Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-02-13, 08:10   #1
mamaria
Grisejente
 
mamaria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 2.181
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?

Har du gått i barnehage? Hvilket år er du født, og hvor gammel var du da du begynte i barnehagen?
Hva husker du fra da du gikk i barnehage?

Selv er jeg født i 1980. Jeg vet at nabodamen fungerte som dagmamma for meg den første tiden etter at mamma begynte å jobbe, og jeg har gode minner fra det. Jeg må spørre mamma nøyaktig når jeg begynte i barnehagen, men jeg tror jeg må ha vært 3-4 år gammel.

Jeg husker oppstarten veldig godt. Jeg kunne ikke forstå at mamma skulle gå fra meg der med mange ukjente mennesker, og jeg husker at jeg var redd og gråt mye. Jeg ble ikke levert eller hentet av mine foreldre, jeg satt på med en pappa i nabolaget, som hadde en sønn som gikk i barnehagen. Jeg husker sønnen og jeg lekte at vi kjørte bil på vei til barnehagen, rattet og holdt på i baksetet.

Jeg husker utelek i sandkasse, jeg husker at jeg spiste medbrakt mat, og at det var om å gjøre å ha så svett ost som mulig. Jeg husker en sang vi sang, og at jeg var ganske rampete til tider. Krøp under et gjerde, klatret til toppen av klatrestativet, og at jeg slo ei jente.

Jeg husker også at vi feiret 17 mai og gikk i tog. Foreldrene sto langs veien der vi gikk, men min mamma var ikke der. Jeg husker jeg gråt fordi hun ikke var der. Hun husker ikke selv dette, og vet ikke helt hvorfor hun evt ikke var til stede.

Jeg har altså ikke veldig mange minner fra barnehagen, og jeg kan ikke si at noen av dem jeg har er veldig positive. Jeg vet ikke hvorfor. Jeg hadde det sikkert helt greit. Barnehagen eksisterer den dag i dag.
Mamma har fortalt mange ganger hva jeg snakket om hele tiden særlig de første årene av barneskolen. Jeg snakket om at jeg lengtet til friheten utenfor skolegården. Så kanskje er jeg litt "vanskelig" sånn? Jeg var aldri lykkeligere enn når jeg kunne løpe rundt og ha fri. Særlig i helgene når jeg var hos pappa og hadde null krav utenom å oppføre meg nogenlunde som folk.

Litt rotete skrevet på ipaden en tidlig morgen, men jeg er altså nysgjerrig på hvilke minner du som barnehagebarn har, og hvilke tanker du gjør deg rundt de minnene.

__________________
00-02-04-04-11
mamaria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-13, 08:20   #2
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.056
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?

Jeg er født i 1975 i Bergen, og da var ikke barnehageplasser det letteste å få, så jeg gikk hos dagmamma, først hos en og så hos en annen (som var naboen). Begge var gift med kolleger av mamma, så de var kjentfolk fra før og det var bare meg som ble passet i tillegg til egne barn. Etterhvert gikk jeg i barnepark noen ganger i uken, det husker jeg bare som gøy og spennende. Jeg gikk sammen med datteren til dagmammaen, og husker at jeg syntes hun var rar som ikke ville være der, for jeg syntes det var så stas. Men barnehage, det fikk jeg altså ikke prøvd.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-13, 08:30   #3
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?

Jeg er født i 1980 og gikk i barnehage fra jeg var tre. Har faktisk mange minner fra barnehagen, og alle er gode. Jeg og en venninne var som regel de første som ble levert, og vi brukte puppene til vår favorittvoksen som puter og leste bøker i nesten en time før det kom noen andre. Vi spiste smøremåltid sammen rundt flere små bord, lekte at melken var hvitvin (fikk vi saft en gang i blant så var det rødvin), dyrket småpoteter som vi spiste nykokte med masse smør, lagde flotte bilder av fettstifter på en varmeplate, gikk lucia, reiste på togtur, samlet på biller, og sang kjempehøyt på husken.

