassekameratene mine forsov seg og syntes dagen var kjedelig, mens jeg var oppe i grålysningen og ventet på at korpset skulle begynne å spille kl. 8 (de spilte rett der vi bodde), for det var så koselig. Vet ikke hvorfor, men jeg elsker bare denne dagen og gleder meg til den hvert år. Synes det er så spesielt når gatene er tomme for biler og alle går festkledde rundt, det er så flott.

Gleder meg ihjel til 17. mai.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-08, 08:30   #2
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Flere enn meg som elsker 17. mai?

Etter at vi begynte å feire dagen i egen hage/terasse har vi begynt å glede oss til dagen også (d.v.s etter at barnetoget er unnagjort). Det er så mye man MÅ på 17.mai og det skaper stress. Etter et par enkle grep KOSER vi oss nå på 17. mai

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-08, 08:31   #3
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.113
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere enn meg som elsker 17. mai?

Jeg liker 17. mai.
Det er litt stress etter hvert som jeg har fått flere jenter, men det går bedre jo eldre de blir. Tog i bunad, med nyutsprungen bjørk, hvitveis, sol, flagg og Ja vi elsker, en liten hånd i min som sitrer av forventning - jo, jeg liker 17. mai. Ikke like stas i regn, men dog.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-08, 08:31   #4
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Flere enn meg som elsker 17. mai?

Jeg elsker 17. mai!

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-08, 08:31   #5
Frances
Lykkelig naiv
 
Frances sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 861
Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Sv: Flere enn meg som elsker 17. mai?

:rekker opp hånden: Jeg elsker 17. mai. Jeg våkner bestandig mye tidligere enn vanlig den dagen. Det sitrer i kroppen, og jeg kjenner all den spenning og glede jeg husker fra da jeg var liten. Dette er familiedagen med stor F. Vi koser oss glugg i hjel med slekt og venner.

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-08, 08:32   #6
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.538
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Flere enn meg som elsker 17. mai?

Jeg har ikke noe i mot 17. mai, men jeg elsker den ikke. Jeg liker den nok best når jeg er hjemme hos foreldrene mine, da er det mer de tradisjonene jeg er vant til. Her syns jeg det er så mye folk og styr.

Det er mulig jeg endrer mening når ungen(e) er blitt større.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-08, 08:45   #7
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Flere enn meg som elsker 17. mai?

Jeg liker 17 mai om det er fint vær
Og man kan gå ute uten å fryse i hjel

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-08, 08:50   #8
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Flere enn meg som elsker 17. mai?

Eg og er veldig glad i 17. mai, gledar meg veldig.
I år skal me på storebror si skole å eta mat, leike o.l etter toget. Det blir stas. Det var og mi barneskole så det er akkurat det same me gjorde da eg var lita.

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-08, 08:53   #9
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.309
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere enn meg som elsker 17. mai?

Jeg er ikke noe særlig glad i den dagen. Ikke etter at jeg fikk barn. I alle fall ikke etter at jeg fikk barn i korpset. Utrolig mye stress og kjøring og følging!

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-08, 09:15   #10
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Flere enn meg som elsker 17. mai?

Elsker og elsker. Jeg hater den ikke, jeg kan strekke meg til å si at jeg liker den, men elsker ...? *rynkerlittpånesa*

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-08, 09:28   #11
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Flere enn meg som elsker 17. mai?

Jeg elskte 17 mai da vi bodde hjemme i stavanger. Nå har jeg ikke lenger noe forhold til 17 mai. Mulig pga vi ikke kjenner så mange her og da er det ikke så morsomt lengere.

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-08, 09:30   #12
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.816
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere enn meg som elsker 17. mai?

Jeg elsker 17. mai. Det er en ekstra fridag sammen med familien, jeg treffer mange kjente i byen ("alle" er jo ute) og får se mine stolte barn og tantebarn gå i tog. Jeg kan styre meg for kleshysteriet som følger med, men det kan jeg jo velge å overse. (altså, ignorere svigermor som begynner å mase om påkledningen til ungene i januar)

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-08, 09:31   #13
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.996
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere enn meg som elsker 17. mai?

