Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Abortere sykt foster eller donere organer?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-03-16, 01:04   #1
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.134
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Abortere sykt foster eller donere organer?

NHS to harvest babies' organs

Ja, hva tenker vi om dette? Noe du kunne ha gjort?

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-16, 06:32   #2
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Abortere sykt foster eller donere organer?

Jeg tror nok at den emosjonelle belastningen ved å bære et foster til uke 37 blir for stor for de aller fleste. Vi snakker her om at man har et alternativt å abortere før det egentlig vises at man er gravid, som et alternativ.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-16, 06:53   #3
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Abortere sykt foster eller donere organer?

Om noen velger å gå til 37 uker, for så å donere bort organene til barnet sitt, ære være dem. Selv er jeg usikker på hva jeg ville valgt. Hadde kanskje vært abort om det var veldig tidlig, men kanskje jeg kunne tatt valget om organdonasjon dersom jeg hadde kommet til uke 18-20? Jeg vet ikke, det er litt for vanskelig å sette seg inn i. Men jeg kan se for meg at for noen kan det kanskje være en slags validering av barnet. Barnet hadde en oppgave, og en mening om du skjønner.

Jeg tar meg i å tenke på Amelia fra Grey's anatomy/Private practice som valgte dette for sitt barn. Få episoder har fått meg til å tute så mye som den episoden hvor hun fødte, og tok farvel med babyen sin.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-16, 07:29   #4
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Abortere sykt foster eller donere organer?

Jeg ser for meg at andelen mødre som vil gå gjennom et svangerskap og føde et barn de vet ikke kan leve er ganske liten.
Men da er det kanskje enda viktigere at de som fysisk og psykisk klarer å gjennomføre noe slikt, gjør det?
Selv er jeg glad jeg aldri har måttet ta et slikt valg.

Jeg vil tro et forslag om en slik løsning på organmangel vil få massiv motbør. Det ligger et moralsk dilemma i det, som vil skape sterke fronter på hver side.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-16, 07:34   #5
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.702
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Abortere sykt foster eller donere organer?

Er det en ting livet har lært meg så er det at det er vanskelig å være sikker på hva man ville valgt uten å stå i situasjonen selv. Jeg er som Bæret veldig glad for at vi har sluppet å måtte ta stilling til dette. Vi visste ikke at barnet vårt var sykt før etter fødselen, vi slapp dermed å velge om han skulle bæres frem eller ikke, det er jeg utrolig takknemlig for.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-16, 08:42   #6
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.669
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Abortere sykt foster eller donere organer?

Jeg er veldig for organdonasjon, men et så stort menneske er jeg nok ikke.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-16, 09:58   #7
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Abortere sykt foster eller donere organer?

Hvis jeg fikk vite at barnet ikke var levedyktig, i uke 12, hadde jeg ikke greid å gå et fullt svangerskap for å donere organer. Men hadde det vært senere i svangerskapet, så kunne jeg gjort det. Jeg gav beskjed 7 mnd på vei, at hvis vesla ikke kunne leve utenfor magen, ville jeg at hun skulle få være donor. Legen så mildt sagt sjokkert ut over at jeg kunne si noe sånt- de ville jo gjøre alt som stod i sin makt for å redde henne! Ja, svarte jeg, det er nettopp derfor jeg kan si det jeg sier. Nå fikk hun leve nesten 3 år, og ble faktisk donor da slutten var et faktum.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-16, 10:27   #8
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.496
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Abortere sykt foster eller donere organer?

Nei, det tror jeg ikke jeg hadde klart. Men all ære til de som gjør det. Hadde det vært senere i svangerskapet, så kanskje. Men det vet man jo aldri før man er i den situasjonen.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-16, 10:44   #9
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Abortere sykt foster eller donere organer?

Neineinei, tenker jeg. Og tenker tanken også videre.

Jeg er dessverre redd for at dette kan foregå allerede, og på en mye mer uetisk måte. Av og til plopper det opp artikler som den kinesiske syttenåringen som ga fra seg en nyre for en ipad. Jeg tror dessverre dette bare er toppen av isfjellet, og at det foregår hårreisende ting i verden hvor "frivillighet" ikke nødvendigvis er en faktor (f.eks. at surrogati ble kommersielt utbredt i et land hvor kjent dødsårsak blant unge kvinner er kjøkkenbranner og syrekasting av misfornøyde menn og svigers - da har du ikke mye rell selvbestemmelse over egen kropp. At India faktisk omsider sa nei til det er utrolig fantastisk).

Slike forslag er med på å flytte grensene for hva som er "ok". Jeg er for selvbestemt abort og alt det der, men å bære fram et foster til uke 37 for å høste organer.. Det må jo være snakk om at de avliver barnet? Skal de vente til det dør av seg selv? Dette ble vanskelig, kjenner jeg.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-16, 10:47   #10
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.516
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Abortere sykt foster eller donere organer?

Da jeg var gravid følte/mente jeg veldig sterkt at jeg skulle fullføre svangerskapet uansett. Dersom jeg skulle bli gravid igjen og føle/mene det samme, ville det nok samtidig vært veldig naturlig for meg å tenke organdonasjon.