Den som kunne være fire-fem år i barnehage igjen.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-13, 08:32   #4
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?

Jeg er født i 1976 og jeg gikk ikke i barnehage. Mamma sier ennå at det var veldig dumt at jeg ikke fikk det, for det hadde passet helt utmerket for meg. Mine søsken som ble født i 1981 og 1983 gikk i barnehagen fra broren min var 3 og søstra mi var 5. Før det hadde vi praktikant og før der igjen, dvs før mine søsken ble født hadde jeg dagmamma. Jeg begynte hos dagmamma fra jeg var ett og har vært innom flere ulike dagmammaer med ulik kvalitet. Jeg er ikke traumatisert og husker det ikke som noe negativt at jeg ble passet av andre.

Mamma spurte oss faktisk en gang om vi syntes det var dumt at hun ikke var hjemme slik som mange av de andre mammaene var på den tiden (mamma var en av de første som begynte å jobbe og før hun jobbet studerte hun på heltid, og hun var vel ca den første som jobbet mer for sin egen del enn fordi hun måtte). Jeg husker at hun ble møtt av et latterbrøl og unisont "bedre med blid jobbemamma enn sur hjemmemamma". Det hadde vi skjønt ganske så tidlig.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-13, 08:34   #5
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?

Jeg begynte i park da jeg var 2-3 år?
Husker at det var en gutt som bet meg i kinnet og at vi husket høyt!
I følge mamma satt parktantene bare å drakk kaffe og røyka, så jeg ble flyttet til en nyoppstartet familiebarnehage. Og derfra til en ganske stor barnehage. Den husker jeg som fin, selv om jeg tisset på meg første dagen fordi jeg ikke greide å åpne inngangsdøra og ikke turte spørre om hjelp.

Jeg er født i 78.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-13, 08:38   #6
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?

Jeg er født i 1979 og gikk ikke i barnehage.
Jeg var derimot på 6-års klubb, en dag i uka eller noe, som et slags skoleforberedende tiltak.
Vi bodde "på landet" og der tror jeg de fleste damer var hjemmeværende? Masse lekekamerater hadde vi iallefall.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-13, 08:48   #7
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.864
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?

Jeg er født i 1971 og gikk et par mndr i barnehage. Jeg var vel rundt 1.5 år. Men når jeg heller ville være i barnehagen enn å bli med mamma hjem så sluttet mamma å jobbe, og tok meg ut. Den ene broren min som er født i 1974 gikk litt i park, yngste som er født i 79 gikk ett år på førskole som det het da.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-13, 08:52   #8
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?

71-modell. Gikk i 'park'. Fikk mast meg til å begynne i skikkelig barnehage i 5-års alderen. Men der ble jeg litt ertet, så jeg sluttet igjen etter en liten stund. Moren min var hjemmeværende og lillebroren min var hjemme med henne.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-13, 08:54   #9
lalill
Ute av produksjon
 
lalill sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 647
lalill er populærlalill er populærlalill er populærlalill er populær
Standard

Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?

Eg er født i 1974 og budde på bygda, eg begynte i barnehage då eg var 4 år. Det var berre nokre dagar i veka, og ikkje så lenge om gangen. Eg hugsar at det var stas, eg blei rastlaus av å vera heime. Nabojenta som er to år eldre gjekk ikkje i barnehage, og eg hugsar at ho var misunneleg.

Eg hugser og at det var eit område med mange store puter og madrasser der me utruleg nok klarte å sovna, mange bøker og ein (for meg då) stor leikeplass me gjekk til.

Venninna mi som er eitt år eldre kom til meg før barnehagen begynte, og me hadde mykje (ugagn) for oss. Det var eit stort sakn då ho begynte på skulen, og eg hugsa enno kor intenst eg kjeda meg det siste året i barnehagen.