Jeg liker 17.mai godt. Og selv om jeg har korpsmusikant, så er det bare én marsj for ham den dagen, så det er ikke noe stress. Jeg liker de forventningsfulle ungene, og å tusle ned på skolen om ettermiddagen, og treffe alle de vi bare treffer 17.mai.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-08, 09:42   #14
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere enn meg som elsker 17. mai?

Jeg liker i utgangspunktet 17. mai veldig godt, men syns den er som juleferien - vi må gjøre en masse plikt-ting vi ikke har lyst til. Bløtekake her og lapskaus der sånn at ingen føler seg forbigått eller blir lei seg, og så må hele familien få et glimt av Vesla i finstasen. Det er litt styrete syns jeg. Men jeg liker barnetog, bunaden min, feststemte barn, russebiler med hangoverruss, tivoli, pølse, is og grilling hos venner på kvelden. Alt i alt så gleder jeg meg.

Etter vi flyttet for snart 5 år siden har vi fått en ny tradisjon jeg ikke setter NOE pris på, og det er korpsspilling før halv 6 om morgenen. En av lederne i musikkorpset bor 50 meter nedenfor oss og der er det frokost og spilling før fuglene fiser. Det er ikke særlig sjarmerende syns jeg, selv ikke på 17. mai.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-08, 11:22   #15
Olvina
Gjer så godt eg kan
 
Olvina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.653
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Flere enn meg som elsker 17. mai?

17.mai er i utgongspunktet ein koseleg dag, tykkjer eg. Litt stress kan det bli, men her får ein berre prioritere med hard hand. Vi ynskjer å kose oss mest mogeleg.

Det "verste" er eigentleg at eg er blitt så lettrørt etter som åra går, så eg går i barnetog med klump i halsen kvart år, og strevar for ikkje å stortute.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-08, 11:23   #16
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere enn meg som elsker 17. mai?

Nei, jeg liker ikke dagen. Alle er så jævla glade og alle har en hel masse familie, venner og sånt som de henger med. Drittdag.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-08, 11:56   #17
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.896
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Flere enn meg som elsker 17. mai?

Jeg elsker ikke 17. mai. Den kan være bra, men er stort sett bare stress og mas. I år er jeg gravid og alene med ungene og hele styret 17.maihelga. I år har jeg i tillegg en gutt som skal være med i korpset for første gang og jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal klare å administere alt alene i og med at de møter opp til forskjellige tidspunkt og steder og jeg ikke klarer å gå for langt pga vondt i bekkenet. Jeg håper dagen blir bedre enn fryktet....

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-08, 12:45   #18
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Flere enn meg som elsker 17. mai?

Jeg liker den, men elsker den ikke.

Mye stress etc etter vi fikk barn og verre blir det jo eldre de blir da vi må være med på arrangemanget som skolen har og ikke kan styre dagen våres selv. DET er kjipt.
Mamma og pappa sa også at 17 mai ble veldig amputert de årene de hadde oss i småskolen pga skolearrangemanget.

Siste året i år hvor vi kan gjøre hva vil vil.
Jeg ligger i sofaen nyoperert og synes synd i meg selv og gubben tar med seg ungene og bikkje og drar vestover for å feire med sin familie der.

Men vi har tradisjoner før og etter parklekene og den holder vi på hele familien, store og små.

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-08, 16:17   #19
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.845
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Flere enn meg som elsker 17. mai?

Jeg digger 17.mai og må selsagt til byen og se barnetoget.
Etterpå er det obligatorisk tur på skolen ungen går på og svir av noen kroner på pilkast +++ Deretter middag hos oss.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-08, 17:38   #20
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Flere enn meg som elsker 17. mai?

Jeg elsker 17. mai. Har alltid gjort det. Gleder meg hvert år. Det er ikke sikkert det blir tog med klassen min, men hvis det blir drar vi kanskje til byen for å se på dem. Jeg elsker alle grunner til å feire i hverdagen. Nå har jeg ikke så store barn at det blir mas enda, så kanskje jeg endrer mening. Men foreløpig elsker jeg fortsatt 17. mai.

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no