Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Bare ett år til med pakking i små beholdere på flyreisen!

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-12, 02:03   #61
Vind
Erfaren
 
Vind sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 878
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Sv: Bare ett år til med pakking i små beholdere på flyreisen!

Det kjipeste er de flyplassene som har to sikkerhetskontroller, og da den siste er ved boardingen. Hvis man da har kjøpt vann på innsiden av første sikkerhetskontroll, men glemt å be om å få de i igjenklistret pose, så forsvinner de i den siste sikkerhetskontrollen. Og etter den er det jo bare rett på flyet, og ingen sjans å få kjøpt vann, eller fyllt på flaskene. Kjipt.

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 09:24   #62
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bare ett år til med pakking i små beholdere på flyreisen!

De siste gangene jeg har reist, har jeg hatt to slike poser, og det har gått helt fint. Men jeg har lagt de i hver sin boks, da, så de har kanskje ikke trodd at de tilhørte samme person.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 14:14   #63
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bare ett år til med pakking i små beholdere på flyreisen!

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Jeg tror nok ikke det er så enkelt at om et år så er det slutt på forbudet. Det vil vel være et kostnadsspørsmål som alt annet og vil nok heller da variere fra flyplass til flyplass, noe som i grunn kan være mer irriterende.

Dette tror jeg du har helt rett i. Det vil nok ta adskillig lengre tid enn som så før forbudet oppheves. Jeg imøteser det i alle fall uansett, for maken til dustemakeri uten noen som helst funksjon enn den s.k. sikkerhetskontrollen skal man lete lenge etter.
Mange kommer til å bli arbeidsløse når forbudet oppheves, og det er vel det eneste jeg kan se som litt trist - for de det gjelder.

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Kan noen fortelle meg hvorfor jeg alltid må ta av meg skjerfet mitt i sikkerhetssjekken på Rygge, men ingen andre flyplasser? Det skjer hver eneste gang. Har alle flyplasser lokale varianter?

Forskjellig praksis. Jeg opplever at jeg ALLTID og uten unntak må ta av meg alt (belter, alle smykker inkl øredobber, støvletter, sko osv.osv) bortsett fra klærne på Gardermoen i ansatt- kontrollen. Går jeg i passasjer-kontrollen, så holder det å ta av beltet stort sett.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 14:27   #64
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bare ett år til med pakking i små beholdere på flyreisen!

øyredobbar også???

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 09:38   #65
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bare ett år til med pakking i små beholdere på flyreisen!

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Greit å vite, om man skulle finne på å ville ta med seg smørbare eksplosiver: Bare å maskere dem som kokosboller.

kokosboller er særdeles farlige og eksploderer når du minste venter det.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 10:14   #66
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bare ett år til med pakking i små beholdere på flyreisen!

Dette har ikke plaga meg noe særlig, har skapt problem for barna mest.
Størsten har ved flere anledninger truet nedpå en halvliter med eplejuice eller et beger meg joghurt eller noe fordi han har nekta å la meg kaste det. Fra min side har det mest vært forglemmelse og ikke egentlig et tap. Har ofte hatt med tomme drikkefakser uten at det har vært noe problem.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 12:31   #67
Mariss
Superduperaktiv
 
Mariss sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 639
Mariss er litt kulMariss er litt kulMariss er litt kul
Standard

Sv: Bare ett år til med pakking i små beholdere på flyreisen!

Jeg har en gjennomsiktig liten toalettveske som jeg bruker på reise. Har aldri opplevd noe problem så lenge jeg holder meg under 100ml pr flaske. Har aldri måttet bytte til en sånn zip`a pose...

Barnemat har jeg alltid fått med meg. Glass, Ellas Kitchen, mme, vann til minste osv. En gang ville de ta fra meg vannet til minstejenta, men da sa jeg bare at det er kokt, kaldt vann til henne der, og da var det plutselig greit.

Men må si at jeg savner å kunne ha god fransk vin fra Korsika med hjem i håndbagasjen.

__________________
Storebror des-07 Lillesøster mars-10
Mariss er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no