Det eg elles har tatt med meg er at ein ikkje skal drikka mjølk med skive i munnen, dei var veldig strenge på det der!

Eg har faktisk to venninner enno frå den barnehagen, og ingen traumatiske minner bortsett frå enkelte venninne-konflikter.

__________________
des 2007, april 09.
lalill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-13, 09:05   #10
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.230
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?

Jeg ble født på siste halvdel av 60 tallet, og har både hatt dagmamma og gått i barnehage.

Jeg var nok ganske ung når jeg gikk hos dagmamman. Det var en venninne av min mor. Jeg husker kun en episode og det var en krangel med hennes datter. Hun lugget meg så hardt at jeg begynte å gråte. Jeg fikk ikke trøst, og var kjempelei meg lenge.

Senere ble jeg bestevenner med datteren, og vi gikk i barnehagen sammen. Jeg husker barnehagen som et bra sted. Jeg valgte å slutte på våren før jeg skulle begynne på skolen fordi jeg ble ertet. Jeg syns de voksne må ha håndtert den saken dårlig.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-02-13, 09:12   #11
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.509
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?

Jeg er født i 70, og har et kort barnehageopphold bak meg. Jeg begynte vel et halvt års tid før jeg skulle begynne på skolen. Det jeg husker er at jeg var der mange timer hver dag og at jeg gråt hele tiden. Sannheten er at jeg var der 2 dager i uken 3-4 timer. Grunnen til at mamma ville jeg skulle være litt i barnehagen var at hun var engstelig for at jeg ikke skulle ville begynne på skolen.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-13, 09:24   #12
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?

Jeg er født i 1966 og gikk i park fra jeg var to og i barnehage fra jeg var fire til jeg begynte på skolen. Mor var hjemmeværende, men alle søsknene gikk i park og barnehage. Vi bodde midt i Oslo, og foreldrene mine mente det var viktig at vi fikk leke med andre barn (dessuten tror jeg mor hadde blitt gal hvis hun skulle være sammen med oss hele tiden). Jeg var glad i både parken og barnehagen. Jeg ble litt ertet på storebarnsavdelingen av de andre jentene fordi jeg var en tomboy og lekte mest med gutta, men det var ikke veldig ille. Jeg husker vi hadde en fantastisk gammel eplehage å leke i, og vi likte best å leke med gamle trekasser som vi bygde hus av og i hellinga hvor vi lagde demninger når det regnet og akte om vinten. Det var få lekeapparater ute, og det gjorde ingenting.

Det var ikke mange barnehager i Oslo på den tida, og vi var spesielt heldige med at jeg fikk plass i husmorlagets barnehage mellom Frognerparken og Vestkanttorget. Barneparken lå midt i Frognerparken.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-13, 09:28   #13
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?

Jeg gikk i samme barnehage som eldstemann går i nå. Jeg husker mye, skjønt, min versjon er vel ikke nødvendigvis sannheten. Jeg trivdes godt med barnehagen, omgivelsene, aktivitetene og de som jobba der. Det var også der de andre ungene fant ut at jeg var et lett offer, så jeg blei raskt et stille, forsiktig barn som ikke likte å gå langt fra de voksne. Jeg var nok forsiktig fra før, men i dag tenker jeg at det hadde vært lettere for meg å pushe grensene mine, om jeg bare hadde følt meg tryggere sammen med de andre barna. Jeg elska å begynne på skolen, og var nok en sånn liten Hermione, men jeg lærte fort å være stille der også. Til tross for det var jeg veldig glad i både barnehagen og skolen min, det var andre unger jeg ikke likte.

Det første året jeg gikk i barnehage hadde jeg halv plass, og jeg begynte da jeg var rundt tre-fire. Før det hadde jeg dagmamma, og hun fortsatte å passe søstra mi, som da var baby, inntil hun kunne begynne i først park, så barnehage. Jeg er født på begynnelsen av åttitallet, hun på midten.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-02-13, 09:31   #14
Plipp
Getting in tune
 
Plipp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.267
Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?