Har for ordens skyld ikke lest mer enn innledningen av artikkelen.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-16, 10:48   #11
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.516
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Abortere sykt foster eller donere organer?

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Det må jo være snakk om at de avliver barnet? Skal de vente til det dør av seg selv? Dette ble vanskelig, kjenner jeg.

Det står jo stillborn, så jeg tenkte at de selvfølgelig ikke skal avlive noe barn. De venter til barnet dør dersom det lever når det er født.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-16, 10:21   #12
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Abortere sykt foster eller donere organer?

Jeg vil tro at barnet må leve når det blir født og få behandling som holder det i live.
Man bruker jo organger fra de som er hjernedøde, men ikke de som dør på vanlig måte.
Venter de på at barnet dør vil vel det skade organene.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-16, 11:39   #13
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.134
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Abortere sykt foster eller donere organer?

Har glemt å lese hele artikkelen selv. :skumleser:
Jeg tviler på at jeg hadde klart å bære fram et barn om jeg fant ut tidlig i svangerskapet at det kom til å dø, men kanskje om det var sent.
Tror belastningen hadde vært altfor stor, og jeg har jo tross alt levende barn som trenger en mor som fungerer.
Jeg tror vel egentlig ikke at så veldig mange kvinner hadde taklet det...

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-16, 15:19   #14
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Abortere sykt foster eller donere organer?

Dette er jo også veldig vanskelig med norsk lovgivning da en hjernedøddiagnose på en nyfødt ikke er helt enkelt å stille.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-16, 22:13   #15
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Abortere sykt foster eller donere organer?

Jeg føler nesten at det er litt uetisk å bære frem et barn bare for å høste organene. Jeg hadde aldri gjort det.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-16, 01:41   #16
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.378
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Abortere sykt foster eller donere organer?

Jeg vet om et par som gjorde dette. Det vil si ikke for organdonasjon, men det med å bære fram et ikke levedyktig foster for å la naturen gå sin gang. De visste tidlig at barnet aldri ville bli født levende, men i stedet for å avbryte svangerskapet ville de nyte tiden de hadde henne i magen så lenge som mulig. De ga henne navn, de sang for henne, spilte musikk, snakket til henne, strøk og klappet på magen, brettet opp genseren for at hun skulle få lys og varme fra sola etc. Da barnet til slutt døde (vet ikke hvilken uke, men godt ut i svangerskapet) ble det satt i gang fødsel. De fikk holde henne, stelle henne, ta bilde, og de holdt en begravelse og sørget. De kunne sikkert donert organ om det var et alternativ, men det var som sagt ikke det som var grunnen. Det var viktig og riktig for dem, for å føle at de hadde et barn selv om livet bare ble levd i magen.

Dette var ikke i Norge, og i følge dem var det slett ikke et uvanlig valg der (Sveits). Både dette paret og vår felles venninne undret seg faktisk over at det er så vanlig her å avbryte svangerskap når det oppdages at fosteret ikke er levedyktig, at det å la naturen gå sin gang nesten ikke blir sett på som et reelt alternativ. Så sant det ikke involverer noen helserisiko for mor skjønte de ikke hvorfor man absolutt skal avbryte svangerskapet. De ga meg faktisk noe å tenke på, jeg har ikke sett på det slik før.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 27-03-16 kl 01:52.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-16, 03:46   #17
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Abortere sykt foster eller donere organer?

Når vår Engel døde 2,5 dag gammel, etter å ha blitt født i uke 24/25, var noe slikt helt utenkelig. Obduksjon var heller ikke tema, fordi vi visste hva som gjorde henne så syk. Hadde det samme skjedd en gang til, hadde det nok vært uaktuelt med både donasjon og obduksjon. Det var viktig for meg at hun var hel og ikke skulle skjæres i.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-16, 12:17   #18
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.134
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Abortere sykt foster eller donere organer?

Vi har alle forskjellige måter å håndtere tragedier på om jeg kan kalle det for det.
Selv tror jeg at jeg hadde ønsket å avbryte svangerskapet så fort som mulig om fosteret ikke var levedyktig for å bli ferdig med det og komme meg videre.
Hadde det vært mulig å donere organer på samme tid tror jeg at jeg hadde gjort det for da hadde på en måte en del av barnet mitt levd videre og hatt en funksjon.
Men dette blir jo rent hypotetisk for jeg tror ikke man vet hvordan man vil reagere før man står midt oppi det.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-16, 01:21   #19
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Abortere sykt foster eller donere organer?

Å føde et barn før tiden fordi det ikke er forenelig med liv utenfor livmoren for deretter å donere organer hadde vært greit. Dette forutsetter at barnet er stort nok når sykdom/skade blir oppdaget.
Men å fortsette svangerskapet for at barnet skal bli stort nok til å kunne bli organdonor ville jeg nok ikke gjort.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-16, 08:09   #20
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.603
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Abortere sykt foster eller donere organer?

Jeg er såpass dårlig i graviditeten at det hadde vært uaktuelt. Da jeg mistet i uke ti en gang så var det selvfølgelig trist at det ikke ble noe av, men det verste var at jeg tenkte ' å nei, må jeg gjøre dette en gang til'.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no