Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Mobil-abb?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-12-14, 10:15   #1
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mobil-abb?

Jeg har netcom pr. i dag og ikke bundet opp til det.

Telenor ringte akkurat og jeg tenkte bytte til fri familie og kunne få med en Iphone 5s (noe jeg trenger).

Han sa det vil bli ihvertfall 2000 kr billigere enn å kjøpe telefonen ny uten abb, stemmer dette?

Og har telenor gunstige avtaler?

Jeg skal ha en liten pakke på 299 i mnd (549 i 12 første månedene for å betale telefon) og sønnen min ett på 99 i mnd - vi bruker ikke telefon så fryktelig mye...

Noen erfaringer?

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-14, 13:46   #2
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.464
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mobil-abb?

Jeg har aldri klart å skjønne de der regnestykkene til Telenor. Et par år siden jeg prøvde da.

Har hatt abonnement og kjøpt telefon hos Chess. Da har jeg hatt 199 i abo og f.eks. 249 i nedbetaling på telefonen pr mnd. Greit å forstå, synes jeg. Hvis man sier opp før telefonen er betalt, så må man betale inn restbeløpet uten noe mikkmakk. Ingen bindingstid utover det.

Sjekk hva en telefon koster hos f.eks. Eplehuset uten abonnement?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-14, 15:18   #3
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mobil-abb?

Hvis dere bruker mobiltelefonene lite, anbefaler jeg å sjekke xito.no. Vi har xito medium til 65 kr (300 min/SMS/MB+50 MMS). Og de har et til 35 kr mnd også.

På Prisjakt.no finner du rimeligste telefon.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-14, 15:37   #4
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Mobil-abb?

Fri familie er unødvendig hvis begge parter har abonnement med fri ringetid. Fri familie er forsåvidt greit, om noen har kontantkort f.eks, men nå som de fleste abonnementene er med fri ringetid, og fri sms, er ikke Fri familie er salgstriks i hvertfall.

Skal du finne ut om dette lønner seg, må du jo regne på det da. Avbetaling på telefon i 12 mnd = 249 x 12 = 3000 kr. (iPhone 5S 16 gb koster 6000 kr.)

Det er andre abonnementer som er billigere enn Telenor, og med mer inkludert, men Telenor kjører ofte kampanjer på sine pakker. (Redusert pris i x-antall mnd, mer inkludert datatrafikk x-antall mnd osv)

Jeg har akkurat byttet fra Telenor til Chess. Chess har inkludert MMS, og for min del, som sender mye bilder til bestemødre og andre som ikke har snapchat, ble dette ganske mye mer i telefonregning hver måned, en den faste prisen. I Chess er MMS også inkludert.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-14, 16:49   #5
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mobil-abb?

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

Fri familie er unødvendig hvis begge parter har abonnement med fri ringetid. Fri familie er forsåvidt greit, om noen har kontantkort f.eks, men nå som de fleste abonnementene er med fri ringetid, og fri sms, er ikke Fri familie er salgstriks i hvertfall.

Skal du finne ut om dette lønner seg, må du jo regne på det da. Avbetaling på telefon i 12 mnd = 249 x 12 = 3000 kr. (iPhone 5S 16 gb koster 6000 kr.)

Det er andre abonnementer som er billigere enn Telenor, og med mer inkludert, men Telenor kjører ofte kampanjer på sine pakker. (Redusert pris i x-antall mnd, mer inkludert datatrafikk x-antall mnd osv)

Jeg har akkurat byttet fra Telenor til Chess. Chess har inkludert MMS, og for min del, som sender mye bilder til bestemødre og andre som ikke har snapchat, ble dette ganske mye mer i telefonregning hver måned, en den faste prisen. I Chess er MMS også inkludert.

Ok, takk for svar. MMS bruker jeg ikke... enig i at frifamilie ikke egentlig er nødvendig når man har fri, men sønnen min har kontantkort - så kanskje billigere og bedre for han å ha ett abbonoment også (han bruker telefon)

Jeg gikk for abb til meg selv, så mulig jeg inkluderer mini etterhvert også gleder meg til ny telefon da kamera på min er ripete

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no