Jeg er født i 1975, og gikk i barnehage det siste året før skolestart. Jeg husker at jeg hadde med meg en sliten apekatt med reinsdyrknapper som øyne, at jeg gikk alene til barnehagen( i nabolaget og ingen vei å krysse)mens jeg hilste på og småpratet litt med naboene, at den ene barnehagetanten(ja, det het det da) røyket rullings når vi lekte ute og at det ikke var lov til å spytte!

__________________
"There is a crack in everything, that's how the light gets in."
- Leonard Cohen
Plipp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-13, 09:31   #15
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?

Eg er født i -75, og gjekk ikkje i barnehage. Eg er faktisk usikker på om det var barnehage her i kommunen då, langt ute i distriktet. Dei aller fleste hadde heimeverande mødre på den tida. Då eg byrja på skulen hadde me fri kvar onsdag, og då var mamma dagmamma for ei klassevenninna av meg. Det var knallkjekt hugsar eg, for det var ikkje så mange born der eg budde.
Me snakka faktisk om det sist gong eg traff ho, og hadde ei festleg mimrestund.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-13, 09:34   #16
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?

Jeg er født i 1973 og gikk ikke i barnehage, broren min er født i 1976 og gikk siste året før skolestart i barnehage.

Mamma'n vår jobbet hjemmefra som oversetter da vi var små, når hun hadde mye å gjøre var det en nabodame som passet på oss. Husker lite av det egentlig, men det lille jeg husker er bare positivt.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-13, 09:35   #17
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?

Jeg gikk i korttidsbarnehage fra jeg var to og et halvt. Tidlig åttitall. Tror den var åpen fra ti til halv tre eller deromkring, men at åpningstidene ble utvidet noe da jeg var fire-fem. Den delte lokaler med den lokale barneskolen, så vi var vekselvis i et klasserom og en gymsal. Lykken var å ha utetid når skolebarna var ute og de faktisk gadd å leke med oss, selv om de var Store & Skumle.

Som jeg husker det trivdes jeg veldig godt. Jeg husker stort sett bare sånn smådramatiske ting, som at jeg og venninna mi ble fersket i å planlegge hvordan vi skulle rømme fra barnehagen, og at jeg og en til stjal lua til nissen på juletrefesten og slikt. :drittunge:

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-13, 09:35   #18
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?

Jeg er født i 1980 og gikk aldri i barnehage. Pappa jobbet skift og mamma jobbet deltid, en av dem var alltid hjemme. Vi gikk i en slags åpen barnehage/klubb én dag i uken, helt frem til skolestart da jeg var 7 år.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-13, 09:37   #19
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?

Jeg er født i 1965, og det fantes ikke barnehage der jeg bodde. Jeg hadde aldri hørt om det engang. Begge foreldrene mine jobbet, jeg ble passet hjemme av diverse damer. Søsteren min var hos et par forskjellige dagmammaer husker jeg.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-13, 09:37   #20
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.854
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff fra barnehagedebatten; har du gått i barnehage?

Jeg er født i 1978. Jeg har aldri gått i barnehage, men jeg gikk i barnepark noen timer hver dag fra jeg var 4 eller 5 år. Mamma var selvstendig næringsdrivende og hadde derfor mulighet til å enkelt trappe ned litt og jobbe akkurat når det passet henne og det var praktisk når foreldrene mine ikke ønsket å ha meg og broren min (som er født i 1981 og ikke har gått i hverken barnehage eller barnepark) fulltid i barnehage. Jeg har av en eller annen grunn ikke et eneste minne fra barneparken, men jeg har derimot mange gode minner om alt jeg og mamma gjorde sammen hjemme og foreldrene mine har alltid vært opptatt av å bruke mye tid sammen med oss.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no